Stává se pomalu tradicí, že po každé kvalifikaci vedle pilotů, kteří měli nějaký technický problém, případně prohřešek z minulého závodu, naroste počet těch, kteří budou putovat startovním roštem, pohříchu směrem vzad.
Nejinak tomu bude i v Japonsku. Sebastian Vettel věděl už dlouho dopředu, že jeho výkon bude degradován penalizací, kterou dostal za zavinění kolize v předchozí Grand Prix Malajsie v první zatáčce po startu. Ještě před kvalifikací v Japonsku k němu přibyl Pascal Wehrlein, u jehož vozu byla vyměněna převodovka. Jak uvedla FIA v sobotu ráno místního času, v posledním tréninku měl pilot Manoru ve svém voze nový kus. Protože s tou předchozí neabsolvoval šest podniků, automaticky to pro něj znamená postih, který se však s ohledem na jeho umístění (22. místo) de facto rovná nulovému postihu.
Bez postihu naopak nejspíš zůstane tým Manor, který kvůli výměně pracoval déle na Wehrleinově voze, než povolují pravidla FIA, podle jejíhož vyjádření mechanici stáje pracovali v pátek dlouho do noci. Na podobné případy lze ale uplatnit výjimku a protože u Manoru šlo o první případ, nebude pro něj mít tato událost další dohru.
V šetření byli také Felipe Massa a Kevin Magnussen. Oba podle FIA nedodrželi pravidlo, které stanoví, že pilot nesmí překročit maximální čas instalačního kola, stanovený FIA, měřený od výjezdu z boxů po vjezd do boxů. Pro Suzuku je stanoven čas 1:57,0, který nesmějí piloti překročit, což ale oba zmínění jezdci udělali. Massa se kvalifikoval jako dvanáctý, Magnussen osmnáctý. FIA po šetření rozhodla, že oba piloti dostanou pouze důtku a od dalšího potrestání upustí. "Je to jejich první prohřešek a napomenutí v této sezóně. Protože na trati nebránili žádnému dalšímu pilotovi, komisaři usoudili, že důtka bude v tomto případě dostatečnou výstrahou," praví se ve zdůvodnění.
Magnussen později vysvětlil, proč se mu tato věc přihodila, která se stala v závěru Q1, přihodila: "Vím, že existuje maximální čas, ve kterém musíte odjet jedno kolo v kvalifikaci a já byl o něco pomalejší. Máme na to zařízení, ale zapomněli jsme ho aktivovat. Obvykle mě na to upomínají v garáži, ale teď se na to nějak zapomnělo. Ale není to velké provinění. Nikomu jsem na trati nepřekážel a komisaři rozhodli, že napomenutí bude dostatečné," prohlásil Magnussen.
Zatím nebylo uvedeno, zda se budou komisaři zabývat Sergio Pérezem, který při svém kvalifikačním kole míjel Carlose Sainze jr., jenž v zatáčce Spoon vyletěl z dráhy a v sektoru č. 3 bylo signalizováno nebezpečí žlutými vlajkami.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.