Havárie Kevina Magnussena ve Spa byl takový ošklivý příběh se šťastným koncem. Pilot sice utrpěl šrámy, ale dal se rychle dohromady, jen jeho renault byl evidentně na odpis. Ale tak docela pravda to není.
Dánský pilot zdemoloval svůj monopost při Grand Prix Belgie poté, co nezvládl výjezd ze zatáčky Le Raidillon a po klouzavém letu se zabořil přídí do bariéry. Pro následující závod v Itálii, který následoval už po týdnu, dostal Magnussen rezervní šasi, další pak tým stihl připravit jako záložní pro případ nějaké poruchy.
Motor z auta, které havarovalo v Belgii, byl odeslán do továrny ve Viry-Châtillon, kde prošel důkladnou kontrolou, zda nebyl poškozen. Na nic se nepřišlo a proto bude nasazen v některém z dalších závodů. "Je pravděpodobné, že Kevinovu pohonnou jednotku ze Spa-Francorchamps použijeme v pátečním tréninku v Singapuru nebo Malajsii. Zdá se, že motor není po nehodě nijak vážně poškozen," uvedl technický ředitel Renaultu Bob Bell.
Co lze čekat od Renaultu v Singapuru?Co se obecně týče agregátů Renault, Bell je přesvědčen, že v první náročné sezóně pro Renault je výkon a spolehlivost jedním z mála pozitiv pro francouzskou automobilku.
"Je to jeden z mála úspěchu tohoto roku, jak dobře náš motor pracuje. Není to jenom o schopnosti generovat určitý výkon, ale také o solidní spolehlivosti. Viry-Châtillon v této věci odvedlo úžasnou práci," dodává Bell.
Tým už se také těší do Singapuru, kde očekává podstatně větší šance na úspěch. Monza s nízkým přítlakem a vysokorychlostním charakterem okruhu nebyla pro Renault tím nejlepším prostředím, okruh Marina Bay bude jiná záležitost.
"Na závěrečnou část sezóny se těšíme, zvláště na okruhy, na nichž budeme moci ukázat své silné stránky. V předchozích závodech, zejména ve Spa-Francorchamps jsme naznačili, že potenciální výkon tu je, ale z důvodů různých incidentů jsme ho nemohl patřičně předvést a zúročit. Singapurská zákoutí, ostré zatáčky a krátké rovinky jsou pro nás platformou, kterou potřebujeme, abychom se dostali do formy," prohlašuje tenerální ředitel Cyril Abiteboul.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.