Pokud je Toro Rosso bráno jako B-tým Red Bullu, dá se očekávat, že stejně jako v minulosti budou jeho piloti něco jako závodní rezervou. Minulé sezóny nám ukazují, že v mnoha případech tato strategie fungovala.
Směrem z Toro Rosso do Red Bullu putovali s většími či menšími úspěchy Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo, Daniil Kvjat a Max Verstappen, neprosadili se Sebastian Buemi, Jamie Algersuari a Jean-Eric Vergne. Nemá smysl tu rozebírat dvojici Kvjat-Verstappen, spousta lidí, kteří ruského pilota odsuzují možná dávno zapomněla, že loni dokonce porazil opěvovaného Ricciarda.
Na řadu nyní přichází Carlos Sainz jr. Příští rok ho čeká v Toro Rosso třetí sezóna, která by pro něj měla být rozhodující. Španěl je proto připraven udělat zásadní krok v týmové hierarchii - nebo zvolit jiné řešení.
"Myslím, že to Red Bull dobře ví - rok 2017 bude pro mě nesmírně důležitý a také třetí v Toro Rosso. Měl bych mít, pokud tomu budou napovídat výsledky, možnost se posunout do Red Bullu, nebo odejít k jinému týmu. Předpokládám, že Red Bull dobře ví o mém plánu jezdit v roce 2018 ve špičkovém týmu, intenzivně se na to připravuji. Měli by s tím počítat, ještě rok v Toro Rosso zůstanu," sděluje své vyhlídky Sainz jr.
Otázkou ale zůstává, jak se situace vyvine, protože jak Ricciardo, tak Verstappen mají ještě pro rok 2018 podepsané smlouvy. Sainz jr. má dlouhodobý kontrakt, který dává nápojovému koncernu příležitosti ho udržet v F1 v rámci jeho struktury - přičemž není specifikováno, zda to musí být Red Bull nebo Toro Rosso.
"Mám kontrakt s Red Bullem, moje volba na rok 2017 je jasná. Mají na mě opci do roku 2019 nebo 2020. A tu mohou využít bez ohledu na to, zda půjde o Red Bull nebo Toro Rosso. Hovořil jsem s Helmutem Markem a Red Bullem, řekl jsem jim, že jsem připraven na to udělat dalšá krok kupředu. Berou to na vědomí," dodal Sainz jr.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.