Fanoušci F1 se už několik let netají obavami, že "klasické" trati na evropském kontinentu budou ustupovat nově příchozím obchodníkům se zábavou, většinou v destinacích, kde tento sport zdaleka nemá takovou tradici. Nové vedení jim v tomto směru dává naději.
Budoucí šéf Formula One Group Chase Carey uvedl, že hodlá nadále posilovat vliv F1 na rozvíjejích se trzích, včetně amerického kontinentu, ale rovněž se zavázali udržet Evropu jako klíčový základ pro pořádání Grand Prix. Za účelem získání "celé nové generace fanoušků" také budou noví majitelé zkoumat potenciál nových trhů.
"Co se týče rozvíjejících se trhů, nové oblasti jsou pro globální sport jasnou příležitostí, proto jsme nadšeni, že tento sport může expandovat do míst, jako jsou Severní a Jižní Amerika a Asie. Ale chci, aby bylo také zřejmé, že zavedené trhy - to jes USA a Evropa, která je nepochybně základním pilířem F1 - budou mít zásadní význam. Rozvíjení sportu v Evropě vycházející z tohoto základu, musí být na špičkové úrovni. Chceme využít globální působnosti tohoto sportu a zaměřit se právě na tuto oblast. V delším časovém horizontu budou klíčové trhy jako USA a asijská oblast, tam je velká příležitost k rozvoji. Ale nelze to uskutečnit přes noc," vysvětluje Carey.
"Potenciálem je opravdu široká divácká obec. Pokud si tyto fanoušky získáme pomocí digitálních platforem a dalšímí přirozenými nástroji, můžeme si vybudovat zcela novou generaci příznivců v místech, které by se mohly stát významnou fanouškovskou základnou," dodává Carey.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.