Havárie s dobrým koncem, to si může po dnešku říci Kevin Magnussen, kterému bylo ze strany FIA povoleno zúčastnit se víkendové Grand Prix Itálie. Sám pilot od prvních zdravotních prohlídek nepochyboval, že bude ve 14. závodě sezóny startovat.
O těžké nehodě dánského pilota se toho napsalo už hodně, ale incident po výjezdu ze zatáčky Le Raidillon a následný náraz do bariéry byl natolik závažný, že bylo potřeba se mu věnovat. Kevin po důkladné zdravotní prohlídce v belgické nemocnici ve Verviers putoval večer domů, kde se podrobil dalším testům. Předmětem zájmu byl především poraněný levý kotník, který naštěstí nebyl zlomený, jak uváděly první zprávy po nehodě. Pilot informoval o svém zdravotním stavu na sociálních sítích a uvedl, že spolupracuje i s fyzioterapeutem, aby se udržel fit před závodem.
Definitivní rozhodnutí, zda bude moci startovat v Grand Prix Itálie konané tento víkend, musela učinit FIA, konkrétně její zdravotní delegát Jean-Charles Piette, který po prohlídce třiadvacetiletého pilota přímo v areálu závodního okruhu na Monze potřebný souhlas udělil.
Renault připraví náhradní šasiVzhledem k masivnímu poškození Magnussenova vozu a skutečnosti, že závody v Belgii a Itálii od sebe dělí nejkratší možný časový úsek, rozhodl se Renault připravit pro Kevina náhradní šasi.
"Nehoda byla hodně vážná a bylo zjevné, že poškození je příliš rozsáhlé, než abychom mohli vůz připravit pro závod na Monze. Magnussen dostane aktuální náhradní vůz a pro závodní víked připravíme další rezervní šasi," ozřejmil situaci technický ředitel Renaultu Nick Chester s tím, že kvůli vysokým teplotám nenasadil tým ve Spa vůz s drobnými úpravami.
"Pro druhou polovinu sezóny chceme udělat na našich vozech drobné úpravy, plánované jako součást běžného vývojového cyklu od začátku sezóny. Jenže v Belgii bylo příliš velké horko, proto jsme novinku nenasadili. Jednalo se o určité aerodynamické aktualizace a vylepšené chlazení. Dále budeme připravovat nějaké menší mechanické změny. Nyní chceme vytěžit maximum ze současného balíčku aktualizací," dodává Chester.
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.