Havárie Kevina Magnussena ve Spa byl takový ošklivý příběh se šťastným koncem. Pilot sice utrpěl šrámy, ale dal se rychle dohromady, jen jeho renault byl evidentně na odpis. Ale tak docela pravda to není.
Dánský pilot zdemoloval svůj monopost při Grand Prix Belgie poté, co nezvládl výjezd ze zatáčky Le Raidillon a po klouzavém letu se zabořil přídí do bariéry. Pro následující závod v Itálii, který následoval už po týdnu, dostal Magnussen rezervní šasi, další pak tým stihl připravit jako záložní pro případ nějaké poruchy.
Motor z auta, které havarovalo v Belgii, byl odeslán do továrny ve Viry-Châtillon, kde prošel důkladnou kontrolou, zda nebyl poškozen. Na nic se nepřišlo a proto bude nasazen v některém z dalších závodů. "Je pravděpodobné, že Kevinovu pohonnou jednotku ze Spa-Francorchamps použijeme v pátečním tréninku v Singapuru nebo Malajsii. Zdá se, že motor není po nehodě nijak vážně poškozen," uvedl technický ředitel Renaultu Bob Bell.
Co lze čekat od Renaultu v Singapuru?Co se obecně týče agregátů Renault, Bell je přesvědčen, že v první náročné sezóně pro Renault je výkon a spolehlivost jedním z mála pozitiv pro francouzskou automobilku.
"Je to jeden z mála úspěchu tohoto roku, jak dobře náš motor pracuje. Není to jenom o schopnosti generovat určitý výkon, ale také o solidní spolehlivosti. Viry-Châtillon v této věci odvedlo úžasnou práci," dodává Bell.
Tým už se také těší do Singapuru, kde očekává podstatně větší šance na úspěch. Monza s nízkým přítlakem a vysokorychlostním charakterem okruhu nebyla pro Renault tím nejlepším prostředím, okruh Marina Bay bude jiná záležitost.
"Na závěrečnou část sezóny se těšíme, zvláště na okruhy, na nichž budeme moci ukázat své silné stránky. V předchozích závodech, zejména ve Spa-Francorchamps jsme naznačili, že potenciální výkon tu je, ale z důvodů různých incidentů jsme ho nemohl patřičně předvést a zúročit. Singapurská zákoutí, ostré zatáčky a krátké rovinky jsou pro nás platformou, kterou potřebujeme, abychom se dostali do formy," prohlašuje tenerální ředitel Cyril Abiteboul.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.