Jezdecká sestava Force Indie je velice kompaktní a také úspěšná, vždyť pomalými krůčky táhne tým k jeho nejlepšímu výsledku v historii. Není ale vyloučeno, že v příštím roce už ji ve stejném složení neuvidíme.
Nejdřív to byl Sergio Pérez, který měl byl podle motoristických médií středem zájmu a dokonce se spekulovalo, zda nezamíří k týmu Haas. Další názorový proud tvrdil, že Mexičan hraje s týmem tradiční hru, kdy se nenápadným naznačením, že je o něj zájem i jinde, snaží zhodnotit svůj kontrakt. Tato věc už je vyřešena, Pérez nakonec zůstává u Force Indie (více zde).
Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg ho střídá na poli dohadů. Ačkoliv má německý pilot uzavřenou dohodu s Force Indií z mnohem dřívějšího data než Checo, nyní se o jeho služby velice intenzivně zajímá Renault. Dokonce se hovoří, že by měl být Hülkenberg hlavním esem pro vývojové zimní práce. Francouzská automobilka zjevně není spokojena s dvojicí současných pilotů, protože Magnussen a Palmer zatím dohromady přivezli osm bodů a za nimi zůstávají pouze týmy Manor a Sauber. Ačkoliv vedení hovořilo o postupných krůčcích, tohle je asi silná káva i pro něj.
Renault už oslovil několik potenciálních adeptů - ale Vandoorne, Sainz jr. či Bottas se jevili jako marný pokus, zejména díky neprůstřelným smlouvám. Hülkenberg sice má dohodu s Force Indií, ale zdroje blízké Renaultu tvrdí, že existuje možnost, jak ho z kontraktu vyvázat. Je tu sice jisté riziko, že Hülkenberg by přechodem do francouzského týmu zažil určitý výkonnostní pokles a pro někoho se může zdát nesmyslné, že by měl odejít z týmu na vrcholu. Jenže nesmíme zapomenout, že v příštím roce nás čeká "point zero", jak komentují zavedení nových pravidel týmy i piloti, navíc Renault svým zázemím slibuje do budoucna posun vpřed, což ostatně zástupci automobilky avizovali už před letošní sezónou.
V kuloárech se hovoří o "velmi pokročilém stadiu rozhovorů" mezi Hülkenbergem a Renaultem a údajně už byla uzavřena i rámcová dohoda, ale rozhodně nebyl podepsán žádný oficiální dokument. Pokud by Francouzi dostali Hülkenberga do svých řad, s největší pravděpodobností by byl jeho partnerem Esteban Ocon, jehož výsledky v týmu Manor jsou velice slibné.
Za předpokladu, že by se tato rošáda realizovala, zůstává otázkou, kdo by zaujal Hülkenbergovo místo u Force Indie po boku Sergia Péreze. Oficiálně se zatím tato otázka neřeší, ale jako možná volba i s ohledem na pohonné jednotky, které Force India využívá, by byl jedním z možných adeptů Pascal Wehrlein.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.