Svět Formule 1 je plný zvratů a bohužel občas i protichůdných zpráv. Jestliže v úterý bylo prostřednictvím Grupo Imagen sděleno jako hotová věc, že majitelem týmu Force India už není Vijay Mallya, pak vězte, že je všechno docela jinak
Za nového majitele týmu Force India byl označen mexický podnikatel, obchodní magnát, investor a filantrop Carlos Slim Helú. Tento šestasedmdesátiletý rodák z Mexico City má ve svém portfoliu telekomunikační společnosti América Móvil, Telcel a Telmex, přičemž jeho majetek je odhadován na bezmála 80 miliard dolarů (čisté jmění podle časopisu Forbes činí 51,1 miliard $).
Takové spojení by především znamenalo téměř jisté setrvání Mexičana Sergia Péreze v týmu, ostatně "Checo", jak zní jeho přezdívka, několikrát uvedl, že nemá důvod z týmu odcházet, ačkoliv by o jeho služby stály týmy Williams či Renault. V podobném duchu se už vyjádřil v dřívějších rozhovorech s provozním ředitelem týmu Otmarem Szafnauerem.
Ve čtvrtek ale zástupce šéfa týmu Bob Fernley popřel, že by tým vedl nějaké rozhovory se Slimem o převzetí týmu. Pouze připustil další jednání o podpoře Sergia Péreze a jeho budoucnosti u Force Indie. "Slyšel jsem takovou věc poprvé. Nic na tom není na reálném základě, žádná debata s panem Carlosem Slimem o převzetí týmu neproběhla. Osobně se domnívám, že by něco podobného neodpovídalo jeho filozofii, on se soustředuje spíš na piloty, chce mít svobodu v rozhodování a rozhodovat se o tom, co je pro ně vhodné," vysvětluje Fernley.
Bitva s WilliamsemPři této příležitosti se Fernley zmínil i o souboji s týmem Williams o čtvrtou příčku v Poháru konstruktérů. Zejména díky Bottasovi se Williams vrátil zpět před Force Indii, i když o pouhé tři body.
"Myslím, že konverzace po těchto dvou závodech se přesouvaly od pozitiv ke zklamání. Singapur ale pro nás může být výhodou, Malajsie pravděpodobně zase jejich. Japonsko je většinou ovlivněno počasím, takže nevíte, co se tam stane. Austin, Mexiko, Brazílie a Abú Zabí budou pravděpodobně velmi vyrovnané závody, možná se maličko převáží v náš prospěch. Takže ony dva tři body budou vždy důležitým faktorem. Bude to těžké, protože v Singapuru se daří McLarenu a pokud se jednomu z našich pilotů nebude dařit, mohou nás citelně potrestat," vyhlíží do zbytku sezóny Fernley.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.