Proti některým kolegům už může působit jako "přestárlý", nicméně Brit Jordan King se dočká svého tréninkového debutu ve Formuli 1. Své schopnosti bude mít možnost si vyzkoušet v pátečním tréninku.
Dvaadvacetiletý rodák z britského Warwicku sice začal také velice záhy a už v patnácti letech testoval vůz GP2. O rok později už absolvoval čtyři závody v britské Formula Palmer Audi a udělal velký dojem na bývalého pilota F1 Jonathana Palmera. Pak už pozvolna stoupal vzhůru, přes Formuli Renault 2.0 dospěl až do evropského šampionátu F3, který také v roce 2013 vyhrál. Logický byl další postup do GP2, kde obsadil v loňském roce 12. příčku, ale také získal post vývojového pilota u týmu Manor Marussia.
V současné době působí Jordan v GP2 u týmu Racing Engineering a patří mu pátá příčka. Ve voze F1 už seděl v prosinci loňského roku v Abú Zabí při testu pneumatik. Další dvě jízdy si odbyl letos v červenci na Silverstone v rámci testů po britské Grand Prix, takže vůbec poprvé usedne do kokpitu Manoru v během závodního víkendu.
"Především bych chtěl poděkovat týmu, že mi tuto šanci poskytl. Pro mě je to další krok tím správným směrem, poté, co jsem absolvoval velice pozitivně vyznívající testy na voze MRT05, které pro mě byly vstupní branou pro nadcházející víkend. Je to splněný sen, ale zároveň se musím v pátek plně soustředit na svou práci, abych byl připraven poskytnout týmu informace, které jim pro následující Grand Prix USA pomohou," prohlásil King.
Zatím nebylo uvedeno, koho v prvním pátečním tréninku King nahradí - není vyloučeno, že to bude Pascal Wehrlein.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.