Expilot F1 a trojnásobný mistr světa Niki Lauda se zapsal ve svém aktivním období do povědomí příznivců F1 především spojením s Ferrari a McLarenem. V současné době se rozhoduje o jeho další budoucnosti ve Formuli 1
S příchodem nového majitele F1, společnosti Liberty Media, se začalo spekulovat, že by Toto Wolff mohl získat jednu z vedoucích rolí v managementu F1, ba dokonce přímo nahradit Bernie Ecclestonea v jeho funkci. Wolff se k této možnosti vyjádřil poměrně jednoznačně v nedávném rozhovoru (plné znění zde). Po jeho boku u Mercedesu stojí nevýkonný ředitel Niki Lauda, jemuž na konci příštího roku vyprší jeho smlouva. Pro někoho je předčasné zabývat se touto situací už nyní, ale ve Formuli 1 letí čas nepříjemně rychle.
Rakušan neprojevil žádnou tendenci německou stáj opustit, naopak podotkl, že pokud by byl požádán, aby zůstal, přijal by tuto nabídku s potěšením. Toto Wolff se nechal slyšet, že spolupráce s Laudou je velice dobrá, ačkoliv přiznal, že pokud dojde na nějaké rozpory, je Lauda většinou na straně pilotů. "Jsme velice rádi, že dokážeme spolupracovat, to je ta nejdůležitější věc. Naše debaty jsou plodné a uvidíme, jak se celá situace vyvine," komentoval otázku ohledně Laudovy budoucnosti Wolff.
"Jsou chvíle, kdy Toto zastává velice brutální pravidla, já jsem pak ten, kdo je mírní a apeluje »Jsou to jenom závodní piloti«. Nesmíme je vysloveně vodit za ručičku, ale také je nemůžeme nechat bezprizorní. Vztah mezi nimi se projevuje ve vlnách, pochopitelně dochází k nepříjemným momentům, kdy je nálada na bodu mrazu," vysvětluje Lauda důvod, proč jej mají piloti častěji na své straně. Sám podobné výměny názorů v týmu někdy prožíval, například je dobře známá jeho poměrně ostrá hádka s Regazzonim po Grand Prix Monaka 1974.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.