Trápící se Daniil Kvjat a číhající nadějný mladík - scénář pro Toro Rosso? V rámci Grand Prix Itálie se začaly objevovat první zvěsti, že osud ruského pilota je zpečetěn a jeho náhradníkem se stane úspěšný pilot série GP2.
Ale nikoli až od nové sezóny, ale už v Grand Prix Singapuru. Takové spekulace totiž zazněly na španělském televizním kanálu Movistar, kde se před začátkem Grand Prix Itálie objevil právě Pierre Gasly. Dvacetiletý Francouz uvedl, že mu bylo zástupcem Renaultu naznačeno, že by mohl nastoupit k týmu Toro Rosso v následujícím závodě. Neřekl ovšem konkrétně, o koho šlo.
"Před dvaceti minutami mi bylo řečeno »Ano, pojedete v Singapuru«. Opravdu? Doufám, že to je pravda. Ale ještě bude potřeba se zeptat Helmuta Marka," prohlásil podle španělských médií vedoucí průběžné klasifikace GP2 Pierre Gasly, kterou vede s desetibodovým náskokem před svým týmovým kolegou Antoniem Giovinazzim (oba zájí barvy týmu Prema Racing).
Proto se po závodě čekalo na vyjádření Helmuta Marka. V Kvjatův neprospěch mohla hrát jistou roli pětivteřinová penalizace za nedisciplinovanost v boxech, která jenom podtrhuje tristní výkon dvaadvacetiletého Rusa. Dr. Marko, někdejší pilot F1 (v letech 1971-1972 startoval v devíti Grand Prix), však důrazně prohlášení Gaslyho popřel a dalo by se říci, že ho tato zpráva hodně rozladila.
"Kvjat v Singapuru určitě pojede v barvách Toro Rosso, stejně jako po celý zbytek sezóny. Musím si ověřit, kdo s takovým nesmyslem přišel. Slyším něco takového poprvé. Neumím si představit, že by byl Gasly natolik stupidní, aby něco podobného řekl," prohlásil důrazně Marko a zároveň odpověděl na otázku, zda vším nebylo myšleno, že se Francouz posadí do vozu při pátečním volném tréninku.
"My rozhodujeme o tom, kdo se do auta posadí a on rozhodně v pátek ve voze nebude. Na simulátoru ano, ale určitě ne v autě," odrazil možné zavádějící pochopení Marko. Otázkou zůstává, zda si Gasly podobnými prohlášeními nezadělal na problémy a nebude to mít v jeho budoucnosti u Red Bullu dopad.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.