Max Verstappen je stále ve středu dění, a je lhostejné, zda s kladným či záporným znaménkem. Situace po Grand Prix Belgie připomíná loňské období, kdy svou nehodou v ulicích Monte Carla rovněž rozvířil názorové dění.
Jeho jízda v begické Grand Prix už přinesla spoustu dohadů a hodnocení, od "svěžího větru v F1 a oživení" před "agresivně mladou ctižádost" až po "absenci zdravého rozumu a závodnického pudu". Mistr světa z roku 1997, Kanaďan Jacques Villeneuve jr., známý svým ostrým jazykem, šel ještě dál. Domnívá se, že osmnáctiletý mladík má skrytou podporu závodních orgánů, protože právě kontroverzní styl jízdy, který Verstappen předvádí, přitahuje opět k F1 diváky.
"FIA může mít problém, protože takhle to vypadá, že u ní má Verstappen protekci. Má zájem na tom udělat ho hvězdou. Vraťme se do Německa: Max kličkoval po trati, Rosberg kvůli tomu propásl brzdný bod a byl v zatáčce příliš široký. Byl to mnohem menší prohřešek a Nico za něj dostal trest... ani to nebyla jeho vina. Něco tu proto není v pořádku. Nevím. Něco mě na tom štve, ale takhle to prostě je," rozohnil se Villeneuve.
Nepřijatelný jezdecký stylSyn legendy F1 Gillese Villeneuva prohlásil, že před dvaceti lety, tedy v době, kdy on sám vstupoval do F1, by Verstappenovi něco takového neopršlo. To, co Holanďan předvedl v Belgii je podle pětačtyřicetiletého Kanaďana nepřijatelné.
"Přehání to. Základem je závodění. Každý zkušený pilot, včetně GP2 ví, že když zaútočí na vnitřku, dojde k nehodě, protože tam není dost místa. Pokud špatně odstartujete, je třeba to akceptovat. Ale špatné je především to, že si potom stěžuje na ostatní »To oni mi zkazili závod«. Je třeba se uvolnit, relaxovat. Riskoval a nevyšlo to. To on si zkazil svůj závod a zkazil si ho sám. Tak to je, takový je život. To, co udělal potom, to je prostě neomluvitelné. Dvakrát Kimimu na rovince, jednou to samé Vettelovi. Ať se uklidní nebo někoho zabije," vidí Villeneuve vinu na Verstappenovi.
Měl by se zklidnitSkutečnost, že si Verstappen počíná tvrdě, Villeneuvovi a priori nevadí, ale nesmí to být bezohledné. Rovněž jako běžný vidí fakt, že se Verstappen nehodlá starat o to, zda má nebo nemá v F1 nějaké kamarády.
"Nestará se o to, což je správné. Ale musí mít aspoň trochu respektu. Už jenom proto, že všichni jsou společně na relativně malém kousku země. Piloti se musí navzájem respektovat. Dobře, tvrdé, férové závodění. Jak to řekl Kimi: »Závodění je skvělé, ale je třeba mít určitou úctu«. Nemůžete jen odklízet lidi z cesty. Nebo je blokovat na rovinkách. To je super, super, super nebezpečné. Před dvaceti lety piloti drželi mnohem víc pospolu," vzpomíná Villeneuve.
Padla i otázka, zda si exmistr světa myslí, že by měl Verstappen, lidově řečeno, "jít do sebe" a zda předpokládá, že se částečně "ukázní" a na trati zklidní. "Samozřejmě, že to neudělá. Proč? Je závod od závodu horší!" varoval Villeneuve. A vyslovil se i k řešení značně přitaženém za vlasy, totiž že by ostatní piloti mohli vzít spravedlnost do vlastních rukou a dát sebevědomému mladíkovi lekci. Podle Villeneuva je nyní míč na straně FIA.
"Neudělají to, protože by přišli o licenci. Aspoň teď ne. Ne v této politické atmosféře. Nic takového se nestane. Ale vraťme se k olympijským hrám, kde někteří rozhodčí na základě špatných verdiktů přišli o své oprávnění. K něčemu podobnému by mohlo dojít i tady, protože co se stalo ve Spa je zkrátka nepřijatelné," soudí Villeneuve.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.