Otázka Halo konceptu se opět dostává na přetřes díky události z prvního tréninku Grand Prix Malajsie. Po instalačním kole se v boxech vzňal Magnussenův renault. Pilot se dostal bez úhony z kokpitu, ale způsob, jakým to musel udělat, přinesl několik otazníků.
Sám dánský pilot prohlásil, že se mu podařilo opustit vůz poměrně rychle, ale kdyby měl na kokpitu nainstalovaný Halo koncept, byl by to docela jiný příběh. Po problémech s palivovým čerpadlem, které začalo chrlit benzín na horní část krytu motoru, došlo k požáru za zády pilota. Dán tedy musel opustit kokpit směrem dopředu, což by s Halo konceptem bylo podstatně složitější. Pochopitelně byl na stejnou věc dotázán i Magnussen.
"Pravděpodobně ano. Halo jsem na svém voze nikdy neměl, takže nejsem nejpovolanější osobou, ale můžete se zeptat někoho, kdo už s ním jel - uvidíme, jestli by se dostali ven tak rychle. Podle mého názoru je pět vteřin příliš dlouhá doba, pokud vám za zády hoří. Takže určitě pět vteřin čekat nechcete. Je to zajímavá otázka," komentoval situaci Magnussen, který navzdory dramatické podívané a chvatnému opuštění vozu zvládl celou situaci v klidu.
Komentář k této situaci připojil i expert F1 stanice Sky Sport a někdejší pilot Martin Brundle, který strávil v monopostech nejvyšší kategorie s dvěma menšími přestávkami dvanáct let.
"Pokud je monopost zachvácen požárem, je to vždycky ten nejhorší scénář, zvlášť když se oheň objevil znovu. Viděl jsem, jak sundávají všechny ty díly, při hašení panoval opravdový zmatek. Vím, že poškodili kabeláž, jejíž výměna vyžaduje spoustu práce."
It's pretty hot in Malaysia! ☀️? pic.twitter.com/m3dU9jAGFM
— Kevin Magnussen (@KevinMagnussen) September 30, 2016"Kolem palivového systému bylo vytvořeno velké množství bezpečnostních opatření, proto je poměrně neobvyklé vidět vůz F1, který tak dlouho hoří. Vůbec nepůsobil jako monopost F1 v boxech, ale raněné monstrum, od něhož se lidé odvrací. Kousek od ohniska požáru byl akumulátor; docela mě vyděsila představa, že by i toto zařízení chytlo.
Všimněte si, že pilot vyskočil dopředu, protože mu plameny olizovaly temeno jeho přilby a krk. To by s Halo konceptem nemohl udělat, musel by kokpit opustit směrem nahoru. Ale ven by se dostal, z kokpitu se lze dostat hodně rychle. Mnohem závažnější je případ, kdy je vůz koly vzhůru, jak jsme to viděli u Alonsa v Melbourne, pak lze cítit znepokojení, jak se pilot přes Halo koncept dostane ven," popsal situaci Martin Brundle.
We were expecting it to be hot, but not that hot! My crew were great dealing with the fire and getting the car back into action? #MalaysiaGP pic.twitter.com/8oW5y3UKfv
— Kevin Magnussen (@KevinMagnussen) September 30, 2016Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.