Vzestup formy McLarenu je pro dvojnásobného mistra světa Fernanda Alonsa určitě příjemný, navíc v posledních čtyřech závodech dojel třikrát sedmý, což není ten samý, ale srovnatelný výkon jako v závěru jeho pobytu u Ferrari.
Španěl ale neváhá nazývat věci střízlivě - podle jeho názoru současný pokrok týmu McLaren ještě neznamená, že se tým opravdu blíží pódiovým nebo dokonce vítězným umístěním v roce 2017, i když je posun vzhůru startovním polem velice příjemný. McLaren nyní pravidelně usiluje o postup do Q3 a bojuje o bodovaná umístění, i když to vůbec nenaznačuje, jak úspěšný bude po změně pravidel.
"Jsme spokojeni s pokrokem, kterého jsme v tomto roce dosáhli, jsme určitě schopni konkurovat některým týmům, jako jsou Williams nebo Force India, které jsou hned za třemi nejlepšími týmy. Začínáme být konkurenceschopní, ale pro příští rok není jednoznačně dáno, co je pozitivní a co negativní, protože se vše masivně změní. Na voze pro příští sezónu musíme pracovat po teoretické stránce - simulátor, data z aerodynamického tunelu a dynamometru. Výkon současného vozu je pouhým vodítkem. Jde nám pochopitelně o lepší výkony. Letos jsme udělali hodně důležitý postup, teď potřebujeme udělat další kork, abychom se přiblížíli pódiu a vítězství. Myslím, že to je možné. Máme vybavení i odborné znalosti. Už jsem to řekl několikrát, že bude jen otázkou času, kdy zase začneme vyhrávat," tvrdí Alonso.
Španěl rovněž neopomněl připomenout a vyzdvihnout přínos Hondy, jejíž přístup se také hodně zlepšil. "Výsledky přicházejí, jsou mnohemn kreativnější co se týče designu a vývoje. Hodně mě to těší... a pořád se učím," dodává Alonso.
Pro Grand Prix Japonska dostane inovovanou pohonnou jednotku s lehčím blokem motoru a přepracovaným výfukovým systémem, který zkoušel už v pátečním tréninku v Malajsii. Honda si ověřovala, zda změny, na které využila dva vývojové žetony budou efektivní bez dopadu na spolehlivost - po pečlivé kontrole dostal Alonso zelenou pro japonskou Grand Prix.
Jenson Button bude pokračovat se starší specifikací, důvodem není neochota mu poskytnout novější verzi, ale Honda nemá zájem, aby na domácí půdě dostal Button penalizaci za výměnu motoru. Nelze pochopitelně vyloučit, že pro následující závod v USA už Brit pojede se stejnou specifikací jako Alonso - rozhodnutí o tom padne až v týdnu před závodem v Austinu.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.