Pirelli přišlo s myšlenkou, že by nasadilo do poslední čtvrtiny šampionátu novou konstrukci pneumatik. Jak se ale situace vyvíjí, týmy se k tomuto nápadu nejspíš postaví negativně a to hned z několika důvodů.
Podle prvních názorů bude mít revidovaný návrh negativní vliv na výkon, tak alespoň znějí některé hlasy z tábora týmů. Rovněž už byly dlouhodobě dopředu provedeny volby jednotlivých směsí, takže panuje obava, že by někteří konkurenti byli do jisté míry zvýhodněni oproti očekávanému chování pneumatik.
Pirelli poskytlo ve Spa každému pilotovi dvě prototypové sady pro použití v pátečním tréninku s tím, že má jít o nově navržené pneumatiky s cílem "větší ochrany před možnými následky náhodně generovanými přejížděním obrubníků nebo způsobených jinými extrémními subjekty". Pirelli tento přístup zvolilo částečně jako důsledek problémů v Rakousku, kde kromě problémů v tréninku došlo k defektu Vettelovy zadní pneumatiky v závodě.
Po testech v továrně se vedení Pirelli rozhodlo vyzkoušet novinku přímo na trati ve Spa ve snaze prokázat, že jde o změnu transaprentní, nemající žádný vliv na výkon. Pokud by byl záměr schválen, Pirelli hodlalo požádat týmy, aby akceptovalo nasazení pro malajskou Grand Prix a podpořily toto rozhodnutí jednomyslným souhlasem.
"Pokud uspějeme - tím nemyslím z hlediska integrity týkající se testování v simulovaných podmínkách - a jezdci budou spokojeni s výkonem a chovám pneumatiky, chceme tuto specifikaci představit v Sepangu. Takový je náš plán," potvrdil záměr Pirelli technický ředitel Mario Isola.
Záměr má své odpůrceNěkolik týmů dobrovolně využilo ve Spa svěřené sady, další hodlají podobný test provést před Grand Prix Itálie. Nicméně není překvapující, že už dva týmy z hlediska tohoto řešení vznesly výhrady přímo u FIA. Nebylo zatím přesně určeno, o které se jedná.
"S ohledem na fakt, že jde o poměrně významnou změnu jsme poskytli FIA naše stanovisko. Přistupovali jsme ke zkoušce ve víře, že »transparentní« je správný termín, ale potvrdilo se, že pro nás by to tak nebylo. Najeli jsme na zmíněných pneumatikách kolem 150 km a žádný zásadní rozdíl proti standardním měkkým pneumatikám jsme nezaznamenali. Proto je náš závěr, podpořený našimi piloty takový, že by to byl z hlediska výkonu krok zpět, což odporuje našemu zájmu. V podstatě jde dle vyjádření pilotů o pneumatiku, která má blíž ke střední směsi, ale časy na ní dosahované jsou v podstatě stejné, nebo jde jen o velice malou změnu," uvedl nejmenovaný technický ředitel serveru motorsport.com.
Pokud se týmy jednomyslně nevysloví, je tu ještě jedna cesta, jak lze nový produkt prosadit. "Pokud chceme zavést změny v průběhu sezóny, je třeba souhlasu všech týmů, pak dojde řekněme k automatickému zavedení. Jinak budeme muset apelovat na FIA z hlediska otázky bezpečnosti," tvrdí Isola. Jenže jestli Pirelli chce zvolit tuto variantu, musí informovat FIA v tom duchu, že stávající pneumatiky nejsou dostatečně bezpečné.
Pirelli také nadále apeluje na FIA ohledně schválení vzoru obrubníku pro dlouhodobě fungující okruhy, kde by pak měly být vyměněny za ty stávající. Z tohoto hlediska je zajímavé, že průzkum po závodě v Rakousku prokázal, že Vettelův vůz musel po přejezdu obrubníku čelit tvrdým nárazům, což byl důsledek volby stopy ze strany pilota. Jinými slovy, nová forma obrubníků nebyla přímým důsledkem tehdejších problémů.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.