Jak se bude nadále vyvíjet osud Formule 1 se může rozhodnout už velice brzy. Ovšem abychom mohli s jistotou, s jakou Sky News informuje o možném vstupu F1 na americkou burzu, mluvit o hotovém obchodu, na to je ještě dost času.
Majitelé F1 by mohli být zapsáni na newyorské burze Nasdaq tehdy, pokud se podaří dát dohromady 8,5 miliard dolarů, aby bylo možno převzít kontrolu nad touto oblastí. Mediální magnát John Malone a jeho společnost Liberty Media Corporation (LMC) vede podle Sky News zásadní rozhovory s akcionáři kontrolujícími podíl v CVC Capital Partners. Podle odhadu půjde o dvoufázový postup - po převzetí minoritního podílu během několika týdnů dojde i na většinovou část. CVC by se pak stala součástí mateřské společnosti LMC. Není to však jediná nabídka, která leží na stole, existují také konkurenční návrhy, z nichž jeden má pocházet z další Maloneho společnosti Liberty Global, mající vazby na Discovery Communications.
V současné době má CVC podíl 35 %, v USA sídlící společnost Waddell & Reed vlastní 20 %, Bernie Ecclestone loni uvedl, že se blíží přechod F1 k novému vlastníkovi, ovšem později prohlásil, že CVC nehodlá své pozice vyklidit.
"Řekl jsem, že existují tři lidé, kteří mají o koupi zájem. Nejdřív to byla jen taková debata, ale teď je zájem mnohem větší. V případě, že akcionáři budou chtít prodávat, tak prodávat budou. Já neprodávám a to je asi hlavní problém. Pan McKenzie, další vlastník akcií, také nechce. Pokud někdo chce kupovat a jiný nechce prodávat, je to těžké," vyjádřil se k situaci Bernie Ecclestone.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.