Původně byl seznam adeptů na sedačku u Williamsu hodně obsáhlý a nabízely se poměrně zajímavé kombinace. I když ještě definitivně rozhodnuto není, zdá se, že se situace poměrně jasně profiluje.
Padala jména jako Fernando Alonso, Jenson Button, Sergio Pérez, Felipe Nasr... Zvláštní je, že ve chvíli, kdy téměř ve stejnou dobu ohlásili odchod (úplně či na krátkou dobu) Button a současný pilot Williamsu Felipe Massa, možností začalo ubývat. Alonso byl spíš jen spekulací, Pérez se cítí dobře u Force Indie, ve hře tedy zůstává Felipe Nasr, i když se o něm mluví v souvislosti s Williamsem stále méně. Pozornost se tak přenáší k testovacímu pilotovi Lance Strollovi, který u týmu působí jako testpilot od roku 2015.
Pro Kanaďana, o jehož šancích už jsme informovali (více zde), je nyní důležité sehnat dostatek bodů nutných pro udělení superlicence. A jak se situace vyvíjí, nejspíš to nebude problém. Stroll je nyní na průběžně prvním místě evropského šampionátu F3 a díky výsledkům z minulého víkendu na Nürburgringu už nemůže být hůř než třetí.
Lance má nyní náskok 148 bodů na třetího Nicka Cassidyho ze stejného týmu a o bod víc na George Russella. Oba piloti ještě mají matematickou šanci, nicméně tak nepatrnou, že se nedá předpokládat, že by uspěli. Stroll by musel závěr sezóny totálně zazdít, protože k dispozici už je pouze 150 bodů. Což znamená, že neexistuje ani teoretická možnost, že by se oba piloti před Strolla dostali.
Kanadský mladík, který 28. října letošního roku oslaví osmnáctiny, potřebuje ke vstupu do F1 v podobě superlicence získat 40 bodů. Zatím jich má na svém kontě 20 - dvanáct za titul v italské F4, osm za páté místo v loňské sérii F3. Pokud by se umístil v letošním šampionátu na třetím místě, což je téměř jisté, přibyde na jeho konto dalších 20 bodů a cíl je splněn.
Stroll má před sebou poslední dva závody evropského šampionátu: na Imole a Hockenheimringu. Pokud už v prvním získá o sedm bodů více než jeho další týmový kolega, Němec Maximilian Günther, může s předstihem slavit titul a téměř jistý postup do F1.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.