V první části kvalifikace na GP Singapuru bylo evidentní, že Sebastian Vettel má potíže. Jeho vůz na trati evidentně neseděl, při průjezdu zatáčkami se mu zvedala vnitřní kola a ztráta čtyř vteřin na nejlepší čas byla alarmující.
Naskýtala se otázka, zda tým, který odhalil problémy už při Sebastianově instalačním kole, neměl svého pilota povolat do boxů dříve. Když se tak stalo, zbývalo do konce Q1 pět minut a to bylo příliš málo.
"Šlo o mechanickou závadu na zadním zavěšení. Je obtížné se na to místo dostat, takže nebyla příležitost tento problém opravit, ani kdybych zamířil do boxů okamžitě. Byla to smůla, ale už jsme zjistili příčinu. Nyní je potřeba se rozhodnout, zda ono místo zcela přepracujeme nebo jenom zesílíme jednotlivé části. Rozhodně ale přijmeme taková opatření, aby se podobná věc neopakovala," prohlásil na konto svých potíží Vettel.
Objevily se však i názory, že Ferrari situaci špatně vyhodnotilo a zbytečně nechalo Vettala na trati, aby zkusil zajet alespoň takový čas, který by ho posunul do druhé části kvalifikace a pak by tým měl víc prostoru pro opravu. Podle těchto zdrojů byla rozhodující právě doba, kterou pilot Ferrari strávil na trati, protože výměna mohla být hotova za šest až sedm minut.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.