Fanoušci F1 se už několik let netají obavami, že "klasické" trati na evropském kontinentu budou ustupovat nově příchozím obchodníkům se zábavou, většinou v destinacích, kde tento sport zdaleka nemá takovou tradici. Nové vedení jim v tomto směru dává naději.
Budoucí šéf Formula One Group Chase Carey uvedl, že hodlá nadále posilovat vliv F1 na rozvíjejích se trzích, včetně amerického kontinentu, ale rovněž se zavázali udržet Evropu jako klíčový základ pro pořádání Grand Prix. Za účelem získání "celé nové generace fanoušků" také budou noví majitelé zkoumat potenciál nových trhů.
"Co se týče rozvíjejících se trhů, nové oblasti jsou pro globální sport jasnou příležitostí, proto jsme nadšeni, že tento sport může expandovat do míst, jako jsou Severní a Jižní Amerika a Asie. Ale chci, aby bylo také zřejmé, že zavedené trhy - to jes USA a Evropa, která je nepochybně základním pilířem F1 - budou mít zásadní význam. Rozvíjení sportu v Evropě vycházející z tohoto základu, musí být na špičkové úrovni. Chceme využít globální působnosti tohoto sportu a zaměřit se právě na tuto oblast. V delším časovém horizontu budou klíčové trhy jako USA a asijská oblast, tam je velká příležitost k rozvoji. Ale nelze to uskutečnit přes noc," vysvětluje Carey.
"Potenciálem je opravdu široká divácká obec. Pokud si tyto fanoušky získáme pomocí digitálních platforem a dalšímí přirozenými nástroji, můžeme si vybudovat zcela novou generaci příznivců v místech, které by se mohly stát významnou fanouškovskou základnou," dodává Carey.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.