Svět Formule 1 je plný zvratů a bohužel občas i protichůdných zpráv. Jestliže v úterý bylo prostřednictvím Grupo Imagen sděleno jako hotová věc, že majitelem týmu Force India už není Vijay Mallya, pak vězte, že je všechno docela jinak
Za nového majitele týmu Force India byl označen mexický podnikatel, obchodní magnát, investor a filantrop Carlos Slim Helú. Tento šestasedmdesátiletý rodák z Mexico City má ve svém portfoliu telekomunikační společnosti América Móvil, Telcel a Telmex, přičemž jeho majetek je odhadován na bezmála 80 miliard dolarů (čisté jmění podle časopisu Forbes činí 51,1 miliard $).
Takové spojení by především znamenalo téměř jisté setrvání Mexičana Sergia Péreze v týmu, ostatně "Checo", jak zní jeho přezdívka, několikrát uvedl, že nemá důvod z týmu odcházet, ačkoliv by o jeho služby stály týmy Williams či Renault. V podobném duchu se už vyjádřil v dřívějších rozhovorech s provozním ředitelem týmu Otmarem Szafnauerem.
Ve čtvrtek ale zástupce šéfa týmu Bob Fernley popřel, že by tým vedl nějaké rozhovory se Slimem o převzetí týmu. Pouze připustil další jednání o podpoře Sergia Péreze a jeho budoucnosti u Force Indie. "Slyšel jsem takovou věc poprvé. Nic na tom není na reálném základě, žádná debata s panem Carlosem Slimem o převzetí týmu neproběhla. Osobně se domnívám, že by něco podobného neodpovídalo jeho filozofii, on se soustředuje spíš na piloty, chce mít svobodu v rozhodování a rozhodovat se o tom, co je pro ně vhodné," vysvětluje Fernley.
Bitva s WilliamsemPři této příležitosti se Fernley zmínil i o souboji s týmem Williams o čtvrtou příčku v Poháru konstruktérů. Zejména díky Bottasovi se Williams vrátil zpět před Force Indii, i když o pouhé tři body.
"Myslím, že konverzace po těchto dvou závodech se přesouvaly od pozitiv ke zklamání. Singapur ale pro nás může být výhodou, Malajsie pravděpodobně zase jejich. Japonsko je většinou ovlivněno počasím, takže nevíte, co se tam stane. Austin, Mexiko, Brazílie a Abú Zabí budou pravděpodobně velmi vyrovnané závody, možná se maličko převáží v náš prospěch. Takže ony dva tři body budou vždy důležitým faktorem. Bude to těžké, protože v Singapuru se daří McLarenu a pokud se jednomu z našich pilotů nebude dařit, mohou nás citelně potrestat," vyhlíží do zbytku sezóny Fernley.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.