Pokud je Toro Rosso bráno jako B-tým Red Bullu, dá se očekávat, že stejně jako v minulosti budou jeho piloti něco jako závodní rezervou. Minulé sezóny nám ukazují, že v mnoha případech tato strategie fungovala.
Směrem z Toro Rosso do Red Bullu putovali s většími či menšími úspěchy Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo, Daniil Kvjat a Max Verstappen, neprosadili se Sebastian Buemi, Jamie Algersuari a Jean-Eric Vergne. Nemá smysl tu rozebírat dvojici Kvjat-Verstappen, spousta lidí, kteří ruského pilota odsuzují možná dávno zapomněla, že loni dokonce porazil opěvovaného Ricciarda.
Na řadu nyní přichází Carlos Sainz jr. Příští rok ho čeká v Toro Rosso třetí sezóna, která by pro něj měla být rozhodující. Španěl je proto připraven udělat zásadní krok v týmové hierarchii - nebo zvolit jiné řešení.
"Myslím, že to Red Bull dobře ví - rok 2017 bude pro mě nesmírně důležitý a také třetí v Toro Rosso. Měl bych mít, pokud tomu budou napovídat výsledky, možnost se posunout do Red Bullu, nebo odejít k jinému týmu. Předpokládám, že Red Bull dobře ví o mém plánu jezdit v roce 2018 ve špičkovém týmu, intenzivně se na to připravuji. Měli by s tím počítat, ještě rok v Toro Rosso zůstanu," sděluje své vyhlídky Sainz jr.
Otázkou ale zůstává, jak se situace vyvine, protože jak Ricciardo, tak Verstappen mají ještě pro rok 2018 podepsané smlouvy. Sainz jr. má dlouhodobý kontrakt, který dává nápojovému koncernu příležitosti ho udržet v F1 v rámci jeho struktury - přičemž není specifikováno, zda to musí být Red Bull nebo Toro Rosso.
"Mám kontrakt s Red Bullem, moje volba na rok 2017 je jasná. Mají na mě opci do roku 2019 nebo 2020. A tu mohou využít bez ohledu na to, zda půjde o Red Bull nebo Toro Rosso. Hovořil jsem s Helmutem Markem a Red Bullem, řekl jsem jim, že jsem připraven na to udělat dalšá krok kupředu. Berou to na vědomí," dodal Sainz jr.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.