Občas to v radiové komunikaci pěkně zajiskří a nezřídka je nutné některé pasáže hovorů mezi pilotem a boxovou zídkou "vypípávat". Svět F1 má své výtečníky, jejichž výlevy patři mezi vyhledávané na různých sociálních sítích.
Asi každý z fanoušků F1 zná Räikkönenovo naštvané: "Nechte mě, já vím, co mám dělat" nebo Rosbergovo "Nic mi neříkejte, nechci nic slyšet!" Sem tam se dozvíme, kdo je idiot, chová se jak torpédo, nejsme ochuzeni o projevy vzteku, zklamání či nadšení. A hlavně se stěžuje.
Mezi časté "stěžovače" se řadí rovněž Romain Grosjean, který ale má pro své výbuchy zvláštní ospravedlnění a navíc na svých výstupech do "rádia" nevidí nic negativního - pokud jsou samozřejmě správně pochopeny.
"Někdy mám tendenci být příliš ctižádostivý, možná až vášnivý, ale právě to kluci v boxech milují. Když jsem narazil v kvalifikaci na GP Singapuru do zdi, poté se vrátil do depa a řekl: »Je mi líto, ale v noci si asi neodpočinete«, odpověděli »O to se nestaráme, víme, že ses venku snažil na 120 %, a to od tebe očekáváme«. Není v tom nic osobního, když kritizuji naše auto. Je to jenom můj pocit, že vše nejde hladce," vysvětluje Grosjean.
Při posledním závodě si mohl od plic zanadávat na nefunkční brzdy, ale bylo by toho víc. Francouz si ale stojí za názorem, že jeho hlášky do radiokomunikace vlastně nejsou namířeny proti nikomu konkrétnímu.
"Když si dám něco, co mi nebude chutnat a řeknu »Nenávidím to«, není to namířeno proti konkrétnímu jídlu nebo kuchaři. Je to odraz mého vkusu. Kladu důraz na pocity. Jsem prostě vášnivý: Nejsem povahou Fin, který je chladný a klidný, založením jsem spíš latinský typ. Vypadá to, že se v autě chovám jako debil, ale jsem v podstatě milý kluk, a že opravdu jsem milý kluk, to většina ví. A ta většina také ví, že když vyvíjím tlak, tak žádám, aby se k němu všichni přidali. Nejsem typ, který bude tři noci před závodem popíjet, pak odpoledne přijde a řekne »Jdu udělat svou práci«. Ano, jednu noc si popiju, pak potrénuji, odpočinu si, soustředím se na nutriční program a všechno musí být v pořádku, protože chci být stoprocentně připraven!" dodává Grosjean.
Nicméně třicetiletý rodák ze švýcarské Ženevy nedávno připustil, že bude potřeba na svém projevu zapracovat a poněkud se mírnit. "Snažím se držet trochu zpátky, protože závody přenáší televize a lidé, kteří mě neznají si zákonitě pomyslí, že je něco špatně."
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.