Kolem mexického pilota je poslední dobou poměrně živo. Aby také ne, když jeho silné sponzorské zázemí nedává spát jak týmu Force India, tak konkurenci. Ačkoliv se v minulosti řešilo mnoho dohadů, jistého není ještě vůbec nic, jak uvedl sám Pérez v Malajsii.
Právě v areálu okruhu v Sepangu se šestadvacetiletý pilot nechal slyšet, že v otázkách dohody s jeho stávajícím zaměstnavatelem došlo k "významnému pokroku" ohledně jeho definitivní dohody s Force Indií. Poslední záležitostí, kterou je nyní třeba dořešit, je konečná podoba jeho mzdy.
V posledních týden se totiž roztočil kolotoč spekulací, kam vlastně bude mít Pérez namířeno nebo jestli zůstane u týmu, v němž zatím dosahuje velice dobrých výsledků - ani při svém jednoročním angažmá u McLarenu se nedostal na stupně vítězů. Vedení Force Indie sice má předběžnou dohodu s Pérezem pro rok 2017, ale probíhají ještě některé debaty se sponzory. Hlavní těžiště jednání s Pérezem se týká jeho finančních odměn pro příští sezónu plus nároku na bonusy z předchozího období. Tyto podmínky je pro další kontrakt nutné dořešit.
V souvislosti s "Checo" Pérezem byl zmiňován často tým Haas, odkud by pak měl Sergio jednodušší cestu do týmu Ferrari v roce 2018. Logicky by to do sebe zapadalo, navíc americký tým není příliš spokojen s Pérezovým krajanem Gutiérrezem, který zatím nenaplnil týmová očekávání. Pérez však tvrdí, že doufá v brzké vyřešení finančních otázek a nic nebude bránit v oficiálním potvrzení jeho dalšího působení v týmu Force India.
"V průběhu tohoto víkendu jsme udělali velký pokrok ohledně mé budoucnosti. Takže jsem přesvědčen, že již brzy dostanete oficiální vyjádření. Vím, co mám udělat, ale nejsem zatím v pozici něco komentovat, jen doufám, že to bude brzy. Nemohu vám sdělit víc detailů, ale jsem si jist tím, co podnikám, a že činím dobře," odrážel Mexičan všechny dotazy, většinou se týkajících otázek, zda jeho dohoda pro rok 2017 s Force Indií už byla provedena.
Podobně jako Pérez je na tom i jeho týmový kolega Nico Hülkenberg, který uzavřel s Force Indií kontrakt na příští rok, ale ozvaly se hlasy, že o něj projevil zájem Renault.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.