Už delší dobu se dostávají odpovědní pracovníci FIA pod palbu kritiky, že jejich rozhodování v kritických pasážích tréninků, kvalifikací či závodů není odpovídající a navíc vykazuje značné rozdíly.
Další ostré debaty vyvolala penalizace Sergia Péreze, který se pro nedělní závod posunul o osm míst na startovním roštu směrem vzad. Důvodem bylo předjetí Felipe Massy v závěru druhé části kvalifikace, kdy na trati vlály žluté vlajky po nehodě Romaina Grosjeana, který v deváté zatáčce ztratil vládu nad vozem a zádí se zabořil do bariéry.
Mexičan se odvolával na telemetrická data, podle kterých v inkriminovaném úseku zpomalil, dále pak tvrdil, že Massu předjel bezpečným způsobem, navíc Brazilec prý nejel rychlé kolo. To však bylo dokazování ex-post a FIA sáhla k trestu, který zhatil Pérezovu snah (byť se Checo v Q3 nezlepšil).
"Všechno se zdálo být v pořádku, podařilo se nám projít po velkých potížích do Q3, ale pak jsme byli seznámeni s trestem v podobě poklesu o osm míst, protože jsem v posledním kole Q2 nerespektoval žluté vlajky. Ani já, ani můj tým s tímto rozhodnutím zásadně nesouhlasí, protože jsme provedli kontrolu telemetrie a je prokázáno, že jsem zpomalil o 6 desetin, takže tu je zásadní rozpor s rozhodnutím FIA. Bohužel Asociace provedla rozhodnutí, se kterým nelze nic dělat. Co k tomu mohu říci: snad jen to, že budu bojovat, abych získat nazpět zracené pozice a nadále sním o velkém závodu. Padat se může, ale zpět se postavit na nohy je povinnost!" vylíčil své názory Sergio Pérez.
Mexičan rovněž uvedl, že FIA už několikrát rozdílně posuzovala podobné prohřešky. Jako příklad lze uvést závěr kvalifikace při Grand Prix Maďarska, kde se v podobné situaci objevil Nico Rosberg a také se záhadně protáhl úsekem, ve kterém bylo máváno žlutými vlajkami. Ačkoliv tvrdil, že zpomalil, vylepšil si svůj nejlepší čas a posunul se na pole-position. FIA tehdy k žádnému trestu nesáhla.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.