Vyhrocený souboj mezi týmy Force India a Williams o čtvrté místo pokračuje. Piloti obou stájí jsou si vědomi, že v konečném důsledku mohou rozhodovat i maličkosti, proto třeba u Williamsu želí promarněné příležitosti v prostřední části kvalifikace.
Valtteri Bottas připouští, že se mohl dostat do Q3, protože na svého rivala Péreze ztrácel skutečně minimálně, pouhých 0,039 vteřiny. Jako jednu z příčin uvedl chybu ze své strany, protože nedokázal přejít na kvalifikační režim motoru v pravý čas. Když se k tomu přičtou ještě další drobné nedostatky v rychlém kole, nelze se divit, že Fin skončil na prvním nepostupovém místě v Q2 a jeho mexický soupeř se protáhl do závěrečné části, ve které nakonec skončil sedmý.
Bottas si přitom nepřipouštěl žádné potíže a byl přesvědčen, že jeho vůz je dostatečně připraven na postup do Q3. O to víc si vyčítal vlastní chybu, která ho v rozhodující chvíli připravila o onen niterný rozdíl.
"Myslím, že naše tempo bylo dostatečné, abychom se vyrovnali Force Indii, takže teoreticky bychom s nimi mohli v Q3 bojovat na stejné úrovni. Ale v Q2 jsem v zaváděcím kole udělal chybu. Přepnul jsem motor do kvalifikačního režimu o něco později, takže jsem na začátku rovinky neměl dostatečnou rychlost. Řeč je o několika setinách vteřiny, ale i ty mohou hrát roli. Ani samotné kolo nebylo perfektní, moc dobře vím o některých nedostatcích tam a tam - ve střední pasáži bylo auto nedotáčivé, hlavně v zatáčkách šest až osm. Také v zatáčce 2 jsem nebyl schopen trefit apex podle svých představ. Takže pak bylo poněkud obtížnější dostat se na maximální výkon. Měl jsem pocit, jako by vyváženhí auta nebylo dobré, nebylo rozhodně perfektní, takže ani jedno z mých kol nepatřilo mezi ta nejlepší. Myslím, že na Q3 jsem určitě měl," zhodnotil své vystoupení v kvalifikaci Bottas.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.