Blíží se konec sezóny a námluvy a rozvody nabírají na intenzitě. Existuje nemalé množství pilotů, kteří už mají své kontrakty uzavřené, ale pořád je slušná řada míst, o která se určitě bude bojovat.
Ve hře je i fakt, že by příští ročník měl být podle prognóz řádně nevyzpytatelný, takže si lze stejně tak výrazně pomoci jako ztratit. V určitých případech na návrhy odpověděli rázně šéfové, kteří si své nadějné mladíky chtějí ponechat pod dohledem.
Příkladem může být Renault, který usiloval o piloty s určitým potenciálem. Ve hře byli Sergio Pérez a Carlos Sainz jr. Mexičan však po dohodě se svými domácími sponzory potvrdil další kontrakt se svým stávajícím týmem Force India, Sainze jr. zase neuvolnil dr. Helmut Marko. "Chceme stabilitu, proto ho potřebujeme sami," vysvětlil svůj krok. V pozadí je pochopitelně šaráda propojená i s týmem Red Bull, své představy má i samotný španělský pilot (více zde).
Francouzi se proto zaměřili na Nico Hülkenberga, s nímž by mohli mít větší štěstí. Tady nastal vyčkávací boj a mediální tance. Dokonce se šíří zvěsti, že Force India už rozhodila sítě kvůli případné náhradě za německého pilota, ačkoliv sportovní ředitel Otmar Szafnauer prohlašuje: "Předpokládáme, že u nás Nico zůstane."
Jenže Renault se nepohybuje na malém prostoru. V jeho hledáčku je také Valtteri Bottas, zdánlivě neprodejné "zboží". Má to ale háček. Williams má na finského pilota opci a chtěl by s ním uzavřít dvouletý kontrakt, protože vedle nově příchozího Lance Strolla potřebuje určitou stabilitu a zkušeného pilota. To se ale nelíbí Bottasovi, který je ochoten zavázat se pouze na příští sezónu, aby měl na jejím konci možnost svobodného rozhodování. Je to celkem logické, v té době už bude jasné, kdo se s novými pravidly vypořádá nejlépe. U Renaultu by si určitě velice rádi představovali dvojici Valtteri Bottas - Nico Hülkenberg (dále zde).
Force India má s Hülkenbergem uzavřený kontrakt na rok 2017, ze kterého by pochopitelně bylo možné Němce vyvázat, ale zatím prý nic takového není na pořadu dne. Podle nejmenovaného zdroje osoba blízká týmu uvedla: "Nico je příliš dobrý pilot a dostatečně loajální, než aby mu tým stál ve štěstí. Pokud má tento devětadvacetiletý závodník pocit, že v továrním týmu prožije štěstí, proč by mu mělo být bráněno?"
Jinak se na celou věc dívá Bob Fernley: "Nic se neřeší, jsou to pouhé dohady. Nikdo nás neoslovil, prostě nic. Soustředíme se na to, že máme dva piloty pod smlouvou. Není to o tom, co uděláme, když Hülkenberg přijde a požádá nás o uvolnění. Máme s ním uzavřený kontrakt!" Szafnauer se k danému lákání staví pragmaticky, ale zase pouze s ohledem na letošní ročník: "Nikoho nelze nutit, aby u nás zůstal, ale nemyslím, že by se Nico rozhodoval neuváženě. Jsme zatím v Poháru konstruktérů čtvrtí. Kde je Renault?" To Williams by ztráty Bottase citelně želel, protože se vypracoval do určité pozice a mezi piloty, kteří by ho eventuelně mohli nahradit, postava týmového vůdce chybí.
Renault teď míchá karty na přestupovém trhu. Na jeho rozhodnutí čeká hned celá řada pilotů, kteří nemají nic jasno: Esteban Gutiérrez nepředádí u Haasy nijak oslnivé výsledky, ohroženy jsou posty Kevina Magnussena a Jolyona Palmera, o své místo nejspíš přijde Daniil Kvjat, naopak příjemným překvapením jsou výkony Pascala Wehrleina a Estebana Ocona. Pak je tu ještě finanční, a tedy rozhodně nikoli zanedbatelná otázka. Zázemí Valtteri Bottase může nabídnout až 5 milionů dolarů, obdobně na tom je i Jolyon Palmer. Poněkud méně lze získat angažováním Wehrleina a Ocona, tam byl šlo asi o 3-4 miliony. Absolutně nejsolventnější je v tomto směru Felipe Nasr, jehož sponzoři mohou vyprodukovat až 12 milionů. Naproti tomu Magnussen a Kvjat mají pouze svůj talent, jinak je to podstatně horší. Gutiérrez musí mít k přestupu souhlas Ferrari, Magnussen se začíná zajímat o Haas. A Kvjat, navzdory slabším výsledkům a predikcím, že se pro něj F1 zavírá, by mohl uspět u Force Indie nebo Sauberu.
Kostky jsou vrženy, teď záleží jen na tom, komu padne to nejlepší číslo.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.