Hořlavé drama v boxech Sepangu komentuje aktér Magnussen a expilot Brundle

Kevin Magnussen prožil v první tréninku v Malajsii ohnivé intermezzo
Kevin Magnussen prožil v první tréninku v Malajsii ohnivé intermezzo, foto: Renault Sport F1
Robert RoBertino Pavelka 30. září 2016 13:05
Sdílej:

Otázka Halo konceptu se opět dostává na přetřes díky události z prvního tréninku Grand Prix Malajsie. Po instalačním kole se v boxech vzňal Magnussenův renault. Pilot se dostal bez úhony z kokpitu, ale způsob, jakým to musel udělat, přinesl několik otazníků.

Sám dánský pilot prohlásil, že se mu podařilo opustit vůz poměrně rychle, ale kdyby měl na kokpitu nainstalovaný Halo koncept, byl by to docela jiný příběh. Po problémech s palivovým čerpadlem, které začalo chrlit benzín na horní část krytu motoru, došlo k požáru za zády pilota. Dán tedy musel opustit kokpit směrem dopředu, což by s Halo konceptem bylo podstatně složitější. Pochopitelně byl na stejnou věc dotázán i Magnussen.

"Pravděpodobně ano. Halo jsem na svém voze nikdy neměl, takže nejsem nejpovolanější osobou, ale můžete se zeptat někoho, kdo už s ním jel - uvidíme, jestli by se dostali ven tak rychle. Podle mého názoru je pět vteřin příliš dlouhá doba, pokud vám za zády hoří. Takže určitě pět vteřin čekat nechcete. Je to zajímavá otázka," komentoval situaci Magnussen, který navzdory dramatické podívané a chvatnému opuštění vozu zvládl celou situaci v klidu.

Komentář k této situaci připojil i expert F1 stanice Sky Sport a někdejší pilot Martin Brundle, který strávil v monopostech nejvyšší kategorie s dvěma menšími přestávkami dvanáct let.

"Pokud je monopost zachvácen požárem, je to vždycky ten nejhorší scénář, zvlášť když se oheň objevil znovu. Viděl jsem, jak sundávají všechny ty díly, při hašení panoval opravdový zmatek. Vím, že poškodili kabeláž, jejíž výměna vyžaduje spoustu práce."

It's pretty hot in Malaysia! ☀️? pic.twitter.com/m3dU9jAGFM

— Kevin Magnussen (@KevinMagnussen) September 30, 2016

"Kolem palivového systému bylo vytvořeno velké množství bezpečnostních opatření, proto je poměrně neobvyklé vidět vůz F1, který tak dlouho hoří. Vůbec nepůsobil jako monopost F1 v boxech, ale raněné monstrum, od něhož se lidé odvrací. Kousek od ohniska požáru byl akumulátor; docela mě vyděsila představa, že by i toto zařízení chytlo. 

Všimněte si, že pilot vyskočil dopředu, protože mu plameny olizovaly temeno jeho přilby a krk. To by s Halo konceptem nemohl udělat, musel by kokpit opustit směrem nahoru. Ale ven by se dostal, z kokpitu se lze dostat hodně rychle. Mnohem závažnější je případ, kdy je vůz koly vzhůru, jak jsme to viděli u Alonsa v Melbourne, pak lze cítit znepokojení, jak se pilot přes Halo koncept dostane ven," popsal situaci Martin Brundle.

We were expecting it to be hot, but not that hot! My crew were great dealing with the fire and getting the car back into action? #MalaysiaGP pic.twitter.com/8oW5y3UKfv

— Kevin Magnussen (@KevinMagnussen) September 30, 2016
Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.