Světová rada motorsportu včera zveřejnila definitivní kalendář závodu Formule 1 pro následující rok. A krátce poté se ozvali dotčení Brazilci, kteří vyjádřili "překvapení" nad tím, proč je jejich podnik označen jako "provizorní".
Středeční podoba kalendáře pro rok 2017 měla u tří položek vyznačený status "provizorní" nebo bychom také mohli říci "v jednání" (přehled kalendáře F1 2017 najdete zde). Vedle Brazílie se jednalo ještě o Kanadu a Německo. Soudí se, že jde o podnět ze strany Bernie Ecclestonea, který má určité pochybnosti ohledně konání závodů v těchto zemích nejčastěji z finančních důvodů.
Brazilští pořadatelé však jsou pevně přesvědčeni, že v souladu s uzavřenými kontrakty mají místo v kalendáři zajištěno do roku 2020. Proto se nyní oficiálně dotazují, proč s ohledem na vydaný kalendář je u jejich závodu status o nejistém konání. "Brazilská Grand Prix Organisation s překvapením podotýká, že kalendář světového šampionátu F1 2017 uvádí Grand Prix Brazílie s poznámkou TBC (to be confirmed = bude potvrzen). Kontrakt je řádně uzavřen do roku 2020 a veškeré body budou dodrženy tak, jak tomu bylo za posledních 45 let," uvádí se v prohlášení.
Je ale také známo, že v mnoha případech se nad nedostatky tratě v Interlagosu "přivíraly oči" a dokonce existují studie, které velice mírně okruh označují za "tradiční", proto se v kalendáři drží, aby si jihoamerický kontinent zachoval své místo v seriálu Grand Prix. V minulosti také byly známy případy, kdy byly původně ohlášené závody z kalendáře později vyškrtnuty těsně před sezónou nebo dokonce v jejím průběhu. Namátkou můžeme připomenout Grand Prix Kanady 1976, Grand Prix Argentiny 1976, Grand Prix Švédska 1979 - všechny případy byly spojeny s finančními problémy. Jinou variantou bylo odvolání závodu kvůli nestabilní situaci v zemi, což byl případ GP Bahrajnu v roce 2011.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.