S blížícím se koncem sezóny se začíná stále intenzivněji rozbíhat burza pilotů, i když špičkové týmy už si své "ovečky" dokázaly pojistit prodloužením kontraktů nebo uzavřít nové za odcházející jezdce.
Pořád je ale několik míst, kde se skýtají určité možnosti. Moniša Kaltenbornová svým prohlášením naznačila, že jistotu v týmu Sauber nemají Ericsson ani Nasr (více zde), další otazníky visí nad Kvjatem, který i přes lepšící se reference ze strany Franze Tosta podle mnohých odborníků a příznivců svou sedačku neudrží. To druhý pilot stáje Toro Rosso je jiný případ.
Carlos Saínz Vázquez de Castro, který oslavil 1. září dvaadvacáté narozeniny, se ocitl v hledáčku týmu Renault. Francouzská automobilka dospěla k názoru, že by s přispěním madridského rodáka a hlavně díky jeho pracovnímu nasazení poskočila vpřed. Ale od šéfů Red Bullu zaznělo jasné resumé - Sainz jr. ze svého kontraktu s Toro Rosso vyvázán nebude.
Pro Španěla to může být do jisté míry kontroverzní moment, protože místo u Renaultu může být velice brzy poměrně lukrativní záležitostí. Zcela určitě se nedá předpokládat, že by Carlos v dohledné době postoupil do Red Bullu - těžko říci, co by museli Ricciardo nebo Verstappen provést. Mladík však před Grand Prix Malajsie nevypadal, že by ho záležitost nějak mrzela, dokonce byl do jisté míry spokojen, že o něj usiloval renomovaný tým.
"Byl tam určitý zájem, proběhly nějaké kontakty - koneckonců je to pro mě čest, když se o mě zajímá tovární tým a chce znát situaci ohledně mého kontraktu. Ale jak je zřejmé, mojí kariéru víceméně řídí Red Bull. On mě měl na výplatnici po pět let při mé účasti v juniorských sériích, což znamenalo miliony eur. Proto rozumím, že když do mě investovali tolik peněz, nechtějí mě nechat odejít, když prožívám nejlepší okamžiky mého života a kariéry," emotivně vylíčil své dojmy Sainz jr.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.