Max Verstappen je stále ve středu dění, a je lhostejné, zda s kladným či záporným znaménkem. Situace po Grand Prix Belgie připomíná loňské období, kdy svou nehodou v ulicích Monte Carla rovněž rozvířil názorové dění.
Jeho jízda v begické Grand Prix už přinesla spoustu dohadů a hodnocení, od "svěžího větru v F1 a oživení" před "agresivně mladou ctižádost" až po "absenci zdravého rozumu a závodnického pudu". Mistr světa z roku 1997, Kanaďan Jacques Villeneuve jr., známý svým ostrým jazykem, šel ještě dál. Domnívá se, že osmnáctiletý mladík má skrytou podporu závodních orgánů, protože právě kontroverzní styl jízdy, který Verstappen předvádí, přitahuje opět k F1 diváky.
"FIA může mít problém, protože takhle to vypadá, že u ní má Verstappen protekci. Má zájem na tom udělat ho hvězdou. Vraťme se do Německa: Max kličkoval po trati, Rosberg kvůli tomu propásl brzdný bod a byl v zatáčce příliš široký. Byl to mnohem menší prohřešek a Nico za něj dostal trest... ani to nebyla jeho vina. Něco tu proto není v pořádku. Nevím. Něco mě na tom štve, ale takhle to prostě je," rozohnil se Villeneuve.
Nepřijatelný jezdecký stylSyn legendy F1 Gillese Villeneuva prohlásil, že před dvaceti lety, tedy v době, kdy on sám vstupoval do F1, by Verstappenovi něco takového neopršlo. To, co Holanďan předvedl v Belgii je podle pětačtyřicetiletého Kanaďana nepřijatelné.
"Přehání to. Základem je závodění. Každý zkušený pilot, včetně GP2 ví, že když zaútočí na vnitřku, dojde k nehodě, protože tam není dost místa. Pokud špatně odstartujete, je třeba to akceptovat. Ale špatné je především to, že si potom stěžuje na ostatní »To oni mi zkazili závod«. Je třeba se uvolnit, relaxovat. Riskoval a nevyšlo to. To on si zkazil svůj závod a zkazil si ho sám. Tak to je, takový je život. To, co udělal potom, to je prostě neomluvitelné. Dvakrát Kimimu na rovince, jednou to samé Vettelovi. Ať se uklidní nebo někoho zabije," vidí Villeneuve vinu na Verstappenovi.
Měl by se zklidnitSkutečnost, že si Verstappen počíná tvrdě, Villeneuvovi a priori nevadí, ale nesmí to být bezohledné. Rovněž jako běžný vidí fakt, že se Verstappen nehodlá starat o to, zda má nebo nemá v F1 nějaké kamarády.
"Nestará se o to, což je správné. Ale musí mít aspoň trochu respektu. Už jenom proto, že všichni jsou společně na relativně malém kousku země. Piloti se musí navzájem respektovat. Dobře, tvrdé, férové závodění. Jak to řekl Kimi: »Závodění je skvělé, ale je třeba mít určitou úctu«. Nemůžete jen odklízet lidi z cesty. Nebo je blokovat na rovinkách. To je super, super, super nebezpečné. Před dvaceti lety piloti drželi mnohem víc pospolu," vzpomíná Villeneuve.
Padla i otázka, zda si exmistr světa myslí, že by měl Verstappen, lidově řečeno, "jít do sebe" a zda předpokládá, že se částečně "ukázní" a na trati zklidní. "Samozřejmě, že to neudělá. Proč? Je závod od závodu horší!" varoval Villeneuve. A vyslovil se i k řešení značně přitaženém za vlasy, totiž že by ostatní piloti mohli vzít spravedlnost do vlastních rukou a dát sebevědomému mladíkovi lekci. Podle Villeneuva je nyní míč na straně FIA.
"Neudělají to, protože by přišli o licenci. Aspoň teď ne. Ne v této politické atmosféře. Nic takového se nestane. Ale vraťme se k olympijským hrám, kde někteří rozhodčí na základě špatných verdiktů přišli o své oprávnění. K něčemu podobnému by mohlo dojít i tady, protože co se stalo ve Spa je zkrátka nepřijatelné," soudí Villeneuve.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.