Jedna z nejdiskutovanějších událostí posledních závodů - selhání Hamiltonova motoru při Grand Prix Malajsie - stále ještě nemá rozuzlení. Mercedes se snaží zjistit příčinu selhání agregátu i s ohledem na blížící se Grand Prix Japonska.
Britův motor zachvátily plameny v nájezdu do 41. kola - v té době Hamilton vedl a očekávalo se, že mu vítězství přinese opět posun do čela průběžné klasifikace. Místo toho ale ztratil další 15 bodů a na svého arcirivala ztrácí v tuto chvíli třiadvacet bodů.
Mercedes se usilovně snaží přijít na kloub závadě, která Hamiltonův agregát postihla, šéf týmu Toto Wolff trvá na tom, že v poruchách, které obhájce titulu v tomto roce stíhají, není žádná provázanost nebo opakující se závada. "Pro tato selhání neexistuje žádné racionální vysvětlení nebo nějaký vzor. Kdyby to tak bylo, tak už jsme tu situaci vyřešili," podotýká Wolff.
Své k situaci řekl i technický šéf stáje Paddy Lowe. Také on přiznal, že Mercedes zatím ve své analýze není úspěšný. "Malajsie byla pro nás opravdu hořkou pilulkou. Lewise jsme srazili hodně dolů. Nadále vyšetřujeme příčiny selhání motor a děláme pro to všechno. Nejdřív je třeba závadu najít a potom udělat opatření pro zbytek sezóny. Lewis má nyní k dispozici stejný počet motorů jako Nico - včetně použitých pohonných jednotek pro volné tréninky. Snad to tedy nebude mít na jeho program žádný dopad.
Výhled pro Japonsko je takový, že máme vybrané stejné pneumatiky jako pro Malajsii, takže tvrdé, středně tvrdé a měkké. Zdejší trať se ovšem od Sepangu liší, je to jeden z nejnáročnějších okruhů. Mnoho pilotů říká, že je Suzuka skutečně prověří. Jsou tu některé náročné úseky, ve kterých je těžké udržet stopu - to je příklad Esses a známé vracečky 130R. Pro Japonsko jsou typičtí fanoušci, jsou jedněmi z nejnadšenějších v průběhu celé sezóny, opravdu se těšíme na jejich neuvěřitelné přivítání. Pro náš sport je fantastické vidět jejich naděšní, takže doufáme, že jim předvedeme skvělý závod. Na tomto kultovním okruhu se k nám historie nechovala vždy vstřícně, takže očekáváme opravdu vzrušující závodní víkend," nechal se slyšet Paddy Lowe.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.