Jak se bude nadále vyvíjet osud Formule 1 se může rozhodnout už velice brzy. Ovšem abychom mohli s jistotou, s jakou Sky News informuje o možném vstupu F1 na americkou burzu, mluvit o hotovém obchodu, na to je ještě dost času.
Majitelé F1 by mohli být zapsáni na newyorské burze Nasdaq tehdy, pokud se podaří dát dohromady 8,5 miliard dolarů, aby bylo možno převzít kontrolu nad touto oblastí. Mediální magnát John Malone a jeho společnost Liberty Media Corporation (LMC) vede podle Sky News zásadní rozhovory s akcionáři kontrolujícími podíl v CVC Capital Partners. Podle odhadu půjde o dvoufázový postup - po převzetí minoritního podílu během několika týdnů dojde i na většinovou část. CVC by se pak stala součástí mateřské společnosti LMC. Není to však jediná nabídka, která leží na stole, existují také konkurenční návrhy, z nichž jeden má pocházet z další Maloneho společnosti Liberty Global, mající vazby na Discovery Communications.
V současné době má CVC podíl 35 %, v USA sídlící společnost Waddell & Reed vlastní 20 %, Bernie Ecclestone loni uvedl, že se blíží přechod F1 k novému vlastníkovi, ovšem později prohlásil, že CVC nehodlá své pozice vyklidit.
"Řekl jsem, že existují tři lidé, kteří mají o koupi zájem. Nejdřív to byla jen taková debata, ale teď je zájem mnohem větší. V případě, že akcionáři budou chtít prodávat, tak prodávat budou. Já neprodávám a to je asi hlavní problém. Pan McKenzie, další vlastník akcií, také nechce. Pokud někdo chce kupovat a jiný nechce prodávat, je to těžké," vyjádřil se k situaci Bernie Ecclestone.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.