Kolem Sergia Péreze v poslední době kolovaly různé zvěsti a dohady. Ačkoliv se mělo za to, že s největší pravděpodobností bude pokračovat v týmu Force India, jisté nebylo nic, protože konečná smlouva stále chyběla.
V rámci Grand Prix Malajsie se Sergio "Checo" Pérez nechal slyšet, že de facto je kontrakt hotov, chybí jen maličkost - dohodnout se o výši roční gáže plus některé další finanční odměny (více zde). Jenže z minulosti víme, že na podobných dohadech ztroskotala nejedna smlouva - stačí vzpomenout na rok 1976 a licitování Bernie Ecclestonea s Clayem Regazzonim. Pérez sice už několik měsíců měl uzavřenou předběžnou smlouvu s týmem, ale pořád nešlo o definitivní dokument.
V neděli večer padlo rozhodnutí. Mexičan dořešil veškeré otázky se svými chlebodárci a mohl oficiálně oznámit, že i nadále bude hájit barvy týmu Force India po boku Nico Hülkenberga, který se stáji zavázal už dříve. K novému kontraktu si navíc nadělil i velice slušné šesté místo, které sice nepatrně, ale přesto navýšilo náskok Force Indie v Poháru konstruktérů.
"Jak jistě dobře víte, poslední měsíce kolovaly ohledně mé budoucnosti různé spekulace. Ale kdo by mohl říci lépe než já sám, kde budu jezdit příští rok. Tak tedy, budu pokračovat s týmem Sahara Force India. Jsem velice šťastný a pyšný, že mohu být součástí tohoto týmu. Jsem s ním velmi spokojen, protože mi dává možnost pokračovat v mé kariéře, a také všem mým mexickým sponzorům, kteří bez debaty reprezentují nejlepší mexické značky na světě.
Chtěl bych také poděkovat týmu, že o mě jako o pilota projevil zájem. Neuvěřitelně mi to lichotí a zároveň mě to nutí stále více se snažit o co nejlepší výkony, které mohu jako pilot dosáhnout.
Nesmíme zapomenout, že se blíží mexická Grand Prix, chci vás tam všechny vidět a doufám, že dopadnu lépe než loni a všichni prožijeme obrovskou mexickou party. Všechny vás na dálku objímám a z hloubi mého srdce všem s láskou děkuji," uvedl Sergio Pérez na svém twitterovém účtu.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.