Ve středu v noci měla proběhnout první etapa změny majitele podniku Formule 1, který přebírá společnost Liberty Media. Ostře sledovaná transakce je pochopitelně komentována ze všech zúčastněných stran.
Automobilová federace FIA má ve společnosti Delta Topco, která je vedena jako "mateřská společnost držitele komerčních práv organizace Formule 1" podíl jednoho procenta. Jak ale uznává Liberty Media, i v tomto případě by měla dohodu o převzetí schválit.
"Federation Internationale de l'Automobile očekává další informace o navrhovaných podmínkách transakce a vítá příležitost diskutovat se všemi zúčastněnými stranami o možných dopadech této smlouvy ohledně podpory vlajkového šampionátu FIA," praví se v prohlášení FIA, kde se rovněž uvádí, že s ohledem na zmíněný podíl "nejspíš nebude smluvní stranou v jednání kolem zamýšleného prodeje."
"I když se teprve uvidí, jaký vliv bude mít na podporu FIA Šampionátu Formule 1, vítáme tuto dlouhodobou investici ve Formuli 1 ze strany firmy, která má široké portfolio na platformě sportu, médií a zábavných podniků. Jako řídící orgán motorsportu jsme si vědomi široké odbornosti Liberty Media právě v těchto oblastech a těšíme se na budoucí těsnou spolupráci s cílem Formuli 1 dále rozvíjet a zprostředkovat ji novým generacím motoristických nadšenců po celém světě," uvedl prezident FIA Jean Todt.
Ecclestone odmítá iluze, ale je spokojen"Malý Napoleon" mezitím vydal své prohlášení, ve kterém se domnívá, že Liberty Media se ve svých finančních záměrech ohledně F1 nebude nikterak lišit od jednání jeho CVC Group.
Liberty Media by měla do prvního čtvrtletí 2017 převzít 35,3 %, což představuje sumu kolem osmi miliard dolarů. Po deseti letech majoritního podílu by tak CVC zaujala druhé místo s podílem 24,7 % (organizaci Liberty Media by tak přenechala 13,4 %). Bernie Ecclestone by po této transakci měl zastávat nadále pozici výkonného ředitele, v čele by se pak měl objevit mnohokrát zmiňovany Chase Carey.
CVC během svého působení v F1 byla často kritizována, že odsud pouze odčerpává finance, aniž by je jakkoli vracela zpět. Před třřemi lety obvinil zástupce šéfa týmu Force India Robert Fernley CVC, že "znásilnila sport" a odvádí "naprosto příšernou práci!"
Ecclestone se nechal slyšet, že pokud si někdo myslí, že Liberty Media (řízená mediálním magnátem a filantropem Johnem Malonem) přichází do F1 kvůli zábavě, tak se hluboce mýlí. "Nevím, proč kdokoli kritizoval CVC, byli to akcionáři, nikoli management. Koupili společnost, aby vydělávali peníze, a to bude i záměr Liberty Media. Rozhodně nevnímají F1 jako koníček, takže v tomto směru se od CVC nijak neliší. Já ale upřímně věřím, že toto spojení bude pro F1 prospěšné. Většina ho vnímá jako pozitivní a šťastné, a já také patřím do oné skupiny," uvedl pětaosmdesátiletý Ecclestone.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.