Pro Sebastiana Vettela to byl závod, na který bude chtít hodně brzo zapomenout. Nejenže ujel jen o něco málo větší vzdálenost než v Bahrajnu, ale ještě navíc se dočkal trestu, který ovlivní jeho postavení na startu v Japonsku.
Pilot Ferrari po startu srdnatě kličkoval za mezi oběma Red Bully a do zatáčky vjeli bok po boku s Maxem Verstappenem. Vettel tvrdil, že brzdil stejně jako Holanďan a byl to Rosberg, kdo nebral ohledy nato, co se děje za ním. Nárazem do jeho pravého zadního kola si vyvrátil svoje levé přední a závod pro něj skončil.
Nikoli však potíže. Po závodě bylo oznámeno, že se Vettelovo jednání stane předmětem šetření - pokud by byl shledán jako původce nehody, může se stát, že ho stihne ještě trest, který se s největší pravděpodobností přenese do japonské Grand Prix, která se jede za týden.
Verstappen byl s Vettelem prakticky na stejné úrovni a neopomenul jeho manévr okomentovat do radiokomunikace: "Sebastian je šílenec. On ***** vletěl do Rosberga jako idiot!" Posléze oslavenec, jemuž bylo v pátek devatenáct let, přidal další vysvětlení: "Sebastian se ponořil do vnitřní strany zatáčky, pozdě brzdil a narazil do Nica. Já se musel vyhnout srážce. Můj závod byl v tu chvíli v ohrožení. Mohl jsem ho vidět za sebou, chtěl rozhodnout závod v první zatáčce, což je samozřejmě směšné. Viděl jsem ho v zrcátkách, takže jsem šel na brzdy později. Nico mě trochu zavřel, ale Sebastian šel hodně dovnitř," pokračoval Verstappen.
Zvláštní je, že si Max při tomto hodnocení soupeře zřejmě nevzpomněl, co předvedl před několika týdny v Belgii. Třeba se také ve sdělení po závodě dočkáme, co říká na Rosbergův manévr ve druhé zatáčce (38. kolo), kterým trefil Räikkönena. Vettel každopádně trvá na tom, že do zatáčky vjel přiměřenou rychlostí a bylo jen nešťastným dílem náhody, že narazil do Rosberga, který jel před ním a Verstappenem.
Necelé tři hodiny po skončení závodu bylo oznámeno, že Sebastian Vettel bude potrestán pro další závod v japonské Suzuce poklesem o tři místa na startu, navíc mu budou uděleny dva trestné body. "Po důkladném prozkoumání videozáznamu a pohovgoru s pilotem sportovní komisaři došli k názoru, že ačkoliv se všechny vozy pohybovaly relativně stejnou rychlostí, pilot se startovním číslem 5 se dopustil malé chyby při vjezdu do na vnitřním okraji zatáčky 1, což vedlo ke kontaktu s vozem startovního čísla 6," uvedli komisaři ve zdůvodnění potrestání.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.