Představení holandského zázraku na trati ve Spa-Francorchamps vzbudilo patřičný rozruch. Jedni ho velebí za dravý, agresivní styl bez respektu, druzí varují, že se může stát neřízenou střelou a bude jen otázkou času, kdy způsobí nějakou fatální nehodu.
Mladík Max Verstappen už se "blýskl" ve své debutové sezóně v Grand Prix Monaka a takový Romain Grosjean by o jeho způsobu předjíždění mohl leccos vyprávět. Holanďan však ve svých soubojích už v barvách Red Bullu míří výš a tentokrát vedle starého známého Grosjeana notně pozlobil i dva mistry světa.
Právě Sebastian Vettel si hodlá ve velmi krátké době s Maxem podebatovat o tom, co se ve Spa stalo. Podle jeho výkladu totiž nespočívá hlavní vina na něm, ale do jisté míry právě Verstappen. Čtyřnásobný mistr světa byl dokonce tázán, zda se incident nepodobá tomu, který se odehrál v Číně s Daniilem Kvjatem.
"Myslím, že ne. To byly zcela odlišné podmínky a jiný druh zatáčky. Tahle je mnohem ostřejší, zatímco v Číně je více otevřená. Snažil jsem se promluvit si s Maxem, ale hned po závodě to není ta nejlepší varianta. Zkusím to ale co nejdříve, teď rozhodně ne, protože ani on, ani já, ani Kimi jsme neměli ten nejlepší den. Nejsem žádný příznivec penalizací, to není způsob, jak piloty vychovávat, musíme s nimi mluvit, musíme mít respekt," domnívá se Vettel.
Podle pilota Ferrari by si měl Verstappen uvědomit hned několik věcí a hlavně naslouchat zkušenějším. Otázkou je, zda ambiciózní mladík, který měl navíc v Belgii masivní podporu svých fanoušků, něco takového bude chtít přijmout. Vettel ale určitě nebyl ve Spa sám, kdo měl vůči Maxovu jízdnímu stylu výhrady.
"Myslím, že tam bylo několik manévrů, které nepotěšily ani ostatní ve startovním poli, ani další piloti nebyli spokojeni s jeho chováním. Myslím, že nejlepší způsob, jak takové lidi poučit, je si v klidu věc rozebrat než ji řešit přes média a snažit se posílat si vzkazy před sociální sítě. Jsme muži a pro ně je nejlepší si vyříkat věci tváří v tvář.
Jeho kritika je oprávněná, ale je špatné se snažit z toho dělat příliš velkou vědu. S Maxem vycházím, mám ho rád, je agresivní a myslím, že to je jeho síla. Ale některé manévry, zvlášť při brzdění, podle mě nejsou správné. Musí to pochopit. Nakonec to nebylo to nejchytřejší počínání a ztratil sám dost času," dodává Vettel.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.