Už delší dobu se dostávají odpovědní pracovníci FIA pod palbu kritiky, že jejich rozhodování v kritických pasážích tréninků, kvalifikací či závodů není odpovídající a navíc vykazuje značné rozdíly.
Další ostré debaty vyvolala penalizace Sergia Péreze, který se pro nedělní závod posunul o osm míst na startovním roštu směrem vzad. Důvodem bylo předjetí Felipe Massy v závěru druhé části kvalifikace, kdy na trati vlály žluté vlajky po nehodě Romaina Grosjeana, který v deváté zatáčce ztratil vládu nad vozem a zádí se zabořil do bariéry.
Mexičan se odvolával na telemetrická data, podle kterých v inkriminovaném úseku zpomalil, dále pak tvrdil, že Massu předjel bezpečným způsobem, navíc Brazilec prý nejel rychlé kolo. To však bylo dokazování ex-post a FIA sáhla k trestu, který zhatil Pérezovu snah (byť se Checo v Q3 nezlepšil).
"Všechno se zdálo být v pořádku, podařilo se nám projít po velkých potížích do Q3, ale pak jsme byli seznámeni s trestem v podobě poklesu o osm míst, protože jsem v posledním kole Q2 nerespektoval žluté vlajky. Ani já, ani můj tým s tímto rozhodnutím zásadně nesouhlasí, protože jsme provedli kontrolu telemetrie a je prokázáno, že jsem zpomalil o 6 desetin, takže tu je zásadní rozpor s rozhodnutím FIA. Bohužel Asociace provedla rozhodnutí, se kterým nelze nic dělat. Co k tomu mohu říci: snad jen to, že budu bojovat, abych získat nazpět zracené pozice a nadále sním o velkém závodu. Padat se může, ale zpět se postavit na nohy je povinnost!" vylíčil své názory Sergio Pérez.
Mexičan rovněž uvedl, že FIA už několikrát rozdílně posuzovala podobné prohřešky. Jako příklad lze uvést závěr kvalifikace při Grand Prix Maďarska, kde se v podobné situaci objevil Nico Rosberg a také se záhadně protáhl úsekem, ve kterém bylo máváno žlutými vlajkami. Ačkoliv tvrdil, že zpomalil, vylepšil si svůj nejlepší čas a posunul se na pole-position. FIA tehdy k žádnému trestu nesáhla.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.