Od nepříjemné nehody Kevina Magnussena v Belgii utekly tři dny a dánský pilot by se měl pomalu chystat na další závod. Na regeneraci díky nahuštěnému kalendáři F1 příliš času nemá, ale dle vlastních slov by na Monze rád startoval.
Třiadvacetiletý Seveřan prodělal při poslední Grand Prix v neděli na belgické trati Spa-Francorchamps nehodu, po níž sice vypadal relativně v pořádku, po kontrole přímo ve zdravotnickém centru na okruhu s ohledem na povahu zranění putoval na důkladnější prohlídku do nemocnice ve Verviers. Absolvoval rentgeny a magnetickou rezonanci, původní podezření na zlomeninu levého kotníku bylo upřesněno na těžké pohmoždění a ještě téhož večera byl Magnussen propuštěn.
V pondělí následovaly další kontroly s cílem zjistit jeho schopnost startovat v dalším závodě, kterým je Grand Prix Itálie v následujícím víkendu. Nejde jenom o zraněné místo, ale také o celkový stav pilota, protože dopad nehody se může v určitých případech projevit až za několik dnů. Jako příklad můžeme uvést třeba těžkou nehodu Carlose Reutemanna ve španělské Jaramě v roce 1978, který přestál nehodu v závodě relativně bez problémů, ale po třech dnech se dostavily nevolnosti, bolesti hlavy, problémy se žaludkem a částečné poruchy rovnováhy.
"Cítím se mnohem lépe, což je velmi dobrá zpráva. Absolvoval jsem několik kontrol, které ukázaly, že bych měl být pro závod na Monze fit, proto jsem si jist, že se tento víkend v kokpitu objevím. V Belgii jsme podali velice dobrý výkon, chvíli jsme figurovali i v první desítce, což bychom v Itálii rádi zopakovali," řekl o svém stavu Magnussen.
Stejně jako v případě Fernanda Alonsa po nehodě v Austrálii rozhodne o Magnussenově účasti v Grand Prix Itálie lékařský delegát FIA přímo v dějišti okruhu už zítra, tedy ve čtvrtek po důkladné lékařské kontrole. Pokud by Magnussen neprošel, bude muset Renault řešit otázku náhradníka, protože původní třetí pilot Esteban Ocon byl po zbytek sezóny "zapůjčen" týmu Manor.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.