Světová rada motorsportu včera zveřejnila definitivní kalendář závodu Formule 1 pro následující rok. A krátce poté se ozvali dotčení Brazilci, kteří vyjádřili "překvapení" nad tím, proč je jejich podnik označen jako "provizorní".
Středeční podoba kalendáře pro rok 2017 měla u tří položek vyznačený status "provizorní" nebo bychom také mohli říci "v jednání" (přehled kalendáře F1 2017 najdete zde). Vedle Brazílie se jednalo ještě o Kanadu a Německo. Soudí se, že jde o podnět ze strany Bernie Ecclestonea, který má určité pochybnosti ohledně konání závodů v těchto zemích nejčastěji z finančních důvodů.
Brazilští pořadatelé však jsou pevně přesvědčeni, že v souladu s uzavřenými kontrakty mají místo v kalendáři zajištěno do roku 2020. Proto se nyní oficiálně dotazují, proč s ohledem na vydaný kalendář je u jejich závodu status o nejistém konání. "Brazilská Grand Prix Organisation s překvapením podotýká, že kalendář světového šampionátu F1 2017 uvádí Grand Prix Brazílie s poznámkou TBC (to be confirmed = bude potvrzen). Kontrakt je řádně uzavřen do roku 2020 a veškeré body budou dodrženy tak, jak tomu bylo za posledních 45 let," uvádí se v prohlášení.
Je ale také známo, že v mnoha případech se nad nedostatky tratě v Interlagosu "přivíraly oči" a dokonce existují studie, které velice mírně okruh označují za "tradiční", proto se v kalendáři drží, aby si jihoamerický kontinent zachoval své místo v seriálu Grand Prix. V minulosti také byly známy případy, kdy byly původně ohlášené závody z kalendáře později vyškrtnuty těsně před sezónou nebo dokonce v jejím průběhu. Namátkou můžeme připomenout Grand Prix Kanady 1976, Grand Prix Argentiny 1976, Grand Prix Švédska 1979 - všechny případy byly spojeny s finančními problémy. Jinou variantou bylo odvolání závodu kvůli nestabilní situaci v zemi, což byl případ GP Bahrajnu v roce 2011.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.