Proti některým kolegům už může působit jako "přestárlý", nicméně Brit Jordan King se dočká svého tréninkového debutu ve Formuli 1. Své schopnosti bude mít možnost si vyzkoušet v pátečním tréninku.
Dvaadvacetiletý rodák z britského Warwicku sice začal také velice záhy a už v patnácti letech testoval vůz GP2. O rok později už absolvoval čtyři závody v britské Formula Palmer Audi a udělal velký dojem na bývalého pilota F1 Jonathana Palmera. Pak už pozvolna stoupal vzhůru, přes Formuli Renault 2.0 dospěl až do evropského šampionátu F3, který také v roce 2013 vyhrál. Logický byl další postup do GP2, kde obsadil v loňském roce 12. příčku, ale také získal post vývojového pilota u týmu Manor Marussia.
V současné době působí Jordan v GP2 u týmu Racing Engineering a patří mu pátá příčka. Ve voze F1 už seděl v prosinci loňského roku v Abú Zabí při testu pneumatik. Další dvě jízdy si odbyl letos v červenci na Silverstone v rámci testů po britské Grand Prix, takže vůbec poprvé usedne do kokpitu Manoru v během závodního víkendu.
"Především bych chtěl poděkovat týmu, že mi tuto šanci poskytl. Pro mě je to další krok tím správným směrem, poté, co jsem absolvoval velice pozitivně vyznívající testy na voze MRT05, které pro mě byly vstupní branou pro nadcházející víkend. Je to splněný sen, ale zároveň se musím v pátek plně soustředit na svou práci, abych byl připraven poskytnout týmu informace, které jim pro následující Grand Prix USA pomohou," prohlásil King.
Zatím nebylo uvedeno, koho v prvním pátečním tréninku King nahradí - není vyloučeno, že to bude Pascal Wehrlein.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.