Prohlášení Ferrari už berou někteří jako zábavný kolorit této sezóny. Mluvilo se o vyrovnání se Mercedesu, povinnosti vítězit a zatím nyní oře Maranellské ztrácejí na Red Bull. Nicméně pořád prý není nic ztraceno.
Optimismem hýří Sebastian Vettel, který je přesvědčen o tom, že vylepšení, která Ferrari ještě chystá, mohou alespoň částečně zachránit mdlý dojem z letošní sezóny, znásobený zklamáním ze Singapuru. Vettel místo boje o čelo startovního roštu musel kvůli technickým potížím v Q1 startovat až z posledního místa. I přes bravurní výkon a posun až na páté místo nedosáhl na stupně vítězů, v což on i celý tým před závodem doufal.
Už ne Mercedes a jeho prohánění, nýbrž Red Bull a odstup 15 bodů v Poháru konstruktérů - to je teď hlavní motivace pro další přípravu aktualizací ještě v tomto roce. Vettel stále doufá, že pomohou v boji o dobré výsledky.
"Myslím, že když všechno vyjde dobře, pořád můžeme uspět. Jsem si jist, že náš balíček změn je hodně silný. V některých závodech jsme je nedokázali využít podle svých představ. Něco padá na vrub nás pilotů, něco na bedra týmu. Každopádně to neskončilo tak, jak bychom si přáli a proto nejsme na pozicích, které jsme si představovali. Pořád si ale věříme, i když náš odstup není takový, jak bychom si představovali. Někdy to je lepší, jindy horší, ale na trati jako Singapur bychom měli být podstatně blíž. Očekávali jsme, že budeme konkurenceschopní, pak je vždy šance zajet solidní umístění na pódiu. Bohužel pro nás oba to tak nedopadlo. Ale pořád cítíme důvěru, je ještě proč závodit. Jsme tu, abychom bojovali a to také uděláme," rozhovořil se Vettel po Singapuru, v němž po loňském vítězství Ferrari pomýšlelo určitě na vyšší příčky než čtvrtou a pátou.
Maurizio Arrivabene odmítl prozradit povahu změn, které se u Ferrari chystají pro zbytek šampionátu. Pouze sdělil, že cílem je takové zlepšení, aby posunulo tým výše. Tedy nic nového pod sluncem.
"Do konce sezóny zbývá šest závodů a pokud chceme v Poháru konstruktérů skončit na druhém místě, musíme se pochopitelně zlepšit, to je přirozené. O to také hodláme usilovat," přidal šéf týmu další plamenné, obligátní prohlášení.
Před lety byl zveřejněn reálný přepis PR sdělení, co ony košaté a vznosné termíny znamenají. Byla i uvedena věta "Pracujeme na vývoji nových komponentů a pečlivě je testujeme", což převedeno do skutečnosti znamenalo "Ta podělaná kára nejede a my nevíme, co s ní." Nelze samozřejmě tvrdit, že Ferrari nejede, ale určitě ne tak, jak si v Maranellu představují a dost možná přes odhodlání vyhlížejí konec trápení. Kdo ví?
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.