Havárie s dobrým koncem, to si může po dnešku říci Kevin Magnussen, kterému bylo ze strany FIA povoleno zúčastnit se víkendové Grand Prix Itálie. Sám pilot od prvních zdravotních prohlídek nepochyboval, že bude ve 14. závodě sezóny startovat.
O těžké nehodě dánského pilota se toho napsalo už hodně, ale incident po výjezdu ze zatáčky Le Raidillon a následný náraz do bariéry byl natolik závažný, že bylo potřeba se mu věnovat. Kevin po důkladné zdravotní prohlídce v belgické nemocnici ve Verviers putoval večer domů, kde se podrobil dalším testům. Předmětem zájmu byl především poraněný levý kotník, který naštěstí nebyl zlomený, jak uváděly první zprávy po nehodě. Pilot informoval o svém zdravotním stavu na sociálních sítích a uvedl, že spolupracuje i s fyzioterapeutem, aby se udržel fit před závodem.
Definitivní rozhodnutí, zda bude moci startovat v Grand Prix Itálie konané tento víkend, musela učinit FIA, konkrétně její zdravotní delegát Jean-Charles Piette, který po prohlídce třiadvacetiletého pilota přímo v areálu závodního okruhu na Monze potřebný souhlas udělil.
Renault připraví náhradní šasiVzhledem k masivnímu poškození Magnussenova vozu a skutečnosti, že závody v Belgii a Itálii od sebe dělí nejkratší možný časový úsek, rozhodl se Renault připravit pro Kevina náhradní šasi.
"Nehoda byla hodně vážná a bylo zjevné, že poškození je příliš rozsáhlé, než abychom mohli vůz připravit pro závod na Monze. Magnussen dostane aktuální náhradní vůz a pro závodní víked připravíme další rezervní šasi," ozřejmil situaci technický ředitel Renaultu Nick Chester s tím, že kvůli vysokým teplotám nenasadil tým ve Spa vůz s drobnými úpravami.
"Pro druhou polovinu sezóny chceme udělat na našich vozech drobné úpravy, plánované jako součást běžného vývojového cyklu od začátku sezóny. Jenže v Belgii bylo příliš velké horko, proto jsme novinku nenasadili. Jednalo se o určité aerodynamické aktualizace a vylepšené chlazení. Dále budeme připravovat nějaké menší mechanické změny. Nyní chceme vytěžit maximum ze současného balíčku aktualizací," dodává Chester.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.