Světová rada motorsportu včera zveřejnila definitivní kalendář závodu Formule 1 pro následující rok. A krátce poté se ozvali dotčení Brazilci, kteří vyjádřili "překvapení" nad tím, proč je jejich podnik označen jako "provizorní".
Středeční podoba kalendáře pro rok 2017 měla u tří položek vyznačený status "provizorní" nebo bychom také mohli říci "v jednání" (přehled kalendáře F1 2017 najdete zde). Vedle Brazílie se jednalo ještě o Kanadu a Německo. Soudí se, že jde o podnět ze strany Bernie Ecclestonea, který má určité pochybnosti ohledně konání závodů v těchto zemích nejčastěji z finančních důvodů.
Brazilští pořadatelé však jsou pevně přesvědčeni, že v souladu s uzavřenými kontrakty mají místo v kalendáři zajištěno do roku 2020. Proto se nyní oficiálně dotazují, proč s ohledem na vydaný kalendář je u jejich závodu status o nejistém konání. "Brazilská Grand Prix Organisation s překvapením podotýká, že kalendář světového šampionátu F1 2017 uvádí Grand Prix Brazílie s poznámkou TBC (to be confirmed = bude potvrzen). Kontrakt je řádně uzavřen do roku 2020 a veškeré body budou dodrženy tak, jak tomu bylo za posledních 45 let," uvádí se v prohlášení.
Je ale také známo, že v mnoha případech se nad nedostatky tratě v Interlagosu "přivíraly oči" a dokonce existují studie, které velice mírně okruh označují za "tradiční", proto se v kalendáři drží, aby si jihoamerický kontinent zachoval své místo v seriálu Grand Prix. V minulosti také byly známy případy, kdy byly původně ohlášené závody z kalendáře později vyškrtnuty těsně před sezónou nebo dokonce v jejím průběhu. Namátkou můžeme připomenout Grand Prix Kanady 1976, Grand Prix Argentiny 1976, Grand Prix Švédska 1979 - všechny případy byly spojeny s finančními problémy. Jinou variantou bylo odvolání závodu kvůli nestabilní situaci v zemi, což byl případ GP Bahrajnu v roce 2011.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.