Nejistota ohledně budoucnosti - to je scénář, který dánský pilot už jednou prožil. Rozhodně by se nerad dočkal stejné situace jako v průběhu roku 2014, kdy nakonec musel udělat místo soupeřům.
Pravda, tehdy vyklidil pozici na úkor dvojnásobného mistra světa Fernanda Alonsa, což byl akceptovatelné, i když si Kevin Magnussen nevedl nijak špatně a v celkovém hodnocení díky lepším výsledkům dokonce zdolal někdejšího šampióna Kimi Räikkönena. Nicméně dlouho nevěděl, na čem je a pak už mu prakticky nezbyla žádná alternativa. Působil v týmu McLaren jako testpilot, podíval se dokonce do Austrálie, kde zaskakoval za Alonsa, který po zranění v barcelonském testu nemohl nastoupit, ale nakonec se kvůli potížím ani nedostal na start.
V současné době je třiadvacetiletý Dán znepokojen otálením týmu Renault ohledně složení jezdecké sestavy pro příští rok. Vůbec se mu nelíbí prohlášení šéfa Renaultu Frederica Vasseura ze začátku září, že nominace pro sezónu 2017 bude ještě odložena, aby bylo možné lépe posoudit kvality konkrétních kandidátů. Jedním z nich je testovací pilot a současný člen týmu Manor Esteban Ocon. Renault usiloval i o služby Carlose Sainze jr., ale Španěla odmítl uvolnit jeho stávající zaměstnavatel, tým Toro Rosso (více zde).
"Nemohu to zdržování pochopit. Myslím, že rozhodování může být poměrně snadné. Je samozřejmě frustrující nevědět, co budu dělat příští sezónu, chci v tom mít co nejdříve jasno. Předloňskou zkušenost bych si nerad zopakoval, to je jasné, ale doufám, že nic takového nenastane. Snad přijde konečné rozhodnutí co nejdříve," vyjádřil se Magnussen.
Na dotaz, zda se pokouší vedení týmu nějak ovlivnit a debatuje se svými šéfy o své budoucnosti Magnussen dává odmítavou odpověď: "Nemám pocit, že je třeba se s někým z týmu dohadovat. Za mě ať mluví jak jezdím, to je můj způsob vyjadřování," dodal Magnussen.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.