Za posledních šest závodů pouhé dva body, které přivezl Daniil Kvjat v Singapuru - to je hodně studená sprcha pro tým, který měl daleko vyšší ambice. Nyní je třeba dokončit sezónu a zaměřit se na práci s novým agregátem.
Oba piloti se shodují, že k případnému bodovému zisku jim může napomoci buď pochybení soupeřů nebo příznivé povětrnostní podmínky. Jako jeden z hlavních důvodů, proč se propadají startovním polem, označují především rok staré pohonné jednotky Ferrari.
Carlos Sainz jr. stejně jako většina lidí z týmu viděl v Singapuru jednu z posledních možností, jak utrhnout nějaký větší bodový zisk. Teď už to bude stále těžší, nejpříhodnější by s ohledem na malou rychlost bylo opravdu takové počasí, které by nevýhodu vozů Toro Rosso eliminovalo.
"Pokud bychom měli bojovat o body, tak nejspíš ano. Jestli se máme dostat do poslední části kvalifikace, tak zcela určitě. Trati, které jsou nyní před námi, mají většinou dlouhé rovinky. Bude to opravdu hodně obtížné, ale chceme se maximálně snažit," komentuje situaci španělský pilot. Jeho týmový kolega mu víceméně přizvukuje: "Co do omezení našeho výkonu je Austin zřejný, pokusíme se udělat, co bude v našich silách... Mexiko bude ještě horší. Muselo by se sejít hodně věcí, abychom dosáhli na body," domnívá se Daniil Kvjat.
Jedním z "pomocníků" by mohl být déšť. "Těžko říci, zatím se nám v mokrých podmínkách vždy dobře dařilo. Pokud by přišel déšť, bylo by to dobré, protože když prší, jedete mnohem méně času pod plným plynem. Samo o sobě to nic nezaručuje, ale dává nám to větší naději. Objeví-li se během závodu safety-car a budou se střídat morké a suché fáze závodu, pak budeme riskovat, ale v Suzuce k tomu nebyla žádná příležitost," pokračuje ruský pilot.
Sainz jr., podle jehož slov o jeho služby projevily zájem stáje Ferrari a Renault, se už těší na sezónu 2017, kdy se Toro Rosso vráti k updatované verzi motoru Renault.
"Doufejme, že to dopadne dobře a budeme mít Renault... nežádám Mercedes, ale něco, co se mu bude blížit. Se silným šasi, jaké dokáže James Key udělat, což potvrdil v několika posledních letech, bychom měli být schopni bojovat na stejné úrovni jako jsou týmy Williams a Force India," dodává Sainz jr.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.