Zatímco Daniel Ricciardo v Singapuru prohnal Mercedesy a ze tří posledních závodů stál dvakrát na stříbrném stupínku, lesk Maxe Verstappena poněkud pobledl. Holanďan jako by po letní přestávce ztratil trochu na svém lesku.
Není určitě bez zajímavosti, že v Belgii, Itálii i Singapuru se Maxovi vždy nepovedl start. Na trati ve Spa-Francorchamps to vedlo dokonce ke střetu s Ferrari Kimiho Räikkönena a postiženým byl i druhý pilot italské stáje Vettel, v Itálii a Singapuru zůstal Verstappen opakovaně "viset" na startu a přidělal si hodně potíží. Navíc prozatím poslední zaváhání znamenalo další problémy pro jeho soupeře, na což pod umělým osvětlením doplatil Nico Hülkenberg.
Verstappen pak musel složitě stíhat startovní pole, což na jednu stranu přineslo několik zajímavých momentů, jakými byly duely s Räikkönenem v Belgii nebo s Kvjatem v Singapuru, ale také klesl mimo stupně vítězů, neboť ve čtyřech posledních závodech před srpnovou pauzou na nich stál hned třikrát. Proto se v Red Bullu zaměřili na pečlivou analýzu, v čem může být problém.
Nyní Verstappen tvrdí, že příčina byla lokalizována a mechanickým vylepšením spojky u jeho RB12 by měly být problémy eliminovány. "Snažili jsme se zjistit, co se stalo a domnívám se, že v tuto chvíli už známe odpověď - bude ale potřeba si naše závěry ověřit na dráze, aby se spojka u mého vozu stala stabilnější. Důvody jsou pokaždé jiné, ale po Singapuru jsme udělali hodně práce. Jeden špatný start, to se může stát, dva jsou otázkou snahy jít na limit, ale tři pokažené starty v řadě už rozhodně nejsou dobré. Ale chci se vrátit opět na dřívější pozice, tým o to usiluje také, proto doufám, že se nám to povede právě v Malajsii," předpokládá Verstappen.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.