Prohlášení Ferrari už berou někteří jako zábavný kolorit této sezóny. Mluvilo se o vyrovnání se Mercedesu, povinnosti vítězit a zatím nyní oře Maranellské ztrácejí na Red Bull. Nicméně pořád prý není nic ztraceno.
Optimismem hýří Sebastian Vettel, který je přesvědčen o tom, že vylepšení, která Ferrari ještě chystá, mohou alespoň částečně zachránit mdlý dojem z letošní sezóny, znásobený zklamáním ze Singapuru. Vettel místo boje o čelo startovního roštu musel kvůli technickým potížím v Q1 startovat až z posledního místa. I přes bravurní výkon a posun až na páté místo nedosáhl na stupně vítězů, v což on i celý tým před závodem doufal.
Už ne Mercedes a jeho prohánění, nýbrž Red Bull a odstup 15 bodů v Poháru konstruktérů - to je teď hlavní motivace pro další přípravu aktualizací ještě v tomto roce. Vettel stále doufá, že pomohou v boji o dobré výsledky.
"Myslím, že když všechno vyjde dobře, pořád můžeme uspět. Jsem si jist, že náš balíček změn je hodně silný. V některých závodech jsme je nedokázali využít podle svých představ. Něco padá na vrub nás pilotů, něco na bedra týmu. Každopádně to neskončilo tak, jak bychom si přáli a proto nejsme na pozicích, které jsme si představovali. Pořád si ale věříme, i když náš odstup není takový, jak bychom si představovali. Někdy to je lepší, jindy horší, ale na trati jako Singapur bychom měli být podstatně blíž. Očekávali jsme, že budeme konkurenceschopní, pak je vždy šance zajet solidní umístění na pódiu. Bohužel pro nás oba to tak nedopadlo. Ale pořád cítíme důvěru, je ještě proč závodit. Jsme tu, abychom bojovali a to také uděláme," rozhovořil se Vettel po Singapuru, v němž po loňském vítězství Ferrari pomýšlelo určitě na vyšší příčky než čtvrtou a pátou.
Maurizio Arrivabene odmítl prozradit povahu změn, které se u Ferrari chystají pro zbytek šampionátu. Pouze sdělil, že cílem je takové zlepšení, aby posunulo tým výše. Tedy nic nového pod sluncem.
"Do konce sezóny zbývá šest závodů a pokud chceme v Poháru konstruktérů skončit na druhém místě, musíme se pochopitelně zlepšit, to je přirozené. O to také hodláme usilovat," přidal šéf týmu další plamenné, obligátní prohlášení.
Před lety byl zveřejněn reálný přepis PR sdělení, co ony košaté a vznosné termíny znamenají. Byla i uvedena věta "Pracujeme na vývoji nových komponentů a pečlivě je testujeme", což převedeno do skutečnosti znamenalo "Ta podělaná kára nejede a my nevíme, co s ní." Nelze samozřejmě tvrdit, že Ferrari nejede, ale určitě ne tak, jak si v Maranellu představují a dost možná přes odhodlání vyhlížejí konec trápení. Kdo ví?
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.