Ve středu v noci měla proběhnout první etapa změny majitele podniku Formule 1, který přebírá společnost Liberty Media. Ostře sledovaná transakce je pochopitelně komentována ze všech zúčastněných stran.
Automobilová federace FIA má ve společnosti Delta Topco, která je vedena jako "mateřská společnost držitele komerčních práv organizace Formule 1" podíl jednoho procenta. Jak ale uznává Liberty Media, i v tomto případě by měla dohodu o převzetí schválit.
"Federation Internationale de l'Automobile očekává další informace o navrhovaných podmínkách transakce a vítá příležitost diskutovat se všemi zúčastněnými stranami o možných dopadech této smlouvy ohledně podpory vlajkového šampionátu FIA," praví se v prohlášení FIA, kde se rovněž uvádí, že s ohledem na zmíněný podíl "nejspíš nebude smluvní stranou v jednání kolem zamýšleného prodeje."
"I když se teprve uvidí, jaký vliv bude mít na podporu FIA Šampionátu Formule 1, vítáme tuto dlouhodobou investici ve Formuli 1 ze strany firmy, která má široké portfolio na platformě sportu, médií a zábavných podniků. Jako řídící orgán motorsportu jsme si vědomi široké odbornosti Liberty Media právě v těchto oblastech a těšíme se na budoucí těsnou spolupráci s cílem Formuli 1 dále rozvíjet a zprostředkovat ji novým generacím motoristických nadšenců po celém světě," uvedl prezident FIA Jean Todt.
Ecclestone odmítá iluze, ale je spokojen"Malý Napoleon" mezitím vydal své prohlášení, ve kterém se domnívá, že Liberty Media se ve svých finančních záměrech ohledně F1 nebude nikterak lišit od jednání jeho CVC Group.
Liberty Media by měla do prvního čtvrtletí 2017 převzít 35,3 %, což představuje sumu kolem osmi miliard dolarů. Po deseti letech majoritního podílu by tak CVC zaujala druhé místo s podílem 24,7 % (organizaci Liberty Media by tak přenechala 13,4 %). Bernie Ecclestone by po této transakci měl zastávat nadále pozici výkonného ředitele, v čele by se pak měl objevit mnohokrát zmiňovany Chase Carey.
CVC během svého působení v F1 byla často kritizována, že odsud pouze odčerpává finance, aniž by je jakkoli vracela zpět. Před třřemi lety obvinil zástupce šéfa týmu Force India Robert Fernley CVC, že "znásilnila sport" a odvádí "naprosto příšernou práci!"
Ecclestone se nechal slyšet, že pokud si někdo myslí, že Liberty Media (řízená mediálním magnátem a filantropem Johnem Malonem) přichází do F1 kvůli zábavě, tak se hluboce mýlí. "Nevím, proč kdokoli kritizoval CVC, byli to akcionáři, nikoli management. Koupili společnost, aby vydělávali peníze, a to bude i záměr Liberty Media. Rozhodně nevnímají F1 jako koníček, takže v tomto směru se od CVC nijak neliší. Já ale upřímně věřím, že toto spojení bude pro F1 prospěšné. Většina ho vnímá jako pozitivní a šťastné, a já také patřím do oné skupiny," uvedl pětaosmdesátiletý Ecclestone.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.