Světová rada motorsportu včera zveřejnila definitivní kalendář závodu Formule 1 pro následující rok. A krátce poté se ozvali dotčení Brazilci, kteří vyjádřili "překvapení" nad tím, proč je jejich podnik označen jako "provizorní".
Středeční podoba kalendáře pro rok 2017 měla u tří položek vyznačený status "provizorní" nebo bychom také mohli říci "v jednání" (přehled kalendáře F1 2017 najdete zde). Vedle Brazílie se jednalo ještě o Kanadu a Německo. Soudí se, že jde o podnět ze strany Bernie Ecclestonea, který má určité pochybnosti ohledně konání závodů v těchto zemích nejčastěji z finančních důvodů.
Brazilští pořadatelé však jsou pevně přesvědčeni, že v souladu s uzavřenými kontrakty mají místo v kalendáři zajištěno do roku 2020. Proto se nyní oficiálně dotazují, proč s ohledem na vydaný kalendář je u jejich závodu status o nejistém konání. "Brazilská Grand Prix Organisation s překvapením podotýká, že kalendář světového šampionátu F1 2017 uvádí Grand Prix Brazílie s poznámkou TBC (to be confirmed = bude potvrzen). Kontrakt je řádně uzavřen do roku 2020 a veškeré body budou dodrženy tak, jak tomu bylo za posledních 45 let," uvádí se v prohlášení.
Je ale také známo, že v mnoha případech se nad nedostatky tratě v Interlagosu "přivíraly oči" a dokonce existují studie, které velice mírně okruh označují za "tradiční", proto se v kalendáři drží, aby si jihoamerický kontinent zachoval své místo v seriálu Grand Prix. V minulosti také byly známy případy, kdy byly původně ohlášené závody z kalendáře později vyškrtnuty těsně před sezónou nebo dokonce v jejím průběhu. Namátkou můžeme připomenout Grand Prix Kanady 1976, Grand Prix Argentiny 1976, Grand Prix Švédska 1979 - všechny případy byly spojeny s finančními problémy. Jinou variantou bylo odvolání závodu kvůli nestabilní situaci v zemi, což byl případ GP Bahrajnu v roce 2011.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.