Expilot F1 a trojnásobný mistr světa Niki Lauda se zapsal ve svém aktivním období do povědomí příznivců F1 především spojením s Ferrari a McLarenem. V současné době se rozhoduje o jeho další budoucnosti ve Formuli 1
S příchodem nového majitele F1, společnosti Liberty Media, se začalo spekulovat, že by Toto Wolff mohl získat jednu z vedoucích rolí v managementu F1, ba dokonce přímo nahradit Bernie Ecclestonea v jeho funkci. Wolff se k této možnosti vyjádřil poměrně jednoznačně v nedávném rozhovoru (plné znění zde). Po jeho boku u Mercedesu stojí nevýkonný ředitel Niki Lauda, jemuž na konci příštího roku vyprší jeho smlouva. Pro někoho je předčasné zabývat se touto situací už nyní, ale ve Formuli 1 letí čas nepříjemně rychle.
Rakušan neprojevil žádnou tendenci německou stáj opustit, naopak podotkl, že pokud by byl požádán, aby zůstal, přijal by tuto nabídku s potěšením. Toto Wolff se nechal slyšet, že spolupráce s Laudou je velice dobrá, ačkoliv přiznal, že pokud dojde na nějaké rozpory, je Lauda většinou na straně pilotů. "Jsme velice rádi, že dokážeme spolupracovat, to je ta nejdůležitější věc. Naše debaty jsou plodné a uvidíme, jak se celá situace vyvine," komentoval otázku ohledně Laudovy budoucnosti Wolff.
"Jsou chvíle, kdy Toto zastává velice brutální pravidla, já jsem pak ten, kdo je mírní a apeluje »Jsou to jenom závodní piloti«. Nesmíme je vysloveně vodit za ručičku, ale také je nemůžeme nechat bezprizorní. Vztah mezi nimi se projevuje ve vlnách, pochopitelně dochází k nepříjemným momentům, kdy je nálada na bodu mrazu," vysvětluje Lauda důvod, proč jej mají piloti častěji na své straně. Sám podobné výměny názorů v týmu někdy prožíval, například je dobře známá jeho poměrně ostrá hádka s Regazzonim po Grand Prix Monaka 1974.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.