Tým Ferrari letos rozhodně neprožívá sezónu podle vlastních představ. Loňská tři vítězství naznačila, že by se Maranello mohlo dotáhnout na Mercedes, místo toho to vypadá na další sezónu bez vyhrané Grand Prix. Není divu, kdyby začaly padat hlavy.
Čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel přišel k Ferrari před sezónou 2015 a uzavřel tříletou smlouvu. Na rozdíl od Räikkönena, který už dvakrát musel bojovat o roční prodloužení kontraktu tak má jistý komfort bezpečí a jistoty. Ale všeho dočasu. Maurizio Arrivabebe totiž prohlásil, že Vettel bude muset o další případné setrvání v Maranellu po roce 2017 bojovat.
V současné době je Vettel v průběžné klasifikaci na pátém místě o sedm bodů za Räikkönenem, na třetího Ricciarda ztrácí značných 51 bodů. To Němci vůbec nedělá dobrou reklamu, protože je de facto nejslabší z celé elitní týmové trojice. Nesmíme zapomínat, že šestý Verstappen má handicap v podobě čtyř úvodních závodů za Toro Rosso, i tak už dýchá Vettelovi na paty - je za ním o pouhých šest bodů.
Arrivabene byl dotázán, zda Ferrari půjde cestou podobnou jako v případě Vettelova krajana Michaela Schumachera, jehož důvěru podpořilo předčasným prodloužením smlouvy. Šéf týmu Ferrari to nevyhodnotil jako nejlepší nápad.
"Nemyslím, že jeho sebevědomí pomůžeme tím, že mu prodloužíme předčasně smlouvu. Hodně věcí se od minulosti změnilo a co fungovalo u Michaela Schumachera, nemusí platit pro Vettela. Sebastian se musí zaměřit na práci s vozem. Je osobou, která toho týmu hodně dává, ale v některých případech se zdá, že se jeho zájmy dělí - bude se mu občas muset připomenout, aby se zase zaměřil na svou hlavní práci. Tím nechci otevírat žádné polemiky, protože je plně součástí rodiny, která nese jméno Ferrari," vysvětlil šéf Ferrari.
Co se týče dalšího setrvání Vettela v Maranellu, Arrivabene dal jasně najevo, že to není otázka současnosti, ale dalšího ročníku. V něm se definitivně rozhodne, co bude dál.
"Sebastian je nyní smluvně vázán u nás. Letos a v příštím roce budeme spolupracovat. O všem dalším se rozhodne příští rok. Každý z nás má své cíle, má je i tým, stejně tak Sebastian. Takže je jenom správně, když každý bez rozdílu soustředí svou práci na místo, kde pracuje a dostává plat," uzavřel Arrivabene.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.