Ačkoliv šlo víceméně o formální akt, čekalo se, zda Lewis Hamilton dostane do svého vozu nové komponenty, které pro něj budou znamenat posun ve startovním poli hodně dozadu. Ve hře bylo až 15 míst za výměnu turbodmychadla a jednotky MGU-H.
Před prvním pátečním tréninkem Mercedes potvrdil, že Hamilton bude odsunut nejméně o 15 pozic na startovním roštu. Německá automobilka už dříve uváděla podobný scénář jako pravděpodobný, aby zajistila dostatek komponentů po zbytek sezóny. Nabízelo se hned několik variant, zatím je jeho jednání chápano, že zvažuje další možné scénáře před samotnou kvalifikací.
Pro první volný trénink Mercedes potvrdil použití nových komponentů pro oba vozy, tedy jak pro Hamitona, tak pro Rosberga. Německý pilot je však co do počtu komponentů povolených v rámci sezóny v normě, Hamilton už používá šestého turbodmychadla a jednotky MGU-H, což v souhrnu znamená onu penalizaci v podobě 15 míst.
Mercedes však zvažuje ještě další změny ohledně Hamiltonovy pohonné jednotky, takže není vyloučeno, že trest pro obhájce titulu není v tuto chvíli konečný. Což se také posléze potvrdilo: Hamilton využije sedmý MGU-H a rovněž sedmé turbodmychadlo, takže jeho trest se zvýší o dalších 15 míst.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.