Jaké jsou vyhlídky současných pilotů Renaultu na udržení v týmu? Všeobecně se má za to, že padnou na oltář postupného vývoje týmu, dokonce existují názory, že jejich pozice je zcela neudržitelná. Vzdávat se ale rozhodně nechtějí.
S ohledem na výsledky, třebaže vedení Renaultu několikrát deklarovalo postupný vzestup, nemají Kevin Magnussen ani Jolyon Palmer příliš silnou pozici. Do hry navíc vstoupil nový prvek - Nico Hülkenberg je novým příchozím do francouzského týmu - tím nastává situace, že o druhý kokpit budou usilovat hned tři dravci: oba stávající piloti plus současný pilot Manoru Esteban Ocon.
"Největší tlak je vždy v kvalifikaci, protože se všechno soustředí jen na jedno kolo. Pokud ho nezvládnete, zůstanete v Q1, což se mi stalo v Malajsii a Kevinovi v Japonsku, takže je na nás vyvíjem opravdu velký tlak. V závodě se nám daří o něco lépe, protože máme větší prostor. Je to těžká situace, protože potřebujeme prokázat naše kvality, abychom bosse Renaultu přesvědčili. Nelze udělat žádnou chybu, ale také nemůžeme sázet na bezpečnost, protože pak chybí rychlost. Musí se dosáhnout kompromisu. Nebýt nejistoty ohledně další kariéry, asi by bylo všechno jednodušší, v jistém smyslu přirozenější, u nás jde nyní spíš o prvek přísného dohledu. Bylo by hezké se moci trochu víc uvolnit, ale obavy o kariéru, ty cítí téměř každý," vysvětluje Jolyon Palmer, který letos absolvuje svou první závodní sezónu v F1.
Pořád je ale ve hře několik řešení, které dávají všem třem pilotům šanci lidově řečeno půl na půl. Není vyloučeno, že někdo z nich zamíří na uvolněné místo u Force Indie, zvláště Esteban Ocon se v tomto směru jeví jako nadějné řešení, protože by došlo k podobnému jevu jako v případě jeho příchodu do Manoru - ve hře mohou být ušetřené peníze za motory Mercedes.
A jak se promítne rivalita do vztahu mezi Palmerem a Magnussenem? "Myslím, že budeme nadále působit jako týmoví partneři. Oba jsme dost otevření. Samozřejmě bojujeme i proti sobě, ale vycházíme spolu dobře a podílíme se na zlepšení výsledků týmu, na kterých se to, myslím, začíná pomalu odrážet. Musíme dále pracovat na vývoji a domnívám se, že jsme to i udělali. Takže kterýkoli z nás by mohl získat další smlovu, ale zatím se tak nestalo. Máme k sobě navzájem respekt, jsme oba ve stejné situaci, jde tedy jen o to se k sobě chovat odpovídajícím způsobem a na trati samozřejmě odvádět co nejlepší práci," komentuje situaci Palmer.
Ralf Schumacher rozpoutal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena, když naznačil, že hvězda Red Bullu by mohla zamířit k Mercedesu. Tato tvrzení přidávají další vrstvu nejistoty do už tak napjatého přestupového trhu ve Formuli 1.
Fernando Alonso pochválil nováčka Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber za jeho první body ve Formuli 1 v Rakousku. Oba se utkali v atraktivním souboji v závěru závodu ve Spielbergu.
Ferrari čelí zásadnímu problému s nastavením světlé výšky monopostu SF-25. Tým proto instruoval oba své jezdce, Lewise Hamiltona i Charlese Leclerca, aby během závodu praktikovali „lift and coast“, tedy zvednutí nohy z plynu a brzdění bez motoru, aby snížili zatížení a pomohli situaci zvládnout.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.