Vzestup formy McLarenu je pro dvojnásobného mistra světa Fernanda Alonsa určitě příjemný, navíc v posledních čtyřech závodech dojel třikrát sedmý, což není ten samý, ale srovnatelný výkon jako v závěru jeho pobytu u Ferrari.
Španěl ale neváhá nazývat věci střízlivě - podle jeho názoru současný pokrok týmu McLaren ještě neznamená, že se tým opravdu blíží pódiovým nebo dokonce vítězným umístěním v roce 2017, i když je posun vzhůru startovním polem velice příjemný. McLaren nyní pravidelně usiluje o postup do Q3 a bojuje o bodovaná umístění, i když to vůbec nenaznačuje, jak úspěšný bude po změně pravidel.
"Jsme spokojeni s pokrokem, kterého jsme v tomto roce dosáhli, jsme určitě schopni konkurovat některým týmům, jako jsou Williams nebo Force India, které jsou hned za třemi nejlepšími týmy. Začínáme být konkurenceschopní, ale pro příští rok není jednoznačně dáno, co je pozitivní a co negativní, protože se vše masivně změní. Na voze pro příští sezónu musíme pracovat po teoretické stránce - simulátor, data z aerodynamického tunelu a dynamometru. Výkon současného vozu je pouhým vodítkem. Jde nám pochopitelně o lepší výkony. Letos jsme udělali hodně důležitý postup, teď potřebujeme udělat další kork, abychom se přiblížíli pódiu a vítězství. Myslím, že to je možné. Máme vybavení i odborné znalosti. Už jsem to řekl několikrát, že bude jen otázkou času, kdy zase začneme vyhrávat," tvrdí Alonso.
Španěl rovněž neopomněl připomenout a vyzdvihnout přínos Hondy, jejíž přístup se také hodně zlepšil. "Výsledky přicházejí, jsou mnohemn kreativnější co se týče designu a vývoje. Hodně mě to těší... a pořád se učím," dodává Alonso.
Pro Grand Prix Japonska dostane inovovanou pohonnou jednotku s lehčím blokem motoru a přepracovaným výfukovým systémem, který zkoušel už v pátečním tréninku v Malajsii. Honda si ověřovala, zda změny, na které využila dva vývojové žetony budou efektivní bez dopadu na spolehlivost - po pečlivé kontrole dostal Alonso zelenou pro japonskou Grand Prix.
Jenson Button bude pokračovat se starší specifikací, důvodem není neochota mu poskytnout novější verzi, ale Honda nemá zájem, aby na domácí půdě dostal Button penalizaci za výměnu motoru. Nelze pochopitelně vyloučit, že pro následující závod v USA už Brit pojede se stejnou specifikací jako Alonso - rozhodnutí o tom padne až v týdnu před závodem v Austinu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.