Prohlášení Ferrari už berou někteří jako zábavný kolorit této sezóny. Mluvilo se o vyrovnání se Mercedesu, povinnosti vítězit a zatím nyní oře Maranellské ztrácejí na Red Bull. Nicméně pořád prý není nic ztraceno.
Optimismem hýří Sebastian Vettel, který je přesvědčen o tom, že vylepšení, která Ferrari ještě chystá, mohou alespoň částečně zachránit mdlý dojem z letošní sezóny, znásobený zklamáním ze Singapuru. Vettel místo boje o čelo startovního roštu musel kvůli technickým potížím v Q1 startovat až z posledního místa. I přes bravurní výkon a posun až na páté místo nedosáhl na stupně vítězů, v což on i celý tým před závodem doufal.
Už ne Mercedes a jeho prohánění, nýbrž Red Bull a odstup 15 bodů v Poháru konstruktérů - to je teď hlavní motivace pro další přípravu aktualizací ještě v tomto roce. Vettel stále doufá, že pomohou v boji o dobré výsledky.
"Myslím, že když všechno vyjde dobře, pořád můžeme uspět. Jsem si jist, že náš balíček změn je hodně silný. V některých závodech jsme je nedokázali využít podle svých představ. Něco padá na vrub nás pilotů, něco na bedra týmu. Každopádně to neskončilo tak, jak bychom si přáli a proto nejsme na pozicích, které jsme si představovali. Pořád si ale věříme, i když náš odstup není takový, jak bychom si představovali. Někdy to je lepší, jindy horší, ale na trati jako Singapur bychom měli být podstatně blíž. Očekávali jsme, že budeme konkurenceschopní, pak je vždy šance zajet solidní umístění na pódiu. Bohužel pro nás oba to tak nedopadlo. Ale pořád cítíme důvěru, je ještě proč závodit. Jsme tu, abychom bojovali a to také uděláme," rozhovořil se Vettel po Singapuru, v němž po loňském vítězství Ferrari pomýšlelo určitě na vyšší příčky než čtvrtou a pátou.
Maurizio Arrivabene odmítl prozradit povahu změn, které se u Ferrari chystají pro zbytek šampionátu. Pouze sdělil, že cílem je takové zlepšení, aby posunulo tým výše. Tedy nic nového pod sluncem.
"Do konce sezóny zbývá šest závodů a pokud chceme v Poháru konstruktérů skončit na druhém místě, musíme se pochopitelně zlepšit, to je přirozené. O to také hodláme usilovat," přidal šéf týmu další plamenné, obligátní prohlášení.
Před lety byl zveřejněn reálný přepis PR sdělení, co ony košaté a vznosné termíny znamenají. Byla i uvedena věta "Pracujeme na vývoji nových komponentů a pečlivě je testujeme", což převedeno do skutečnosti znamenalo "Ta podělaná kára nejede a my nevíme, co s ní." Nelze samozřejmě tvrdit, že Ferrari nejede, ale určitě ne tak, jak si v Maranellu představují a dost možná přes odhodlání vyhlížejí konec trápení. Kdo ví?
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.