Pro Sebastiana Vettela to byl závod, na který bude chtít hodně brzo zapomenout. Nejenže ujel jen o něco málo větší vzdálenost než v Bahrajnu, ale ještě navíc se dočkal trestu, který ovlivní jeho postavení na startu v Japonsku.
Pilot Ferrari po startu srdnatě kličkoval za mezi oběma Red Bully a do zatáčky vjeli bok po boku s Maxem Verstappenem. Vettel tvrdil, že brzdil stejně jako Holanďan a byl to Rosberg, kdo nebral ohledy nato, co se děje za ním. Nárazem do jeho pravého zadního kola si vyvrátil svoje levé přední a závod pro něj skončil.
Nikoli však potíže. Po závodě bylo oznámeno, že se Vettelovo jednání stane předmětem šetření - pokud by byl shledán jako původce nehody, může se stát, že ho stihne ještě trest, který se s největší pravděpodobností přenese do japonské Grand Prix, která se jede za týden.
Verstappen byl s Vettelem prakticky na stejné úrovni a neopomenul jeho manévr okomentovat do radiokomunikace: "Sebastian je šílenec. On ***** vletěl do Rosberga jako idiot!" Posléze oslavenec, jemuž bylo v pátek devatenáct let, přidal další vysvětlení: "Sebastian se ponořil do vnitřní strany zatáčky, pozdě brzdil a narazil do Nica. Já se musel vyhnout srážce. Můj závod byl v tu chvíli v ohrožení. Mohl jsem ho vidět za sebou, chtěl rozhodnout závod v první zatáčce, což je samozřejmě směšné. Viděl jsem ho v zrcátkách, takže jsem šel na brzdy později. Nico mě trochu zavřel, ale Sebastian šel hodně dovnitř," pokračoval Verstappen.
Zvláštní je, že si Max při tomto hodnocení soupeře zřejmě nevzpomněl, co předvedl před několika týdny v Belgii. Třeba se také ve sdělení po závodě dočkáme, co říká na Rosbergův manévr ve druhé zatáčce (38. kolo), kterým trefil Räikkönena. Vettel každopádně trvá na tom, že do zatáčky vjel přiměřenou rychlostí a bylo jen nešťastným dílem náhody, že narazil do Rosberga, který jel před ním a Verstappenem.
Necelé tři hodiny po skončení závodu bylo oznámeno, že Sebastian Vettel bude potrestán pro další závod v japonské Suzuce poklesem o tři místa na startu, navíc mu budou uděleny dva trestné body. "Po důkladném prozkoumání videozáznamu a pohovgoru s pilotem sportovní komisaři došli k názoru, že ačkoliv se všechny vozy pohybovaly relativně stejnou rychlostí, pilot se startovním číslem 5 se dopustil malé chyby při vjezdu do na vnitřním okraji zatáčky 1, což vedlo ke kontaktu s vozem startovního čísla 6," uvedli komisaři ve zdůvodnění potrestání.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.