Vzestup formy McLarenu je pro dvojnásobného mistra světa Fernanda Alonsa určitě příjemný, navíc v posledních čtyřech závodech dojel třikrát sedmý, což není ten samý, ale srovnatelný výkon jako v závěru jeho pobytu u Ferrari.
Španěl ale neváhá nazývat věci střízlivě - podle jeho názoru současný pokrok týmu McLaren ještě neznamená, že se tým opravdu blíží pódiovým nebo dokonce vítězným umístěním v roce 2017, i když je posun vzhůru startovním polem velice příjemný. McLaren nyní pravidelně usiluje o postup do Q3 a bojuje o bodovaná umístění, i když to vůbec nenaznačuje, jak úspěšný bude po změně pravidel.
"Jsme spokojeni s pokrokem, kterého jsme v tomto roce dosáhli, jsme určitě schopni konkurovat některým týmům, jako jsou Williams nebo Force India, které jsou hned za třemi nejlepšími týmy. Začínáme být konkurenceschopní, ale pro příští rok není jednoznačně dáno, co je pozitivní a co negativní, protože se vše masivně změní. Na voze pro příští sezónu musíme pracovat po teoretické stránce - simulátor, data z aerodynamického tunelu a dynamometru. Výkon současného vozu je pouhým vodítkem. Jde nám pochopitelně o lepší výkony. Letos jsme udělali hodně důležitý postup, teď potřebujeme udělat další kork, abychom se přiblížíli pódiu a vítězství. Myslím, že to je možné. Máme vybavení i odborné znalosti. Už jsem to řekl několikrát, že bude jen otázkou času, kdy zase začneme vyhrávat," tvrdí Alonso.
Španěl rovněž neopomněl připomenout a vyzdvihnout přínos Hondy, jejíž přístup se také hodně zlepšil. "Výsledky přicházejí, jsou mnohemn kreativnější co se týče designu a vývoje. Hodně mě to těší... a pořád se učím," dodává Alonso.
Pro Grand Prix Japonska dostane inovovanou pohonnou jednotku s lehčím blokem motoru a přepracovaným výfukovým systémem, který zkoušel už v pátečním tréninku v Malajsii. Honda si ověřovala, zda změny, na které využila dva vývojové žetony budou efektivní bez dopadu na spolehlivost - po pečlivé kontrole dostal Alonso zelenou pro japonskou Grand Prix.
Jenson Button bude pokračovat se starší specifikací, důvodem není neochota mu poskytnout novější verzi, ale Honda nemá zájem, aby na domácí půdě dostal Button penalizaci za výměnu motoru. Nelze pochopitelně vyloučit, že pro následující závod v USA už Brit pojede se stejnou specifikací jako Alonso - rozhodnutí o tom padne až v týdnu před závodem v Austinu.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.