Původně byl seznam adeptů na sedačku u Williamsu hodně obsáhlý a nabízely se poměrně zajímavé kombinace. I když ještě definitivně rozhodnuto není, zdá se, že se situace poměrně jasně profiluje.
Padala jména jako Fernando Alonso, Jenson Button, Sergio Pérez, Felipe Nasr... Zvláštní je, že ve chvíli, kdy téměř ve stejnou dobu ohlásili odchod (úplně či na krátkou dobu) Button a současný pilot Williamsu Felipe Massa, možností začalo ubývat. Alonso byl spíš jen spekulací, Pérez se cítí dobře u Force Indie, ve hře tedy zůstává Felipe Nasr, i když se o něm mluví v souvislosti s Williamsem stále méně. Pozornost se tak přenáší k testovacímu pilotovi Lance Strollovi, který u týmu působí jako testpilot od roku 2015.
Pro Kanaďana, o jehož šancích už jsme informovali (více zde), je nyní důležité sehnat dostatek bodů nutných pro udělení superlicence. A jak se situace vyvíjí, nejspíš to nebude problém. Stroll je nyní na průběžně prvním místě evropského šampionátu F3 a díky výsledkům z minulého víkendu na Nürburgringu už nemůže být hůř než třetí.
Lance má nyní náskok 148 bodů na třetího Nicka Cassidyho ze stejného týmu a o bod víc na George Russella. Oba piloti ještě mají matematickou šanci, nicméně tak nepatrnou, že se nedá předpokládat, že by uspěli. Stroll by musel závěr sezóny totálně zazdít, protože k dispozici už je pouze 150 bodů. Což znamená, že neexistuje ani teoretická možnost, že by se oba piloti před Strolla dostali.
Kanadský mladík, který 28. října letošního roku oslaví osmnáctiny, potřebuje ke vstupu do F1 v podobě superlicence získat 40 bodů. Zatím jich má na svém kontě 20 - dvanáct za titul v italské F4, osm za páté místo v loňské sérii F3. Pokud by se umístil v letošním šampionátu na třetím místě, což je téměř jisté, přibyde na jeho konto dalších 20 bodů a cíl je splněn.
Stroll má před sebou poslední dva závody evropského šampionátu: na Imole a Hockenheimringu. Pokud už v prvním získá o sedm bodů více než jeho další týmový kolega, Němec Maximilian Günther, může s předstihem slavit titul a téměř jistý postup do F1.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.