Tým Haas si určitě minimálně tréninky a kvalifikaci v Singapuru za rámeček nedá. Problémy s vozy se do jisté míry povedlo do dnešního dne vyřešit, ale vše vyústilo v nepříjemnou nehodu Romaina Grosjeana v deváté zatáčce okruhu Marina Bay.
Grosjean projížděl poslední rychlé kolo v prostřední části kvalifikace, když se mu v nájezdu do zatáčky 9 vůz sklouzl bokem z dráhy a poté následoval náraz do bariéry. Francouzův vůz utrpěl škodu především v zadní části, Grosjean se z kokpitu vysoukal sám, ale byl zjevně otřesen a podle radiové komunikace hned po nehodě i rozladěn, protože dle vlastních slov vůbec netušil, co se přihodilo. Což potvrdil i v oficiálním prohlášení, které uvádíme v tradičním přehledu sdělení pilotů a týmu po kvalifikaci.
Francouz se později ještě rozpovídal a především byl cítit jeho rostoucí vztek. "Moje důvěra je v pr**li! Blíží se nule... Když se auto jednou ve velké rychlosti roztočí a podruhé chytí smyk při brzdění, jak mám tomu autu věřit? Prohlížíme data, co se asi stalo, provádíme kontrolu vozu po nehodě a zkoumáme stupeň poškození, doufám, že v závodě bude prvních pár kol v pořádku a pak budu moci jet naplno. Rozhodně ale v úvodu nebudu útočit. Prvních pár kol je pomalejších než obvykle, doufám, že poté snad opět získám ztracenou důvěru," popisoval své pocity Grosjean.
"Právě jsem si prošel data a uvažuji »OK, brzdil jsem o 15 metrů později, jen o 15 metrů«, ale to není jako kdyby mi mé tělo říkalo »tady je brzdný bod, tady je poslední limit«, to vypadá, jako kdybych potřeboval pomoc v každé zatáčce. Nebyla ani jedna, kde bych byl opravdu rychlý," vysvětloval dále Grosjean.
Francouz rovněž prohlásil, že by chybné nemělo být přímo šasi VF-16, pouze změna nastavení byla neúčinná. "Na začátku roku se s podvozkem přihodilo něco špatného, neumím to přesně popsat, ale v některých zatáčkách auto prostě nesedělo. Pár jich bylo dobrých, další zase strašné, ale ne stejné, jednou to byla třetí, pak desátá a potom dvaadvacátá. Prostě potíže nejsou pokaždé na stejném místě. V závodě se budeme muset snažit, aby se pokud možno všechno vyřešilo," doufá Grosjean.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.