Dalo by se říci: sečteno a podtrženo. Světová rada motorsportu dnes, tedy ve středu 28. října potvrdila podobu kalendáře Grand Prix pro sezónu 2017. U některých závodů ale stále ještě chybí definitivní schválení ze strany pořadatelů.
Jisté je, že sezóna, ve které se očekávají velké změny ohledně koncepce monopostů, zahájí opět Grand Prix Austrálie v Melbourne, tentokrát o šest dní později než letos - 26. března 2017. Následovat budou Čína a Bahrajn, tentokrát v opačném pořadí a s pouhou týdenní přestávkou. Odpadla tedy varianta, že se Grand Prix Číny zařadí hned za Austrálii, tato eventualita nebyla schválena kvůli problémům s logistikou.
Další změnou je obrácené pořadí konání Grand Prix Singapuru a Malajsie, oproti letošku si tyto dva závody vymění místa v kalnedáři, který bude mít stejně jako letos 21 závodů a skončí tradičně Grand Prix na okruhu Yas Marina v Abú Zabí. K jistému zhuštění ale v příštím roce dojde, protože ačkoliv sezóna začne o týden později, skončí prakticky ve stejné době jako letošní, poslední závod je plánován na 26. listopadu, tedy o den dříve než letos.
Pořádání Grand Prix Evropy v ážerbajdžánské metropoli Baku se opět dostává do kolize s termínem vytrvalostního závodu 24 hodin Le Mans. Hned u tří závodů - Grand Prix Kanady, Německa a Brazílie - se stále ještě čeká na jejich definitivní potvrzení (v tabulce jsou označeny *).
Závod Datum Trať 1. GP Austrálie 26. března 2017 Melbourne 2. GP Číny 9. dubna 2017 Shanghai 3. GP Bahrajnu 16. dubna 2017 Sakhir 4. GP Ruska 30. dubna 2017 Soči 5. GP Španělska 14. května 2017 Barcelona 6. GP Monaka 28. května 2017 Monte Carlo 7. GP Kanady* 11. června 2017 Montreal 8. GP Evropy 18. června 2017 Baku 9. GP Rakouska 2. července 2017 Red Bull Racing 10. GP Velké Británie 9. července 2017 Silverstone 11. GP Maďarska 23. července 2017 Hungaroring 12. GP Německa* 30. července 2017 Hockenheimring 13. GP Belgie 27. srpna 2017 Spa-Francorchamps 14. GP Itálie 3. září 2017 Monza 15. GP Malajsie 17. září 2017 Sepang 16. GP Singapuru 1. října 2017 Marina Bay 17. GP Japonska 8. října 2017 Suzuka 18. GP USA 22. října 2017 COTA Austin 19. GP Mexika 5. listopadu 2017 Mexico City 20. GP Brazílie* 12. listopadu 2017 Interlagos 21. GP Abú Zabí 26. listopadu 2017 Yas MarinaGeorge Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.