Kolem Sergia Péreze v poslední době kolovaly různé zvěsti a dohady. Ačkoliv se mělo za to, že s největší pravděpodobností bude pokračovat v týmu Force India, jisté nebylo nic, protože konečná smlouva stále chyběla.
V rámci Grand Prix Malajsie se Sergio "Checo" Pérez nechal slyšet, že de facto je kontrakt hotov, chybí jen maličkost - dohodnout se o výši roční gáže plus některé další finanční odměny (více zde). Jenže z minulosti víme, že na podobných dohadech ztroskotala nejedna smlouva - stačí vzpomenout na rok 1976 a licitování Bernie Ecclestonea s Clayem Regazzonim. Pérez sice už několik měsíců měl uzavřenou předběžnou smlouvu s týmem, ale pořád nešlo o definitivní dokument.
V neděli večer padlo rozhodnutí. Mexičan dořešil veškeré otázky se svými chlebodárci a mohl oficiálně oznámit, že i nadále bude hájit barvy týmu Force India po boku Nico Hülkenberga, který se stáji zavázal už dříve. K novému kontraktu si navíc nadělil i velice slušné šesté místo, které sice nepatrně, ale přesto navýšilo náskok Force Indie v Poháru konstruktérů.
"Jak jistě dobře víte, poslední měsíce kolovaly ohledně mé budoucnosti různé spekulace. Ale kdo by mohl říci lépe než já sám, kde budu jezdit příští rok. Tak tedy, budu pokračovat s týmem Sahara Force India. Jsem velice šťastný a pyšný, že mohu být součástí tohoto týmu. Jsem s ním velmi spokojen, protože mi dává možnost pokračovat v mé kariéře, a také všem mým mexickým sponzorům, kteří bez debaty reprezentují nejlepší mexické značky na světě.
Chtěl bych také poděkovat týmu, že o mě jako o pilota projevil zájem. Neuvěřitelně mi to lichotí a zároveň mě to nutí stále více se snažit o co nejlepší výkony, které mohu jako pilot dosáhnout.
Nesmíme zapomenout, že se blíží mexická Grand Prix, chci vás tam všechny vidět a doufám, že dopadnu lépe než loni a všichni prožijeme obrovskou mexickou party. Všechny vás na dálku objímám a z hloubi mého srdce všem s láskou děkuji," uvedl Sergio Pérez na svém twitterovém účtu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.