Nelze samozřejmě říci, že se vůbec neví, co se s agregátem trojnásobného mistra světa stalo, ale na druhou stranu kroky, které Mercedes podniká naznačují, že neexistuje ani stoprocentní jistota.
V Japonsku tak přijdou ke slovu revidované provozní parametry motorů. Jak ukázala první šetření po Grand Prix Malajsie, u Hamiltonova motoru v poslední zatáčce 40. kola výrazně poklesl tlak oleje, poté došlo k zadření ložiska, po němž Lewis setrvačností dojel na konec cílové rovinky. Šlo o jednu z posledních specifikací agregátu, která před poruchou absolvovala pouhých 618 kilometrů.
Hamilton dostane pro Suzuku motor, se kterým jel v Singapuru, zatímco Nico Rosberg bude mít pohonnou jednotku, se níž dosáhl v Malajsii třetí místo. Jako preventivní opatření hodlá ale Mercedes provést revizi všech motorů, aby se snížilo riziko opakovaných problémů.
Zrovna tak má incident z Malajsie za následek pozdržení dodávek pro zákaznické týmy. Pro týmy Williams, Force Indii a Wehrleinův manor měly být dodány nové motory tento týden, ale Mercedes oznámil, že dodávka bude realizována až po přesunu do amerického Austinu. Toto prodlení umožní aplikovat výsledky podrobného vyšetřování defektu motoru Lewise Hamiltona, který byl z Malajsie dopraven letecky do Velké Británie.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.