Australský pilot se s Formulí 1 rozloučil na konci roku 2013 a přesunul své aktivity do šampionátu WEC. Nevedl si tam vůbec špatně a dokonce lákal své kolegy do stejného prostředí, které označil za přátelštější než F1.
Po Felipe Massovi a nejspíš i Jensonu Buttonovi odchází ze scény motorsportu další pilot, i když tak trochu na zapřenou, protože F1 opustil už před necelými třemi lety. Nyní se ale definitivně rozloučí s prostředím závodů as přejde na druhou stranu boxové uličky.
Ve Formuli 1 absolvoval Mark Alan Webber 215 závodů a do srdcí svých krajanů se zapsal zejména hned svým debutem - na prakticky neotestovaném voze Minardi dokázal projet bez úhony zdecimovaným startovním polem a přivel svému šéfovu Paulu Stoddartovi hned dva body. Bylo to obrovské překvapení a Markovi se předpovídala velká budoucnost. Pak se ale jeho kariéra trochu zadrhla - na stupně vítězů se dostal po více než 50 závodech a první vítězství (v barvách Red Bullu) si vyjel až ve své 130. účasti v F1. Vyhrál 9 Grand Prix a přestože nikdy nedosáhl na titul mistra světa, stal se ve Formuli 1 pojmem.
Čtyřicetiletý rodák z Queanbeyan nyní učinil další rozhodný krok - končí definitivně se závodní aktivitou! Svůj záměr oznámil prostřednictvím stáje Porsche, pro kterou jezdí závody WEC s tím, že šestihodinový závod v Bahrajnu pořádaný 19. listopadu letošního roku bude posledním závodem v jeho bohaté kariéře. Nadále pak bude fungovat u značky Porsche jako konzultant a bude se podílet na výrobních programech sportovních vozů ve Stuttgartu. Vedle další legendy světového motorsportu, bývalého mistra světa v rallye Waltera Röhla tak bude pečovat o progres nejen profesionálních, ale i amatérských závodníků hájících značku Porsche.
"Přišel jsem do týmu, kam jsem patřil. Porsche je značka, kterou jsem vždy miloval a která mi vždy byla blízká. Kultovní typ 911 má eleganci, výkon a je ovladatelný a vždy příjemný. Je to skvělý vůz vhodný pro každou situaci. Bude mi chybět rychlost, přítlak vozů a závodění, ale chci odejít na vrcholu a už teď se těším na nové úkoly," uvedl Mark Webber mimo jiné v prohlášení o konci své kariéry se vzpomínkou, že onen Porsche 911 poprvé řídil jako teenager, který mu půjčil přítel. Byl jím tak nadšen, že si jako první vůz zakoupil stejný typ v provedení turbo.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.