Technický ředitel Mercedesu Paddy Lowe po nedělním závodě prohlásil, že by bylo špatné si myslet, že měl Nico Rosberg po Hamiltonově penalizaci "dveře dokořán" na své cestě k vítěžství.
Lowe trvá na tom, že Rosberg měl před sebou podstatně těžší víkend než by mohl výsledek napovídat a rozhodně neměl cestičku k prvnímu místu vydlážděnou. A popsal okolnosti, které z jeho pohledu byly určující.
"Myslím, že názor o snadném vítězství je špatný. Bylo například velice těžké zajet v kvalifikaci pole-position. Kolo, které absolvoval na měkkých pneumatikách bylo naprosto fenomenální. I když to vypadá příjemně, když nemá konkurenci ze strany Lewise, na druhou stranu ztrácíte ostražitost. K dosažení nejlepšího času předvedl skvělou práci. A závod - lidé nemají představu - ani já nemám představu - jak je těžké zvládnout pneumatiky, kde se balancuje na ostří nože mezi výkonem a výdrží. Nico prostě podal fantastický výkon," rozplývá se Lowe.
Největší výzva podle něj byla v práci s pneumatikami a nastavením tlaku. Loni měl Rosberg v rychlém úseku na začátku Blanchimont nehodu po defektu zadní pneumatiky, což Lowe připomněl.
"Jednou z důležitých položek tohoto víkendu byl velmi vysoký tlak v pneumatikách. Před rokem jsme tu čelili roztržení pneumatiky, takže tato okolnost značně ztěžovala letošní víkend. Na Monze to tak kritické nebude, tedy podle mého mínění," dodává Lowe.
"Nikdy bychom nepředvídali, že se Lewis dostane na stupně vítězů. Lidé si třeba mohou myslet, že máme obrovskou výhodu ve výkonu, ale rozhodně není tak velká. Když se podíváte na Red Bull a Ferrari, tak stíhat je zezadu a porazit, to vůbec není jasná věc. Je proto evidentní, že Lewisovi hodně prospělo to, co se stalo mezi oběma Ferrari a Verstappenem v první zatáčce," vysvětluje Lowe.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.