Jednalo se o situaci v samém závěru Q2, kdy Romain Grosjean havaroval a zničil záď svého vozu, navíc defekt postihl i Jensona Buttona, takže i pilot McLarenu musel odstavit svůj vůz.
Sergio Pérez se v této fázi dostal nedovoleně v režimu žlutých vlajek kupředu, a ačkoliv tvrdil, že zpomalil, podle pořadatelů získal nedovolenou výhodu. Proto byl penalizován hned dvakrát - třemi místy na startovním roštu za předjetí Estebana Gutiérreze v režimu žlutých vlajek, dalších pět míst je důvodem zjištění, že mexický pilot přes signalizaci vlajkami nezpomalil. Pérez si navíc do své licence připíše tři trestné body.
"Pilot monopostu se startovním číslem 11 dostatečně nesnížil svou rychlost a nebyl připraven na změnu směru nebo zastavení, jak to vyžaduje článek 2.4.5, odstavec b v případě, že je signalizováno dvojitými žlutými vlajkami. V konkrétním případě šlo o oblast zatáček 9 a 10.
Komisaři vzali v úvahu skutečnost, že pilot měl ve dvou zatáčkách výrazně zpomalit a neučinil tak, přitom šlo o takzvané slepé zatáčky (včetně té, ve které došlo k nehodě a kde bylo havarované vozidlo v bariéře). Pilotu nemohlo být známo, zda je trať bezpečně průjezdná nebo částečně blokovaná a/nebo zda na ní nejsou traťoví maršálové kteří se pohybují na nebo vedle trati," uvádí se v oficiálním zdůvodění trestu.
Pérez, který postoupil právě díky zmíněné situaci do Q3, kde si však už své postavení nezlepšil a skončil desátý, odstartuje po posunu o 8 míst z deváté řady vedle Jolyona Palmera - do jeho umístění se promítlo ještě potrestání Romaina Grosjeana.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.