Odpoutat se od konce startovního pole, to je jednoznačně první část etapy vzkříšení Renaultu na cestě k mistrovským titulům. Nico Hülkenberg je podle vedení Renaultu tím, kdo se o to může v hojné míře postarat.
Zkušenost a hlad po úspěších - to jsou základní vlastnosti, které by měl podle špiček Renaultu mít německý pilot, který v pátek 14. října oznámil dohodu s francouzským týmem. Především šéf týmu Cyril Abiteboul vidí v příchodu Hülkenberga potenciál, aby se Renault stal plnohodnotným soupeřem ostatním týmům a právě Nico bude zárukou dobrých podmínek pro budoucnost.
"Je nám potěšením přivítat Nica - je zkušený, ale přesto pořád po úspěchu toužící pilot. Samozřejmě se těšíme na vzájemnou spolupráci v roce 2017, bude to pro celý tým hodně vzrušující období," komentoval příchod Hülkenberga Abiteboul.
Ačkoliv vysoké hodnocení německého pilota v poslední době, zvláště ve srovnání s jeho týmovým kolegou Sergio Pérezem poněkud pokleslo, Frederic Vasseur je přesvědčen, že Hülkenberg má nepopiratelnou kvalitu a stále se řadí mezi špičkové závodníky. Ostatně vítězství ve 24 hodinách Le Mans, tituly z Evropské série F3 (2008) a GP2 (2009) hovoří za vše. Na druhou stranu Hülkenberg sice zajel jedno pole-position (Brazílie 2010), ale na své první pódiové umístění stále čeká.
"Nico si své skutečné jméno udělal zejména v GP2, kde ve své první sezóně vyhrál titul, což se vedle něj povedlo jen Nico Rosbergovi a Lewisi Hamiltonovi. Ve své kariéře dosáhl dalších úspěchů, včetně triumfu ve 24 hodinách Le Mans. Je také vůdčí typ, schopný motivovat tým a strhnout ho na svou stranu. Má velké zkušenosti a je dostatečně rychlý, což je v této fázi vývoje pro nás velmi důležité. Z technického hlediska to je velmi zkušený a svědomitý pilot, může poskytnout týmu velké množství důležitých údajů a také přesně ví, co od vozu požaduje. To umožní našemu týmu pracovat efektivně a rychle. Jsme opravdu rádi, že přichází do našich řad," hodnotí jeho angažmá Vasseur.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.