Jezdecká sestava Force Indie je velice kompaktní a také úspěšná, vždyť pomalými krůčky táhne tým k jeho nejlepšímu výsledku v historii. Není ale vyloučeno, že v příštím roce už ji ve stejném složení neuvidíme.
Nejdřív to byl Sergio Pérez, který měl byl podle motoristických médií středem zájmu a dokonce se spekulovalo, zda nezamíří k týmu Haas. Další názorový proud tvrdil, že Mexičan hraje s týmem tradiční hru, kdy se nenápadným naznačením, že je o něj zájem i jinde, snaží zhodnotit svůj kontrakt. Tato věc už je vyřešena, Pérez nakonec zůstává u Force Indie (více zde).
Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg ho střídá na poli dohadů. Ačkoliv má německý pilot uzavřenou dohodu s Force Indií z mnohem dřívějšího data než Checo, nyní se o jeho služby velice intenzivně zajímá Renault. Dokonce se hovoří, že by měl být Hülkenberg hlavním esem pro vývojové zimní práce. Francouzská automobilka zjevně není spokojena s dvojicí současných pilotů, protože Magnussen a Palmer zatím dohromady přivezli osm bodů a za nimi zůstávají pouze týmy Manor a Sauber. Ačkoliv vedení hovořilo o postupných krůčcích, tohle je asi silná káva i pro něj.
Renault už oslovil několik potenciálních adeptů - ale Vandoorne, Sainz jr. či Bottas se jevili jako marný pokus, zejména díky neprůstřelným smlouvám. Hülkenberg sice má dohodu s Force Indií, ale zdroje blízké Renaultu tvrdí, že existuje možnost, jak ho z kontraktu vyvázat. Je tu sice jisté riziko, že Hülkenberg by přechodem do francouzského týmu zažil určitý výkonnostní pokles a pro někoho se může zdát nesmyslné, že by měl odejít z týmu na vrcholu. Jenže nesmíme zapomenout, že v příštím roce nás čeká "point zero", jak komentují zavedení nových pravidel týmy i piloti, navíc Renault svým zázemím slibuje do budoucna posun vpřed, což ostatně zástupci automobilky avizovali už před letošní sezónou.
V kuloárech se hovoří o "velmi pokročilém stadiu rozhovorů" mezi Hülkenbergem a Renaultem a údajně už byla uzavřena i rámcová dohoda, ale rozhodně nebyl podepsán žádný oficiální dokument. Pokud by Francouzi dostali Hülkenberga do svých řad, s největší pravděpodobností by byl jeho partnerem Esteban Ocon, jehož výsledky v týmu Manor jsou velice slibné.
Za předpokladu, že by se tato rošáda realizovala, zůstává otázkou, kdo by zaujal Hülkenbergovo místo u Force Indie po boku Sergia Péreze. Oficiálně se zatím tato otázka neřeší, ale jako možná volba i s ohledem na pohonné jednotky, které Force India využívá, by byl jedním z možných adeptů Pascal Wehrlein.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.