S blížícím se koncem sezóny se začíná stále intenzivněji rozbíhat burza pilotů, i když špičkové týmy už si své "ovečky" dokázaly pojistit prodloužením kontraktů nebo uzavřít nové za odcházející jezdce.
Pořád je ale několik míst, kde se skýtají určité možnosti. Moniša Kaltenbornová svým prohlášením naznačila, že jistotu v týmu Sauber nemají Ericsson ani Nasr (více zde), další otazníky visí nad Kvjatem, který i přes lepšící se reference ze strany Franze Tosta podle mnohých odborníků a příznivců svou sedačku neudrží. To druhý pilot stáje Toro Rosso je jiný případ.
Carlos Saínz Vázquez de Castro, který oslavil 1. září dvaadvacáté narozeniny, se ocitl v hledáčku týmu Renault. Francouzská automobilka dospěla k názoru, že by s přispěním madridského rodáka a hlavně díky jeho pracovnímu nasazení poskočila vpřed. Ale od šéfů Red Bullu zaznělo jasné resumé - Sainz jr. ze svého kontraktu s Toro Rosso vyvázán nebude.
Pro Španěla to může být do jisté míry kontroverzní moment, protože místo u Renaultu může být velice brzy poměrně lukrativní záležitostí. Zcela určitě se nedá předpokládat, že by Carlos v dohledné době postoupil do Red Bullu - těžko říci, co by museli Ricciardo nebo Verstappen provést. Mladík však před Grand Prix Malajsie nevypadal, že by ho záležitost nějak mrzela, dokonce byl do jisté míry spokojen, že o něj usiloval renomovaný tým.
"Byl tam určitý zájem, proběhly nějaké kontakty - koneckonců je to pro mě čest, když se o mě zajímá tovární tým a chce znát situaci ohledně mého kontraktu. Ale jak je zřejmé, mojí kariéru víceméně řídí Red Bull. On mě měl na výplatnici po pět let při mé účasti v juniorských sériích, což znamenalo miliony eur. Proto rozumím, že když do mě investovali tolik peněz, nechtějí mě nechat odejít, když prožívám nejlepší okamžiky mého života a kariéry," emotivně vylíčil své dojmy Sainz jr.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.