Představení holandského zázraku na trati ve Spa-Francorchamps vzbudilo patřičný rozruch. Jedni ho velebí za dravý, agresivní styl bez respektu, druzí varují, že se může stát neřízenou střelou a bude jen otázkou času, kdy způsobí nějakou fatální nehodu.
Mladík Max Verstappen už se "blýskl" ve své debutové sezóně v Grand Prix Monaka a takový Romain Grosjean by o jeho způsobu předjíždění mohl leccos vyprávět. Holanďan však ve svých soubojích už v barvách Red Bullu míří výš a tentokrát vedle starého známého Grosjeana notně pozlobil i dva mistry světa.
Právě Sebastian Vettel si hodlá ve velmi krátké době s Maxem podebatovat o tom, co se ve Spa stalo. Podle jeho výkladu totiž nespočívá hlavní vina na něm, ale do jisté míry právě Verstappen. Čtyřnásobný mistr světa byl dokonce tázán, zda se incident nepodobá tomu, který se odehrál v Číně s Daniilem Kvjatem.
"Myslím, že ne. To byly zcela odlišné podmínky a jiný druh zatáčky. Tahle je mnohem ostřejší, zatímco v Číně je více otevřená. Snažil jsem se promluvit si s Maxem, ale hned po závodě to není ta nejlepší varianta. Zkusím to ale co nejdříve, teď rozhodně ne, protože ani on, ani já, ani Kimi jsme neměli ten nejlepší den. Nejsem žádný příznivec penalizací, to není způsob, jak piloty vychovávat, musíme s nimi mluvit, musíme mít respekt," domnívá se Vettel.
Podle pilota Ferrari by si měl Verstappen uvědomit hned několik věcí a hlavně naslouchat zkušenějším. Otázkou je, zda ambiciózní mladík, který měl navíc v Belgii masivní podporu svých fanoušků, něco takového bude chtít přijmout. Vettel ale určitě nebyl ve Spa sám, kdo měl vůči Maxovu jízdnímu stylu výhrady.
"Myslím, že tam bylo několik manévrů, které nepotěšily ani ostatní ve startovním poli, ani další piloti nebyli spokojeni s jeho chováním. Myslím, že nejlepší způsob, jak takové lidi poučit, je si v klidu věc rozebrat než ji řešit přes média a snažit se posílat si vzkazy před sociální sítě. Jsme muži a pro ně je nejlepší si vyříkat věci tváří v tvář.
Jeho kritika je oprávněná, ale je špatné se snažit z toho dělat příliš velkou vědu. S Maxem vycházím, mám ho rád, je agresivní a myslím, že to je jeho síla. Ale některé manévry, zvlášť při brzdění, podle mě nejsou správné. Musí to pochopit. Nakonec to nebylo to nejchytřejší počínání a ztratil sám dost času," dodává Vettel.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.