V závěru předchozího měsíce se exmistr světa a někdejší pilot F1 Jacques Villeneuve vyjádřil k Verstappenově stylu jízdy v belgickém Spa. Kanaďan mimo jiné vyslovil domněnku, že Holanďan musí mít u FIA protekci, když jeho kousky na hranici pravidel procházejí.
Jacques Villeneuve také prohlásil, že by měl být Max Verstappen ve svém působení na trati poněkud opatrnější, protože by také mohl snadno způsobit nehodu, při níž dojde ke smrtelnému úrazu (celý článek najdete zde).
Na jedné holandské webové stránce se pak objevila reakce, která vyvolala velké pobouření. Verstappen měl údajně prohlásit: "Villeneuve by měl být na své výroky opatrný, protože on už někoho zabil!" Měla to být narážka na Grand Prix Austrálie 2001, kdy Villeneuveho vůz BAR po kolizi s williamsem Ralfa Schumachera nešťastnou náhodou trefil otevřený prostor v ochranné bariéře a smrtelně zranil traťového komisaře Grahama Beveridge. Stalo se to v místě, kde měl letos těžkou havárii Fernando Alonso.
Později se ukázalo, že problém asi tkví v přesném překladu. Verstappen údajně použil slovo doodgereden a v kontextu neměl na mysli přímo konkrétní úraz, nýbrž debatu týkající se smrtelných úrazů všeobecně.
Na konkrétní otázku serveru Motorsport.com, zda může konkretizovat svůj výrok, Verstappen odpověděl: "Zdaleka jsem neřekl všechno, co bylo napsáno na jedné webové stránce. Pouze jsem řekl, že je neuctivé s ohledem na rodinné příslušníky mluvit o smrti. Zmínil jsem tragický incident v roce 2001. Ale to neznamenalo, že jsem vyslovil neúctu k němu samotnému, jen že bylo neuctivé z jeho strany to takto komentovat. Nemluvil jsem o »zabití«, nýbrž o smrtelné nehodě. Nakonec zabíjelo kolo, a toje pořád součást auta, nebo ne?" vysvětluje Verstappen.
Co tedy bylo napsáno?Přinášíme úplný přepis Verstappenovy reakce na Villeneuvovo prohlášení. Pokud by měl někdo zájem, můžeme ho poskytnout i v Maxově rodném jazyce.
Villeneuve říká, že byste měl být pod dohledem...
"Měl by si trochu dávat pozor na to, co říká, protože on sám byl na trati u smrti (tato část - hij heeft zelf iemand doodgereden - je oním bodem úrazu). Takže by se měl raději uklidnit."
Ale vadí vám to, evidentně vás to naštvalo.
"Nakonec ne, ale měl by se podívat tak trochu sám na sebe, co se stalo v jeho kariéře. Jeho výrok o zabíjení na trati mi připadá neuctivý s ohledem na rodinu toho člověka, který zahynul."
Co si říkali s Whitingem?Verstappen se také vrátil k rozhovoru se závodním ředitelem FIA Charlie Whitingem, s nímž hovořil v pátek ráno před prvním tréninkem.
"Popovídali jsme si o tom všem. Možná, že znovu zavedou černobílé vlajky. Chtěli si v debatě všechno vyjasnit, než abychom to řešili na briefingu pilotů. Je lepší zajít za Charliem - já, Seb a Kimi - a popovídat si o tom s ním," vysvětlil Verstappen.
Na otázku, zda po něm Whiting chtěl, aby změnil svůj jezdecký styl, Verstappen odpověděl: "Neviděl na tom nic extra špatného. Možná to bylo na hraně, možná, že by kvůli tomu opětovně zavedl černobílé vlajky, pokud by se to mělo opakovat..."
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.