Vyhrocený souboj mezi týmy Force India a Williams o čtvrté místo pokračuje. Piloti obou stájí jsou si vědomi, že v konečném důsledku mohou rozhodovat i maličkosti, proto třeba u Williamsu želí promarněné příležitosti v prostřední části kvalifikace.
Valtteri Bottas připouští, že se mohl dostat do Q3, protože na svého rivala Péreze ztrácel skutečně minimálně, pouhých 0,039 vteřiny. Jako jednu z příčin uvedl chybu ze své strany, protože nedokázal přejít na kvalifikační režim motoru v pravý čas. Když se k tomu přičtou ještě další drobné nedostatky v rychlém kole, nelze se divit, že Fin skončil na prvním nepostupovém místě v Q2 a jeho mexický soupeř se protáhl do závěrečné části, ve které nakonec skončil sedmý.
Bottas si přitom nepřipouštěl žádné potíže a byl přesvědčen, že jeho vůz je dostatečně připraven na postup do Q3. O to víc si vyčítal vlastní chybu, která ho v rozhodující chvíli připravila o onen niterný rozdíl.
"Myslím, že naše tempo bylo dostatečné, abychom se vyrovnali Force Indii, takže teoreticky bychom s nimi mohli v Q3 bojovat na stejné úrovni. Ale v Q2 jsem v zaváděcím kole udělal chybu. Přepnul jsem motor do kvalifikačního režimu o něco později, takže jsem na začátku rovinky neměl dostatečnou rychlost. Řeč je o několika setinách vteřiny, ale i ty mohou hrát roli. Ani samotné kolo nebylo perfektní, moc dobře vím o některých nedostatcích tam a tam - ve střední pasáži bylo auto nedotáčivé, hlavně v zatáčkách šest až osm. Také v zatáčce 2 jsem nebyl schopen trefit apex podle svých představ. Takže pak bylo poněkud obtížnější dostat se na maximální výkon. Měl jsem pocit, jako by vyváženhí auta nebylo dobré, nebylo rozhodně perfektní, takže ani jedno z mých kol nepatřilo mezi ta nejlepší. Myslím, že na Q3 jsem určitě měl," zhodnotil své vystoupení v kvalifikaci Bottas.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.