Nejistota ohledně budoucnosti - to je scénář, který dánský pilot už jednou prožil. Rozhodně by se nerad dočkal stejné situace jako v průběhu roku 2014, kdy nakonec musel udělat místo soupeřům.
Pravda, tehdy vyklidil pozici na úkor dvojnásobného mistra světa Fernanda Alonsa, což byl akceptovatelné, i když si Kevin Magnussen nevedl nijak špatně a v celkovém hodnocení díky lepším výsledkům dokonce zdolal někdejšího šampióna Kimi Räikkönena. Nicméně dlouho nevěděl, na čem je a pak už mu prakticky nezbyla žádná alternativa. Působil v týmu McLaren jako testpilot, podíval se dokonce do Austrálie, kde zaskakoval za Alonsa, který po zranění v barcelonském testu nemohl nastoupit, ale nakonec se kvůli potížím ani nedostal na start.
V současné době je třiadvacetiletý Dán znepokojen otálením týmu Renault ohledně složení jezdecké sestavy pro příští rok. Vůbec se mu nelíbí prohlášení šéfa Renaultu Frederica Vasseura ze začátku září, že nominace pro sezónu 2017 bude ještě odložena, aby bylo možné lépe posoudit kvality konkrétních kandidátů. Jedním z nich je testovací pilot a současný člen týmu Manor Esteban Ocon. Renault usiloval i o služby Carlose Sainze jr., ale Španěla odmítl uvolnit jeho stávající zaměstnavatel, tým Toro Rosso (více zde).
"Nemohu to zdržování pochopit. Myslím, že rozhodování může být poměrně snadné. Je samozřejmě frustrující nevědět, co budu dělat příští sezónu, chci v tom mít co nejdříve jasno. Předloňskou zkušenost bych si nerad zopakoval, to je jasné, ale doufám, že nic takového nenastane. Snad přijde konečné rozhodnutí co nejdříve," vyjádřil se Magnussen.
Na dotaz, zda se pokouší vedení týmu nějak ovlivnit a debatuje se svými šéfy o své budoucnosti Magnussen dává odmítavou odpověď: "Nemám pocit, že je třeba se s někým z týmu dohadovat. Za mě ať mluví jak jezdím, to je můj způsob vyjadřování," dodal Magnussen.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.