Tým Ferrari letos rozhodně neprožívá sezónu podle vlastních představ. Loňská tři vítězství naznačila, že by se Maranello mohlo dotáhnout na Mercedes, místo toho to vypadá na další sezónu bez vyhrané Grand Prix. Není divu, kdyby začaly padat hlavy.
Čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel přišel k Ferrari před sezónou 2015 a uzavřel tříletou smlouvu. Na rozdíl od Räikkönena, který už dvakrát musel bojovat o roční prodloužení kontraktu tak má jistý komfort bezpečí a jistoty. Ale všeho dočasu. Maurizio Arrivabebe totiž prohlásil, že Vettel bude muset o další případné setrvání v Maranellu po roce 2017 bojovat.
V současné době je Vettel v průběžné klasifikaci na pátém místě o sedm bodů za Räikkönenem, na třetího Ricciarda ztrácí značných 51 bodů. To Němci vůbec nedělá dobrou reklamu, protože je de facto nejslabší z celé elitní týmové trojice. Nesmíme zapomínat, že šestý Verstappen má handicap v podobě čtyř úvodních závodů za Toro Rosso, i tak už dýchá Vettelovi na paty - je za ním o pouhých šest bodů.
Arrivabene byl dotázán, zda Ferrari půjde cestou podobnou jako v případě Vettelova krajana Michaela Schumachera, jehož důvěru podpořilo předčasným prodloužením smlouvy. Šéf týmu Ferrari to nevyhodnotil jako nejlepší nápad.
"Nemyslím, že jeho sebevědomí pomůžeme tím, že mu prodloužíme předčasně smlouvu. Hodně věcí se od minulosti změnilo a co fungovalo u Michaela Schumachera, nemusí platit pro Vettela. Sebastian se musí zaměřit na práci s vozem. Je osobou, která toho týmu hodně dává, ale v některých případech se zdá, že se jeho zájmy dělí - bude se mu občas muset připomenout, aby se zase zaměřil na svou hlavní práci. Tím nechci otevírat žádné polemiky, protože je plně součástí rodiny, která nese jméno Ferrari," vysvětlil šéf Ferrari.
Co se týče dalšího setrvání Vettela v Maranellu, Arrivabene dal jasně najevo, že to není otázka současnosti, ale dalšího ročníku. V něm se definitivně rozhodne, co bude dál.
"Sebastian je nyní smluvně vázán u nás. Letos a v příštím roce budeme spolupracovat. O všem dalším se rozhodne příští rok. Každý z nás má své cíle, má je i tým, stejně tak Sebastian. Takže je jenom správně, když každý bez rozdílu soustředí svou práci na místo, kde pracuje a dostává plat," uzavřel Arrivabene.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.