Za posledních šest závodů pouhé dva body, které přivezl Daniil Kvjat v Singapuru - to je hodně studená sprcha pro tým, který měl daleko vyšší ambice. Nyní je třeba dokončit sezónu a zaměřit se na práci s novým agregátem.
Oba piloti se shodují, že k případnému bodovému zisku jim může napomoci buď pochybení soupeřů nebo příznivé povětrnostní podmínky. Jako jeden z hlavních důvodů, proč se propadají startovním polem, označují především rok staré pohonné jednotky Ferrari.
Carlos Sainz jr. stejně jako většina lidí z týmu viděl v Singapuru jednu z posledních možností, jak utrhnout nějaký větší bodový zisk. Teď už to bude stále těžší, nejpříhodnější by s ohledem na malou rychlost bylo opravdu takové počasí, které by nevýhodu vozů Toro Rosso eliminovalo.
"Pokud bychom měli bojovat o body, tak nejspíš ano. Jestli se máme dostat do poslední části kvalifikace, tak zcela určitě. Trati, které jsou nyní před námi, mají většinou dlouhé rovinky. Bude to opravdu hodně obtížné, ale chceme se maximálně snažit," komentuje situaci španělský pilot. Jeho týmový kolega mu víceméně přizvukuje: "Co do omezení našeho výkonu je Austin zřejný, pokusíme se udělat, co bude v našich silách... Mexiko bude ještě horší. Muselo by se sejít hodně věcí, abychom dosáhli na body," domnívá se Daniil Kvjat.
Jedním z "pomocníků" by mohl být déšť. "Těžko říci, zatím se nám v mokrých podmínkách vždy dobře dařilo. Pokud by přišel déšť, bylo by to dobré, protože když prší, jedete mnohem méně času pod plným plynem. Samo o sobě to nic nezaručuje, ale dává nám to větší naději. Objeví-li se během závodu safety-car a budou se střídat morké a suché fáze závodu, pak budeme riskovat, ale v Suzuce k tomu nebyla žádná příležitost," pokračuje ruský pilot.
Sainz jr., podle jehož slov o jeho služby projevily zájem stáje Ferrari a Renault, se už těší na sezónu 2017, kdy se Toro Rosso vráti k updatované verzi motoru Renault.
"Doufejme, že to dopadne dobře a budeme mít Renault... nežádám Mercedes, ale něco, co se mu bude blížit. Se silným šasi, jaké dokáže James Key udělat, což potvrdil v několika posledních letech, bychom měli být schopni bojovat na stejné úrovni jako jsou týmy Williams a Force India," dodává Sainz jr.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.