Fanoušci F1 se už několik let netají obavami, že "klasické" trati na evropském kontinentu budou ustupovat nově příchozím obchodníkům se zábavou, většinou v destinacích, kde tento sport zdaleka nemá takovou tradici. Nové vedení jim v tomto směru dává naději.
Budoucí šéf Formula One Group Chase Carey uvedl, že hodlá nadále posilovat vliv F1 na rozvíjejích se trzích, včetně amerického kontinentu, ale rovněž se zavázali udržet Evropu jako klíčový základ pro pořádání Grand Prix. Za účelem získání "celé nové generace fanoušků" také budou noví majitelé zkoumat potenciál nových trhů.
"Co se týče rozvíjejících se trhů, nové oblasti jsou pro globální sport jasnou příležitostí, proto jsme nadšeni, že tento sport může expandovat do míst, jako jsou Severní a Jižní Amerika a Asie. Ale chci, aby bylo také zřejmé, že zavedené trhy - to jes USA a Evropa, která je nepochybně základním pilířem F1 - budou mít zásadní význam. Rozvíjení sportu v Evropě vycházející z tohoto základu, musí být na špičkové úrovni. Chceme využít globální působnosti tohoto sportu a zaměřit se právě na tuto oblast. V delším časovém horizontu budou klíčové trhy jako USA a asijská oblast, tam je velká příležitost k rozvoji. Ale nelze to uskutečnit přes noc," vysvětluje Carey.
"Potenciálem je opravdu široká divácká obec. Pokud si tyto fanoušky získáme pomocí digitálních platforem a dalšímí přirozenými nástroji, můžeme si vybudovat zcela novou generaci příznivců v místech, které by se mohly stát významnou fanouškovskou základnou," dodává Carey.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.