Pirelli přišlo s myšlenkou, že by nasadilo do poslední čtvrtiny šampionátu novou konstrukci pneumatik. Jak se ale situace vyvíjí, týmy se k tomuto nápadu nejspíš postaví negativně a to hned z několika důvodů.
Podle prvních názorů bude mít revidovaný návrh negativní vliv na výkon, tak alespoň znějí některé hlasy z tábora týmů. Rovněž už byly dlouhodobě dopředu provedeny volby jednotlivých směsí, takže panuje obava, že by někteří konkurenti byli do jisté míry zvýhodněni oproti očekávanému chování pneumatik.
Pirelli poskytlo ve Spa každému pilotovi dvě prototypové sady pro použití v pátečním tréninku s tím, že má jít o nově navržené pneumatiky s cílem "větší ochrany před možnými následky náhodně generovanými přejížděním obrubníků nebo způsobených jinými extrémními subjekty". Pirelli tento přístup zvolilo částečně jako důsledek problémů v Rakousku, kde kromě problémů v tréninku došlo k defektu Vettelovy zadní pneumatiky v závodě.
Po testech v továrně se vedení Pirelli rozhodlo vyzkoušet novinku přímo na trati ve Spa ve snaze prokázat, že jde o změnu transaprentní, nemající žádný vliv na výkon. Pokud by byl záměr schválen, Pirelli hodlalo požádat týmy, aby akceptovalo nasazení pro malajskou Grand Prix a podpořily toto rozhodnutí jednomyslným souhlasem.
"Pokud uspějeme - tím nemyslím z hlediska integrity týkající se testování v simulovaných podmínkách - a jezdci budou spokojeni s výkonem a chovám pneumatiky, chceme tuto specifikaci představit v Sepangu. Takový je náš plán," potvrdil záměr Pirelli technický ředitel Mario Isola.
Záměr má své odpůrceNěkolik týmů dobrovolně využilo ve Spa svěřené sady, další hodlají podobný test provést před Grand Prix Itálie. Nicméně není překvapující, že už dva týmy z hlediska tohoto řešení vznesly výhrady přímo u FIA. Nebylo zatím přesně určeno, o které se jedná.
"S ohledem na fakt, že jde o poměrně významnou změnu jsme poskytli FIA naše stanovisko. Přistupovali jsme ke zkoušce ve víře, že »transparentní« je správný termín, ale potvrdilo se, že pro nás by to tak nebylo. Najeli jsme na zmíněných pneumatikách kolem 150 km a žádný zásadní rozdíl proti standardním měkkým pneumatikám jsme nezaznamenali. Proto je náš závěr, podpořený našimi piloty takový, že by to byl z hlediska výkonu krok zpět, což odporuje našemu zájmu. V podstatě jde dle vyjádření pilotů o pneumatiku, která má blíž ke střední směsi, ale časy na ní dosahované jsou v podstatě stejné, nebo jde jen o velice malou změnu," uvedl nejmenovaný technický ředitel serveru motorsport.com.
Pokud se týmy jednomyslně nevysloví, je tu ještě jedna cesta, jak lze nový produkt prosadit. "Pokud chceme zavést změny v průběhu sezóny, je třeba souhlasu všech týmů, pak dojde řekněme k automatickému zavedení. Jinak budeme muset apelovat na FIA z hlediska otázky bezpečnosti," tvrdí Isola. Jenže jestli Pirelli chce zvolit tuto variantu, musí informovat FIA v tom duchu, že stávající pneumatiky nejsou dostatečně bezpečné.
Pirelli také nadále apeluje na FIA ohledně schválení vzoru obrubníku pro dlouhodobě fungující okruhy, kde by pak měly být vyměněny za ty stávající. Z tohoto hlediska je zajímavé, že průzkum po závodě v Rakousku prokázal, že Vettelův vůz musel po přejezdu obrubníku čelit tvrdým nárazům, což byl důsledek volby stopy ze strany pilota. Jinými slovy, nová forma obrubníků nebyla přímým důsledkem tehdejších problémů.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.