Fanoušci F1 se už několik let netají obavami, že "klasické" trati na evropském kontinentu budou ustupovat nově příchozím obchodníkům se zábavou, většinou v destinacích, kde tento sport zdaleka nemá takovou tradici. Nové vedení jim v tomto směru dává naději.
Budoucí šéf Formula One Group Chase Carey uvedl, že hodlá nadále posilovat vliv F1 na rozvíjejích se trzích, včetně amerického kontinentu, ale rovněž se zavázali udržet Evropu jako klíčový základ pro pořádání Grand Prix. Za účelem získání "celé nové generace fanoušků" také budou noví majitelé zkoumat potenciál nových trhů.
"Co se týče rozvíjejících se trhů, nové oblasti jsou pro globální sport jasnou příležitostí, proto jsme nadšeni, že tento sport může expandovat do míst, jako jsou Severní a Jižní Amerika a Asie. Ale chci, aby bylo také zřejmé, že zavedené trhy - to jes USA a Evropa, která je nepochybně základním pilířem F1 - budou mít zásadní význam. Rozvíjení sportu v Evropě vycházející z tohoto základu, musí být na špičkové úrovni. Chceme využít globální působnosti tohoto sportu a zaměřit se právě na tuto oblast. V delším časovém horizontu budou klíčové trhy jako USA a asijská oblast, tam je velká příležitost k rozvoji. Ale nelze to uskutečnit přes noc," vysvětluje Carey.
"Potenciálem je opravdu široká divácká obec. Pokud si tyto fanoušky získáme pomocí digitálních platforem a dalšímí přirozenými nástroji, můžeme si vybudovat zcela novou generaci příznivců v místech, které by se mohly stát významnou fanouškovskou základnou," dodává Carey.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.