Tým Ferrari letos rozhodně neprožívá sezónu podle vlastních představ. Loňská tři vítězství naznačila, že by se Maranello mohlo dotáhnout na Mercedes, místo toho to vypadá na další sezónu bez vyhrané Grand Prix. Není divu, kdyby začaly padat hlavy.
Čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel přišel k Ferrari před sezónou 2015 a uzavřel tříletou smlouvu. Na rozdíl od Räikkönena, který už dvakrát musel bojovat o roční prodloužení kontraktu tak má jistý komfort bezpečí a jistoty. Ale všeho dočasu. Maurizio Arrivabebe totiž prohlásil, že Vettel bude muset o další případné setrvání v Maranellu po roce 2017 bojovat.
V současné době je Vettel v průběžné klasifikaci na pátém místě o sedm bodů za Räikkönenem, na třetího Ricciarda ztrácí značných 51 bodů. To Němci vůbec nedělá dobrou reklamu, protože je de facto nejslabší z celé elitní týmové trojice. Nesmíme zapomínat, že šestý Verstappen má handicap v podobě čtyř úvodních závodů za Toro Rosso, i tak už dýchá Vettelovi na paty - je za ním o pouhých šest bodů.
Arrivabene byl dotázán, zda Ferrari půjde cestou podobnou jako v případě Vettelova krajana Michaela Schumachera, jehož důvěru podpořilo předčasným prodloužením smlouvy. Šéf týmu Ferrari to nevyhodnotil jako nejlepší nápad.
"Nemyslím, že jeho sebevědomí pomůžeme tím, že mu prodloužíme předčasně smlouvu. Hodně věcí se od minulosti změnilo a co fungovalo u Michaela Schumachera, nemusí platit pro Vettela. Sebastian se musí zaměřit na práci s vozem. Je osobou, která toho týmu hodně dává, ale v některých případech se zdá, že se jeho zájmy dělí - bude se mu občas muset připomenout, aby se zase zaměřil na svou hlavní práci. Tím nechci otevírat žádné polemiky, protože je plně součástí rodiny, která nese jméno Ferrari," vysvětlil šéf Ferrari.
Co se týče dalšího setrvání Vettela v Maranellu, Arrivabene dal jasně najevo, že to není otázka současnosti, ale dalšího ročníku. V něm se definitivně rozhodne, co bude dál.
"Sebastian je nyní smluvně vázán u nás. Letos a v příštím roce budeme spolupracovat. O všem dalším se rozhodne příští rok. Každý z nás má své cíle, má je i tým, stejně tak Sebastian. Takže je jenom správně, když každý bez rozdílu soustředí svou práci na místo, kde pracuje a dostává plat," uzavřel Arrivabene.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.