Jednalo se o situaci v samém závěru Q2, kdy Romain Grosjean havaroval a zničil záď svého vozu, navíc defekt postihl i Jensona Buttona, takže i pilot McLarenu musel odstavit svůj vůz.
Sergio Pérez se v této fázi dostal nedovoleně v režimu žlutých vlajek kupředu, a ačkoliv tvrdil, že zpomalil, podle pořadatelů získal nedovolenou výhodu. Proto byl penalizován hned dvakrát - třemi místy na startovním roštu za předjetí Estebana Gutiérreze v režimu žlutých vlajek, dalších pět míst je důvodem zjištění, že mexický pilot přes signalizaci vlajkami nezpomalil. Pérez si navíc do své licence připíše tři trestné body.
"Pilot monopostu se startovním číslem 11 dostatečně nesnížil svou rychlost a nebyl připraven na změnu směru nebo zastavení, jak to vyžaduje článek 2.4.5, odstavec b v případě, že je signalizováno dvojitými žlutými vlajkami. V konkrétním případě šlo o oblast zatáček 9 a 10.
Komisaři vzali v úvahu skutečnost, že pilot měl ve dvou zatáčkách výrazně zpomalit a neučinil tak, přitom šlo o takzvané slepé zatáčky (včetně té, ve které došlo k nehodě a kde bylo havarované vozidlo v bariéře). Pilotu nemohlo být známo, zda je trať bezpečně průjezdná nebo částečně blokovaná a/nebo zda na ní nejsou traťoví maršálové kteří se pohybují na nebo vedle trati," uvádí se v oficiálním zdůvodění trestu.
Pérez, který postoupil právě díky zmíněné situaci do Q3, kde si však už své postavení nezlepšil a skončil desátý, odstartuje po posunu o 8 míst z deváté řady vedle Jolyona Palmera - do jeho umístění se promítlo ještě potrestání Romaina Grosjeana.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.