Dalo by se říci: sečteno a podtrženo. Světová rada motorsportu dnes, tedy ve středu 28. října potvrdila podobu kalendáře Grand Prix pro sezónu 2017. U některých závodů ale stále ještě chybí definitivní schválení ze strany pořadatelů.
Jisté je, že sezóna, ve které se očekávají velké změny ohledně koncepce monopostů, zahájí opět Grand Prix Austrálie v Melbourne, tentokrát o šest dní později než letos - 26. března 2017. Následovat budou Čína a Bahrajn, tentokrát v opačném pořadí a s pouhou týdenní přestávkou. Odpadla tedy varianta, že se Grand Prix Číny zařadí hned za Austrálii, tato eventualita nebyla schválena kvůli problémům s logistikou.
Další změnou je obrácené pořadí konání Grand Prix Singapuru a Malajsie, oproti letošku si tyto dva závody vymění místa v kalnedáři, který bude mít stejně jako letos 21 závodů a skončí tradičně Grand Prix na okruhu Yas Marina v Abú Zabí. K jistému zhuštění ale v příštím roce dojde, protože ačkoliv sezóna začne o týden později, skončí prakticky ve stejné době jako letošní, poslední závod je plánován na 26. listopadu, tedy o den dříve než letos.
Pořádání Grand Prix Evropy v ážerbajdžánské metropoli Baku se opět dostává do kolize s termínem vytrvalostního závodu 24 hodin Le Mans. Hned u tří závodů - Grand Prix Kanady, Německa a Brazílie - se stále ještě čeká na jejich definitivní potvrzení (v tabulce jsou označeny *).
Závod Datum Trať 1. GP Austrálie 26. března 2017 Melbourne 2. GP Číny 9. dubna 2017 Shanghai 3. GP Bahrajnu 16. dubna 2017 Sakhir 4. GP Ruska 30. dubna 2017 Soči 5. GP Španělska 14. května 2017 Barcelona 6. GP Monaka 28. května 2017 Monte Carlo 7. GP Kanady* 11. června 2017 Montreal 8. GP Evropy 18. června 2017 Baku 9. GP Rakouska 2. července 2017 Red Bull Racing 10. GP Velké Británie 9. července 2017 Silverstone 11. GP Maďarska 23. července 2017 Hungaroring 12. GP Německa* 30. července 2017 Hockenheimring 13. GP Belgie 27. srpna 2017 Spa-Francorchamps 14. GP Itálie 3. září 2017 Monza 15. GP Malajsie 17. září 2017 Sepang 16. GP Singapuru 1. října 2017 Marina Bay 17. GP Japonska 8. října 2017 Suzuka 18. GP USA 22. října 2017 COTA Austin 19. GP Mexika 5. listopadu 2017 Mexico City 20. GP Brazílie* 12. listopadu 2017 Interlagos 21. GP Abú Zabí 26. listopadu 2017 Yas MarinaFerrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.