Odpoutat se od konce startovního pole, to je jednoznačně první část etapy vzkříšení Renaultu na cestě k mistrovským titulům. Nico Hülkenberg je podle vedení Renaultu tím, kdo se o to může v hojné míře postarat.
Zkušenost a hlad po úspěších - to jsou základní vlastnosti, které by měl podle špiček Renaultu mít německý pilot, který v pátek 14. října oznámil dohodu s francouzským týmem. Především šéf týmu Cyril Abiteboul vidí v příchodu Hülkenberga potenciál, aby se Renault stal plnohodnotným soupeřem ostatním týmům a právě Nico bude zárukou dobrých podmínek pro budoucnost.
"Je nám potěšením přivítat Nica - je zkušený, ale přesto pořád po úspěchu toužící pilot. Samozřejmě se těšíme na vzájemnou spolupráci v roce 2017, bude to pro celý tým hodně vzrušující období," komentoval příchod Hülkenberga Abiteboul.
Ačkoliv vysoké hodnocení německého pilota v poslední době, zvláště ve srovnání s jeho týmovým kolegou Sergio Pérezem poněkud pokleslo, Frederic Vasseur je přesvědčen, že Hülkenberg má nepopiratelnou kvalitu a stále se řadí mezi špičkové závodníky. Ostatně vítězství ve 24 hodinách Le Mans, tituly z Evropské série F3 (2008) a GP2 (2009) hovoří za vše. Na druhou stranu Hülkenberg sice zajel jedno pole-position (Brazílie 2010), ale na své první pódiové umístění stále čeká.
"Nico si své skutečné jméno udělal zejména v GP2, kde ve své první sezóně vyhrál titul, což se vedle něj povedlo jen Nico Rosbergovi a Lewisi Hamiltonovi. Ve své kariéře dosáhl dalších úspěchů, včetně triumfu ve 24 hodinách Le Mans. Je také vůdčí typ, schopný motivovat tým a strhnout ho na svou stranu. Má velké zkušenosti a je dostatečně rychlý, což je v této fázi vývoje pro nás velmi důležité. Z technického hlediska to je velmi zkušený a svědomitý pilot, může poskytnout týmu velké množství důležitých údajů a také přesně ví, co od vozu požaduje. To umožní našemu týmu pracovat efektivně a rychle. Jsme opravdu rádi, že přichází do našich řad," hodnotí jeho angažmá Vasseur.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.