Technický ředitel Mercedesu Paddy Lowe po nedělním závodě prohlásil, že by bylo špatné si myslet, že měl Nico Rosberg po Hamiltonově penalizaci "dveře dokořán" na své cestě k vítěžství.
Lowe trvá na tom, že Rosberg měl před sebou podstatně těžší víkend než by mohl výsledek napovídat a rozhodně neměl cestičku k prvnímu místu vydlážděnou. A popsal okolnosti, které z jeho pohledu byly určující.
"Myslím, že názor o snadném vítězství je špatný. Bylo například velice těžké zajet v kvalifikaci pole-position. Kolo, které absolvoval na měkkých pneumatikách bylo naprosto fenomenální. I když to vypadá příjemně, když nemá konkurenci ze strany Lewise, na druhou stranu ztrácíte ostražitost. K dosažení nejlepšího času předvedl skvělou práci. A závod - lidé nemají představu - ani já nemám představu - jak je těžké zvládnout pneumatiky, kde se balancuje na ostří nože mezi výkonem a výdrží. Nico prostě podal fantastický výkon," rozplývá se Lowe.
Největší výzva podle něj byla v práci s pneumatikami a nastavením tlaku. Loni měl Rosberg v rychlém úseku na začátku Blanchimont nehodu po defektu zadní pneumatiky, což Lowe připomněl.
"Jednou z důležitých položek tohoto víkendu byl velmi vysoký tlak v pneumatikách. Před rokem jsme tu čelili roztržení pneumatiky, takže tato okolnost značně ztěžovala letošní víkend. Na Monze to tak kritické nebude, tedy podle mého mínění," dodává Lowe.
"Nikdy bychom nepředvídali, že se Lewis dostane na stupně vítězů. Lidé si třeba mohou myslet, že máme obrovskou výhodu ve výkonu, ale rozhodně není tak velká. Když se podíváte na Red Bull a Ferrari, tak stíhat je zezadu a porazit, to vůbec není jasná věc. Je proto evidentní, že Lewisovi hodně prospělo to, co se stalo mezi oběma Ferrari a Verstappenem v první zatáčce," vysvětluje Lowe.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.