Havárie Kevina Magnussena ve Spa byl takový ošklivý příběh se šťastným koncem. Pilot sice utrpěl šrámy, ale dal se rychle dohromady, jen jeho renault byl evidentně na odpis. Ale tak docela pravda to není.
Dánský pilot zdemoloval svůj monopost při Grand Prix Belgie poté, co nezvládl výjezd ze zatáčky Le Raidillon a po klouzavém letu se zabořil přídí do bariéry. Pro následující závod v Itálii, který následoval už po týdnu, dostal Magnussen rezervní šasi, další pak tým stihl připravit jako záložní pro případ nějaké poruchy.
Motor z auta, které havarovalo v Belgii, byl odeslán do továrny ve Viry-Châtillon, kde prošel důkladnou kontrolou, zda nebyl poškozen. Na nic se nepřišlo a proto bude nasazen v některém z dalších závodů. "Je pravděpodobné, že Kevinovu pohonnou jednotku ze Spa-Francorchamps použijeme v pátečním tréninku v Singapuru nebo Malajsii. Zdá se, že motor není po nehodě nijak vážně poškozen," uvedl technický ředitel Renaultu Bob Bell.
Co lze čekat od Renaultu v Singapuru?Co se obecně týče agregátů Renault, Bell je přesvědčen, že v první náročné sezóně pro Renault je výkon a spolehlivost jedním z mála pozitiv pro francouzskou automobilku.
"Je to jeden z mála úspěchu tohoto roku, jak dobře náš motor pracuje. Není to jenom o schopnosti generovat určitý výkon, ale také o solidní spolehlivosti. Viry-Châtillon v této věci odvedlo úžasnou práci," dodává Bell.
Tým už se také těší do Singapuru, kde očekává podstatně větší šance na úspěch. Monza s nízkým přítlakem a vysokorychlostním charakterem okruhu nebyla pro Renault tím nejlepším prostředím, okruh Marina Bay bude jiná záležitost.
"Na závěrečnou část sezóny se těšíme, zvláště na okruhy, na nichž budeme moci ukázat své silné stránky. V předchozích závodech, zejména ve Spa-Francorchamps jsme naznačili, že potenciální výkon tu je, ale z důvodů různých incidentů jsme ho nemohl patřičně předvést a zúročit. Singapurská zákoutí, ostré zatáčky a krátké rovinky jsou pro nás platformou, kterou potřebujeme, abychom se dostali do formy," prohlašuje tenerální ředitel Cyril Abiteboul.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.