Už delší dobu se dostávají odpovědní pracovníci FIA pod palbu kritiky, že jejich rozhodování v kritických pasážích tréninků, kvalifikací či závodů není odpovídající a navíc vykazuje značné rozdíly.
Další ostré debaty vyvolala penalizace Sergia Péreze, který se pro nedělní závod posunul o osm míst na startovním roštu směrem vzad. Důvodem bylo předjetí Felipe Massy v závěru druhé části kvalifikace, kdy na trati vlály žluté vlajky po nehodě Romaina Grosjeana, který v deváté zatáčce ztratil vládu nad vozem a zádí se zabořil do bariéry.
Mexičan se odvolával na telemetrická data, podle kterých v inkriminovaném úseku zpomalil, dále pak tvrdil, že Massu předjel bezpečným způsobem, navíc Brazilec prý nejel rychlé kolo. To však bylo dokazování ex-post a FIA sáhla k trestu, který zhatil Pérezovu snah (byť se Checo v Q3 nezlepšil).
"Všechno se zdálo být v pořádku, podařilo se nám projít po velkých potížích do Q3, ale pak jsme byli seznámeni s trestem v podobě poklesu o osm míst, protože jsem v posledním kole Q2 nerespektoval žluté vlajky. Ani já, ani můj tým s tímto rozhodnutím zásadně nesouhlasí, protože jsme provedli kontrolu telemetrie a je prokázáno, že jsem zpomalil o 6 desetin, takže tu je zásadní rozpor s rozhodnutím FIA. Bohužel Asociace provedla rozhodnutí, se kterým nelze nic dělat. Co k tomu mohu říci: snad jen to, že budu bojovat, abych získat nazpět zracené pozice a nadále sním o velkém závodu. Padat se může, ale zpět se postavit na nohy je povinnost!" vylíčil své názory Sergio Pérez.
Mexičan rovněž uvedl, že FIA už několikrát rozdílně posuzovala podobné prohřešky. Jako příklad lze uvést závěr kvalifikace při Grand Prix Maďarska, kde se v podobné situaci objevil Nico Rosberg a také se záhadně protáhl úsekem, ve kterém bylo máváno žlutými vlajkami. Ačkoliv tvrdil, že zpomalil, vylepšil si svůj nejlepší čas a posunul se na pole-position. FIA tehdy k žádnému trestu nesáhla.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.