Když jsou jsou peníze, lze si leccos dovolit. Není to tak dávno, kdy se zaměstnanci Sauberu báli o to, zda vůbec dostanou peníze a někteří už toho měli dost a přešli ke konkurenci. Nyní se karta obrací.
Sauber v červenci letošního roku díky Longbow Finance zažehnal obavy o svou existenci a nyní se může vydat cestou posilování specializovaných oblastí.
Už byl v rámci Grand Prix Itálie potvrzen nově příchozí vedoucí aerodynamiky Nicolas Hennel de Beaupreau, Francouz se zkušenostmi od týmu Lotus, ještě před ním, na konci letní pauzy, byl angažován Xevi Pujolar (více zde). Nyní přichází další posila v oblasti strategie.
Šestadvacetiletá Ruth Buscombe je absolventkou univerzity v Cambridge, katedry inženýrství, její diplomová práce, vytvářená pro potřeby FIA a dotýkající se aplikace zařízení DRS, probíhala pod dohledem bývalého šéfa Jaguaru a Red Bullu Toma Purnella. Spolupracovala rovněž se Susie Wolffovou v nadaci Dare To Be Different. Někdejší testpilotka Williamsu ji ocenila jako skutečnou odbornici.
"Mít někoho jako Ruth na místě vyslankyně pro Dare To Be Different je neocenitelné - ve své profesi je absolutní špička a může se stát inspirací pro další ženy, které chtějí rozvinout svou kariéru v oblasti závodní strategie. Rádi bychom zviditelnili ženy jako ona, protože dosáhla v motoristickém sportu neuvěřitelných úspěchů," chválí Ruth Susie Wolffová.
Po svém angažmá u Ferrari, které skončilo v listopadu 2015 se Ruth přemístila k týmu Haas, kde zastávala post hlavního závodního stratéga. Po sedmi měsících tedy opět mění působiště, i když u amerického týmu už nebyla vidět od června kvůli údajným rozporům s blíže neurčenými zástupci týmu.
"Náš tým tímto potvrzuje jmenování Ruth Buscombe na pozici strategické inženýrky. Svou funkci začne vykonávat od Grand Prix Malajsie," potvrdilo příchod britské inženýrky vedení týmu Sauber, které si od jejího angažmá slibuje především posun z jedenácté, poslední pozice v poháru konstruktérů.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.