Otázka Halo konceptu se opět dostává na přetřes díky události z prvního tréninku Grand Prix Malajsie. Po instalačním kole se v boxech vzňal Magnussenův renault. Pilot se dostal bez úhony z kokpitu, ale způsob, jakým to musel udělat, přinesl několik otazníků.
Sám dánský pilot prohlásil, že se mu podařilo opustit vůz poměrně rychle, ale kdyby měl na kokpitu nainstalovaný Halo koncept, byl by to docela jiný příběh. Po problémech s palivovým čerpadlem, které začalo chrlit benzín na horní část krytu motoru, došlo k požáru za zády pilota. Dán tedy musel opustit kokpit směrem dopředu, což by s Halo konceptem bylo podstatně složitější. Pochopitelně byl na stejnou věc dotázán i Magnussen.
"Pravděpodobně ano. Halo jsem na svém voze nikdy neměl, takže nejsem nejpovolanější osobou, ale můžete se zeptat někoho, kdo už s ním jel - uvidíme, jestli by se dostali ven tak rychle. Podle mého názoru je pět vteřin příliš dlouhá doba, pokud vám za zády hoří. Takže určitě pět vteřin čekat nechcete. Je to zajímavá otázka," komentoval situaci Magnussen, který navzdory dramatické podívané a chvatnému opuštění vozu zvládl celou situaci v klidu.
Komentář k této situaci připojil i expert F1 stanice Sky Sport a někdejší pilot Martin Brundle, který strávil v monopostech nejvyšší kategorie s dvěma menšími přestávkami dvanáct let.
"Pokud je monopost zachvácen požárem, je to vždycky ten nejhorší scénář, zvlášť když se oheň objevil znovu. Viděl jsem, jak sundávají všechny ty díly, při hašení panoval opravdový zmatek. Vím, že poškodili kabeláž, jejíž výměna vyžaduje spoustu práce."
It's pretty hot in Malaysia! ☀️? pic.twitter.com/m3dU9jAGFM
— Kevin Magnussen (@KevinMagnussen) September 30, 2016"Kolem palivového systému bylo vytvořeno velké množství bezpečnostních opatření, proto je poměrně neobvyklé vidět vůz F1, který tak dlouho hoří. Vůbec nepůsobil jako monopost F1 v boxech, ale raněné monstrum, od něhož se lidé odvrací. Kousek od ohniska požáru byl akumulátor; docela mě vyděsila představa, že by i toto zařízení chytlo.
Všimněte si, že pilot vyskočil dopředu, protože mu plameny olizovaly temeno jeho přilby a krk. To by s Halo konceptem nemohl udělat, musel by kokpit opustit směrem nahoru. Ale ven by se dostal, z kokpitu se lze dostat hodně rychle. Mnohem závažnější je případ, kdy je vůz koly vzhůru, jak jsme to viděli u Alonsa v Melbourne, pak lze cítit znepokojení, jak se pilot přes Halo koncept dostane ven," popsal situaci Martin Brundle.
We were expecting it to be hot, but not that hot! My crew were great dealing with the fire and getting the car back into action? #MalaysiaGP pic.twitter.com/8oW5y3UKfv
— Kevin Magnussen (@KevinMagnussen) September 30, 2016McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.