V první části kvalifikace na GP Singapuru bylo evidentní, že Sebastian Vettel má potíže. Jeho vůz na trati evidentně neseděl, při průjezdu zatáčkami se mu zvedala vnitřní kola a ztráta čtyř vteřin na nejlepší čas byla alarmující.
Naskýtala se otázka, zda tým, který odhalil problémy už při Sebastianově instalačním kole, neměl svého pilota povolat do boxů dříve. Když se tak stalo, zbývalo do konce Q1 pět minut a to bylo příliš málo.
"Šlo o mechanickou závadu na zadním zavěšení. Je obtížné se na to místo dostat, takže nebyla příležitost tento problém opravit, ani kdybych zamířil do boxů okamžitě. Byla to smůla, ale už jsme zjistili příčinu. Nyní je potřeba se rozhodnout, zda ono místo zcela přepracujeme nebo jenom zesílíme jednotlivé části. Rozhodně ale přijmeme taková opatření, aby se podobná věc neopakovala," prohlásil na konto svých potíží Vettel.
Objevily se však i názory, že Ferrari situaci špatně vyhodnotilo a zbytečně nechalo Vettala na trati, aby zkusil zajet alespoň takový čas, který by ho posunul do druhé části kvalifikace a pak by tým měl víc prostoru pro opravu. Podle těchto zdrojů byla rozhodující právě doba, kterou pilot Ferrari strávil na trati, protože výměna mohla být hotova za šest až sedm minut.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.
Max Verstapen po kvalifikaci v Montrealu, kde skončil druhý za Georgem Russellem, přiznal, že ho opakované otázky o blížícím se trestu startu opravdu rozčilují. Tyto spekulace mu podle jeho slov odvádějí pozornost od závodního víkendu.
Lando Norris nenavázal v Kanadě na formu z předchozích závodů a po trápení v trénincích i kvalifikaci odstartuje až ze sedmé pozice. Na rozdíl od týmového kolegy Piastriho bude muset v závodě dohánět.