Jezdecká sestava Force Indie je velice kompaktní a také úspěšná, vždyť pomalými krůčky táhne tým k jeho nejlepšímu výsledku v historii. Není ale vyloučeno, že v příštím roce už ji ve stejném složení neuvidíme.
Nejdřív to byl Sergio Pérez, který měl byl podle motoristických médií středem zájmu a dokonce se spekulovalo, zda nezamíří k týmu Haas. Další názorový proud tvrdil, že Mexičan hraje s týmem tradiční hru, kdy se nenápadným naznačením, že je o něj zájem i jinde, snaží zhodnotit svůj kontrakt. Tato věc už je vyřešena, Pérez nakonec zůstává u Force Indie (více zde).
Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg ho střídá na poli dohadů. Ačkoliv má německý pilot uzavřenou dohodu s Force Indií z mnohem dřívějšího data než Checo, nyní se o jeho služby velice intenzivně zajímá Renault. Dokonce se hovoří, že by měl být Hülkenberg hlavním esem pro vývojové zimní práce. Francouzská automobilka zjevně není spokojena s dvojicí současných pilotů, protože Magnussen a Palmer zatím dohromady přivezli osm bodů a za nimi zůstávají pouze týmy Manor a Sauber. Ačkoliv vedení hovořilo o postupných krůčcích, tohle je asi silná káva i pro něj.
Renault už oslovil několik potenciálních adeptů - ale Vandoorne, Sainz jr. či Bottas se jevili jako marný pokus, zejména díky neprůstřelným smlouvám. Hülkenberg sice má dohodu s Force Indií, ale zdroje blízké Renaultu tvrdí, že existuje možnost, jak ho z kontraktu vyvázat. Je tu sice jisté riziko, že Hülkenberg by přechodem do francouzského týmu zažil určitý výkonnostní pokles a pro někoho se může zdát nesmyslné, že by měl odejít z týmu na vrcholu. Jenže nesmíme zapomenout, že v příštím roce nás čeká "point zero", jak komentují zavedení nových pravidel týmy i piloti, navíc Renault svým zázemím slibuje do budoucna posun vpřed, což ostatně zástupci automobilky avizovali už před letošní sezónou.
V kuloárech se hovoří o "velmi pokročilém stadiu rozhovorů" mezi Hülkenbergem a Renaultem a údajně už byla uzavřena i rámcová dohoda, ale rozhodně nebyl podepsán žádný oficiální dokument. Pokud by Francouzi dostali Hülkenberga do svých řad, s největší pravděpodobností by byl jeho partnerem Esteban Ocon, jehož výsledky v týmu Manor jsou velice slibné.
Za předpokladu, že by se tato rošáda realizovala, zůstává otázkou, kdo by zaujal Hülkenbergovo místo u Force Indie po boku Sergia Péreze. Oficiálně se zatím tato otázka neřeší, ale jako možná volba i s ohledem na pohonné jednotky, které Force India využívá, by byl jedním z možných adeptů Pascal Wehrlein.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.