Proti některým kolegům už může působit jako "přestárlý", nicméně Brit Jordan King se dočká svého tréninkového debutu ve Formuli 1. Své schopnosti bude mít možnost si vyzkoušet v pátečním tréninku.
Dvaadvacetiletý rodák z britského Warwicku sice začal také velice záhy a už v patnácti letech testoval vůz GP2. O rok později už absolvoval čtyři závody v britské Formula Palmer Audi a udělal velký dojem na bývalého pilota F1 Jonathana Palmera. Pak už pozvolna stoupal vzhůru, přes Formuli Renault 2.0 dospěl až do evropského šampionátu F3, který také v roce 2013 vyhrál. Logický byl další postup do GP2, kde obsadil v loňském roce 12. příčku, ale také získal post vývojového pilota u týmu Manor Marussia.
V současné době působí Jordan v GP2 u týmu Racing Engineering a patří mu pátá příčka. Ve voze F1 už seděl v prosinci loňského roku v Abú Zabí při testu pneumatik. Další dvě jízdy si odbyl letos v červenci na Silverstone v rámci testů po britské Grand Prix, takže vůbec poprvé usedne do kokpitu Manoru v během závodního víkendu.
"Především bych chtěl poděkovat týmu, že mi tuto šanci poskytl. Pro mě je to další krok tím správným směrem, poté, co jsem absolvoval velice pozitivně vyznívající testy na voze MRT05, které pro mě byly vstupní branou pro nadcházející víkend. Je to splněný sen, ale zároveň se musím v pátek plně soustředit na svou práci, abych byl připraven poskytnout týmu informace, které jim pro následující Grand Prix USA pomohou," prohlásil King.
Zatím nebylo uvedeno, koho v prvním pátečním tréninku King nahradí - není vyloučeno, že to bude Pascal Wehrlein.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.