Havárie s dobrým koncem, to si může po dnešku říci Kevin Magnussen, kterému bylo ze strany FIA povoleno zúčastnit se víkendové Grand Prix Itálie. Sám pilot od prvních zdravotních prohlídek nepochyboval, že bude ve 14. závodě sezóny startovat.
O těžké nehodě dánského pilota se toho napsalo už hodně, ale incident po výjezdu ze zatáčky Le Raidillon a následný náraz do bariéry byl natolik závažný, že bylo potřeba se mu věnovat. Kevin po důkladné zdravotní prohlídce v belgické nemocnici ve Verviers putoval večer domů, kde se podrobil dalším testům. Předmětem zájmu byl především poraněný levý kotník, který naštěstí nebyl zlomený, jak uváděly první zprávy po nehodě. Pilot informoval o svém zdravotním stavu na sociálních sítích a uvedl, že spolupracuje i s fyzioterapeutem, aby se udržel fit před závodem.
Definitivní rozhodnutí, zda bude moci startovat v Grand Prix Itálie konané tento víkend, musela učinit FIA, konkrétně její zdravotní delegát Jean-Charles Piette, který po prohlídce třiadvacetiletého pilota přímo v areálu závodního okruhu na Monze potřebný souhlas udělil.
Renault připraví náhradní šasiVzhledem k masivnímu poškození Magnussenova vozu a skutečnosti, že závody v Belgii a Itálii od sebe dělí nejkratší možný časový úsek, rozhodl se Renault připravit pro Kevina náhradní šasi.
"Nehoda byla hodně vážná a bylo zjevné, že poškození je příliš rozsáhlé, než abychom mohli vůz připravit pro závod na Monze. Magnussen dostane aktuální náhradní vůz a pro závodní víked připravíme další rezervní šasi," ozřejmil situaci technický ředitel Renaultu Nick Chester s tím, že kvůli vysokým teplotám nenasadil tým ve Spa vůz s drobnými úpravami.
"Pro druhou polovinu sezóny chceme udělat na našich vozech drobné úpravy, plánované jako součást běžného vývojového cyklu od začátku sezóny. Jenže v Belgii bylo příliš velké horko, proto jsme novinku nenasadili. Jednalo se o určité aerodynamické aktualizace a vylepšené chlazení. Dále budeme připravovat nějaké menší mechanické změny. Nyní chceme vytěžit maximum ze současného balíčku aktualizací," dodává Chester.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.