Ve středu v noci měla proběhnout první etapa změny majitele podniku Formule 1, který přebírá společnost Liberty Media. Ostře sledovaná transakce je pochopitelně komentována ze všech zúčastněných stran.
Automobilová federace FIA má ve společnosti Delta Topco, která je vedena jako "mateřská společnost držitele komerčních práv organizace Formule 1" podíl jednoho procenta. Jak ale uznává Liberty Media, i v tomto případě by měla dohodu o převzetí schválit.
"Federation Internationale de l'Automobile očekává další informace o navrhovaných podmínkách transakce a vítá příležitost diskutovat se všemi zúčastněnými stranami o možných dopadech této smlouvy ohledně podpory vlajkového šampionátu FIA," praví se v prohlášení FIA, kde se rovněž uvádí, že s ohledem na zmíněný podíl "nejspíš nebude smluvní stranou v jednání kolem zamýšleného prodeje."
"I když se teprve uvidí, jaký vliv bude mít na podporu FIA Šampionátu Formule 1, vítáme tuto dlouhodobou investici ve Formuli 1 ze strany firmy, která má široké portfolio na platformě sportu, médií a zábavných podniků. Jako řídící orgán motorsportu jsme si vědomi široké odbornosti Liberty Media právě v těchto oblastech a těšíme se na budoucí těsnou spolupráci s cílem Formuli 1 dále rozvíjet a zprostředkovat ji novým generacím motoristických nadšenců po celém světě," uvedl prezident FIA Jean Todt.
Ecclestone odmítá iluze, ale je spokojen"Malý Napoleon" mezitím vydal své prohlášení, ve kterém se domnívá, že Liberty Media se ve svých finančních záměrech ohledně F1 nebude nikterak lišit od jednání jeho CVC Group.
Liberty Media by měla do prvního čtvrtletí 2017 převzít 35,3 %, což představuje sumu kolem osmi miliard dolarů. Po deseti letech majoritního podílu by tak CVC zaujala druhé místo s podílem 24,7 % (organizaci Liberty Media by tak přenechala 13,4 %). Bernie Ecclestone by po této transakci měl zastávat nadále pozici výkonného ředitele, v čele by se pak měl objevit mnohokrát zmiňovany Chase Carey.
CVC během svého působení v F1 byla často kritizována, že odsud pouze odčerpává finance, aniž by je jakkoli vracela zpět. Před třřemi lety obvinil zástupce šéfa týmu Force India Robert Fernley CVC, že "znásilnila sport" a odvádí "naprosto příšernou práci!"
Ecclestone se nechal slyšet, že pokud si někdo myslí, že Liberty Media (řízená mediálním magnátem a filantropem Johnem Malonem) přichází do F1 kvůli zábavě, tak se hluboce mýlí. "Nevím, proč kdokoli kritizoval CVC, byli to akcionáři, nikoli management. Koupili společnost, aby vydělávali peníze, a to bude i záměr Liberty Media. Rozhodně nevnímají F1 jako koníček, takže v tomto směru se od CVC nijak neliší. Já ale upřímně věřím, že toto spojení bude pro F1 prospěšné. Většina ho vnímá jako pozitivní a šťastné, a já také patřím do oné skupiny," uvedl pětaosmdesátiletý Ecclestone.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.