Když jsou jsou peníze, lze si leccos dovolit. Není to tak dávno, kdy se zaměstnanci Sauberu báli o to, zda vůbec dostanou peníze a někteří už toho měli dost a přešli ke konkurenci. Nyní se karta obrací.
Sauber v červenci letošního roku díky Longbow Finance zažehnal obavy o svou existenci a nyní se může vydat cestou posilování specializovaných oblastí.
Už byl v rámci Grand Prix Itálie potvrzen nově příchozí vedoucí aerodynamiky Nicolas Hennel de Beaupreau, Francouz se zkušenostmi od týmu Lotus, ještě před ním, na konci letní pauzy, byl angažován Xevi Pujolar (více zde). Nyní přichází další posila v oblasti strategie.
Šestadvacetiletá Ruth Buscombe je absolventkou univerzity v Cambridge, katedry inženýrství, její diplomová práce, vytvářená pro potřeby FIA a dotýkající se aplikace zařízení DRS, probíhala pod dohledem bývalého šéfa Jaguaru a Red Bullu Toma Purnella. Spolupracovala rovněž se Susie Wolffovou v nadaci Dare To Be Different. Někdejší testpilotka Williamsu ji ocenila jako skutečnou odbornici.
"Mít někoho jako Ruth na místě vyslankyně pro Dare To Be Different je neocenitelné - ve své profesi je absolutní špička a může se stát inspirací pro další ženy, které chtějí rozvinout svou kariéru v oblasti závodní strategie. Rádi bychom zviditelnili ženy jako ona, protože dosáhla v motoristickém sportu neuvěřitelných úspěchů," chválí Ruth Susie Wolffová.
Po svém angažmá u Ferrari, které skončilo v listopadu 2015 se Ruth přemístila k týmu Haas, kde zastávala post hlavního závodního stratéga. Po sedmi měsících tedy opět mění působiště, i když u amerického týmu už nebyla vidět od června kvůli údajným rozporům s blíže neurčenými zástupci týmu.
"Náš tým tímto potvrzuje jmenování Ruth Buscombe na pozici strategické inženýrky. Svou funkci začne vykonávat od Grand Prix Malajsie," potvrdilo příchod britské inženýrky vedení týmu Sauber, které si od jejího angažmá slibuje především posun z jedenácté, poslední pozice v poháru konstruktérů.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.