Původně byl seznam adeptů na sedačku u Williamsu hodně obsáhlý a nabízely se poměrně zajímavé kombinace. I když ještě definitivně rozhodnuto není, zdá se, že se situace poměrně jasně profiluje.
Padala jména jako Fernando Alonso, Jenson Button, Sergio Pérez, Felipe Nasr... Zvláštní je, že ve chvíli, kdy téměř ve stejnou dobu ohlásili odchod (úplně či na krátkou dobu) Button a současný pilot Williamsu Felipe Massa, možností začalo ubývat. Alonso byl spíš jen spekulací, Pérez se cítí dobře u Force Indie, ve hře tedy zůstává Felipe Nasr, i když se o něm mluví v souvislosti s Williamsem stále méně. Pozornost se tak přenáší k testovacímu pilotovi Lance Strollovi, který u týmu působí jako testpilot od roku 2015.
Pro Kanaďana, o jehož šancích už jsme informovali (více zde), je nyní důležité sehnat dostatek bodů nutných pro udělení superlicence. A jak se situace vyvíjí, nejspíš to nebude problém. Stroll je nyní na průběžně prvním místě evropského šampionátu F3 a díky výsledkům z minulého víkendu na Nürburgringu už nemůže být hůř než třetí.
Lance má nyní náskok 148 bodů na třetího Nicka Cassidyho ze stejného týmu a o bod víc na George Russella. Oba piloti ještě mají matematickou šanci, nicméně tak nepatrnou, že se nedá předpokládat, že by uspěli. Stroll by musel závěr sezóny totálně zazdít, protože k dispozici už je pouze 150 bodů. Což znamená, že neexistuje ani teoretická možnost, že by se oba piloti před Strolla dostali.
Kanadský mladík, který 28. října letošního roku oslaví osmnáctiny, potřebuje ke vstupu do F1 v podobě superlicence získat 40 bodů. Zatím jich má na svém kontě 20 - dvanáct za titul v italské F4, osm za páté místo v loňské sérii F3. Pokud by se umístil v letošním šampionátu na třetím místě, což je téměř jisté, přibyde na jeho konto dalších 20 bodů a cíl je splněn.
Stroll má před sebou poslední dva závody evropského šampionátu: na Imole a Hockenheimringu. Pokud už v prvním získá o sedm bodů více než jeho další týmový kolega, Němec Maximilian Günther, může s předstihem slavit titul a téměř jistý postup do F1.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.