Svět Formule 1 je plný zvratů a bohužel občas i protichůdných zpráv. Jestliže v úterý bylo prostřednictvím Grupo Imagen sděleno jako hotová věc, že majitelem týmu Force India už není Vijay Mallya, pak vězte, že je všechno docela jinak
Za nového majitele týmu Force India byl označen mexický podnikatel, obchodní magnát, investor a filantrop Carlos Slim Helú. Tento šestasedmdesátiletý rodák z Mexico City má ve svém portfoliu telekomunikační společnosti América Móvil, Telcel a Telmex, přičemž jeho majetek je odhadován na bezmála 80 miliard dolarů (čisté jmění podle časopisu Forbes činí 51,1 miliard $).
Takové spojení by především znamenalo téměř jisté setrvání Mexičana Sergia Péreze v týmu, ostatně "Checo", jak zní jeho přezdívka, několikrát uvedl, že nemá důvod z týmu odcházet, ačkoliv by o jeho služby stály týmy Williams či Renault. V podobném duchu se už vyjádřil v dřívějších rozhovorech s provozním ředitelem týmu Otmarem Szafnauerem.
Ve čtvrtek ale zástupce šéfa týmu Bob Fernley popřel, že by tým vedl nějaké rozhovory se Slimem o převzetí týmu. Pouze připustil další jednání o podpoře Sergia Péreze a jeho budoucnosti u Force Indie. "Slyšel jsem takovou věc poprvé. Nic na tom není na reálném základě, žádná debata s panem Carlosem Slimem o převzetí týmu neproběhla. Osobně se domnívám, že by něco podobného neodpovídalo jeho filozofii, on se soustředuje spíš na piloty, chce mít svobodu v rozhodování a rozhodovat se o tom, co je pro ně vhodné," vysvětluje Fernley.
Bitva s WilliamsemPři této příležitosti se Fernley zmínil i o souboji s týmem Williams o čtvrtou příčku v Poháru konstruktérů. Zejména díky Bottasovi se Williams vrátil zpět před Force Indii, i když o pouhé tři body.
"Myslím, že konverzace po těchto dvou závodech se přesouvaly od pozitiv ke zklamání. Singapur ale pro nás může být výhodou, Malajsie pravděpodobně zase jejich. Japonsko je většinou ovlivněno počasím, takže nevíte, co se tam stane. Austin, Mexiko, Brazílie a Abú Zabí budou pravděpodobně velmi vyrovnané závody, možná se maličko převáží v náš prospěch. Takže ony dva tři body budou vždy důležitým faktorem. Bude to těžké, protože v Singapuru se daří McLarenu a pokud se jednomu z našich pilotů nebude dařit, mohou nás citelně potrestat," vyhlíží do zbytku sezóny Fernley.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.