Původně byl seznam adeptů na sedačku u Williamsu hodně obsáhlý a nabízely se poměrně zajímavé kombinace. I když ještě definitivně rozhodnuto není, zdá se, že se situace poměrně jasně profiluje.
Padala jména jako Fernando Alonso, Jenson Button, Sergio Pérez, Felipe Nasr... Zvláštní je, že ve chvíli, kdy téměř ve stejnou dobu ohlásili odchod (úplně či na krátkou dobu) Button a současný pilot Williamsu Felipe Massa, možností začalo ubývat. Alonso byl spíš jen spekulací, Pérez se cítí dobře u Force Indie, ve hře tedy zůstává Felipe Nasr, i když se o něm mluví v souvislosti s Williamsem stále méně. Pozornost se tak přenáší k testovacímu pilotovi Lance Strollovi, který u týmu působí jako testpilot od roku 2015.
Pro Kanaďana, o jehož šancích už jsme informovali (více zde), je nyní důležité sehnat dostatek bodů nutných pro udělení superlicence. A jak se situace vyvíjí, nejspíš to nebude problém. Stroll je nyní na průběžně prvním místě evropského šampionátu F3 a díky výsledkům z minulého víkendu na Nürburgringu už nemůže být hůř než třetí.
Lance má nyní náskok 148 bodů na třetího Nicka Cassidyho ze stejného týmu a o bod víc na George Russella. Oba piloti ještě mají matematickou šanci, nicméně tak nepatrnou, že se nedá předpokládat, že by uspěli. Stroll by musel závěr sezóny totálně zazdít, protože k dispozici už je pouze 150 bodů. Což znamená, že neexistuje ani teoretická možnost, že by se oba piloti před Strolla dostali.
Kanadský mladík, který 28. října letošního roku oslaví osmnáctiny, potřebuje ke vstupu do F1 v podobě superlicence získat 40 bodů. Zatím jich má na svém kontě 20 - dvanáct za titul v italské F4, osm za páté místo v loňské sérii F3. Pokud by se umístil v letošním šampionátu na třetím místě, což je téměř jisté, přibyde na jeho konto dalších 20 bodů a cíl je splněn.
Stroll má před sebou poslední dva závody evropského šampionátu: na Imole a Hockenheimringu. Pokud už v prvním získá o sedm bodů více než jeho další týmový kolega, Němec Maximilian Günther, může s předstihem slavit titul a téměř jistý postup do F1.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.