Poslední ročník Grand Prix Belgie vyvolal silnou debatu ohledně pneumatik, zejména v otázce bezpečnosti. Máme ještě v dobré paměti roztrženou pneumatiku Sebastiana Vettela v Le Raidillon nebo tréninkovou nehodu Nico Rosberga.
Pirelli během pátečního tréninku nasadí silnější verzi svých běžných pneumatik, aby se předešlo selhání, které nastalo při posledním závodě ve Spa a také v letošním Rakousku.
Nico Rosberg loni v zatáčce Blanchimont (16) utrpěl defekt pravé zadní pneumatiky, ale naštěstí dokázal smýkající se Mercedes zastavit, aniž by kolidoval s bariérou. Sebastian Vettel v předposledním kole závodu při výjezdu z Eau Rouge v zatáčce Le Raidillon rovněž roztrhl pravou zadní pneu, na trati se sice udržel, na ráfku dojel do cíle, ale díky tomu přišel o stupně vítězů - propadl se na 12. místo. V Rakousku byl v tréninku nejvíc postižen Daniil Kvjat, po jehož nehodě se rovněž dlouze rozebíral nový formát doplňkových segmentů na obrubnících.
Back to school in Spa. In Fp1 and Fp2 tomorrow we will test prototype unmarked tyres modified to even further (1/2) pic.twitter.com/qqnjbcFtwg
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) August 25, 2016Ve snaze omezit pravděpodobnost opakovaného selhání penumatik hodlá Pirelli ostestovat silnější experimentální pneumatiky v pátečním tréninku, přičemž každý pilot bude mít k dispozici dvě sady neoznačených pneumatik. Pirelli ve svém prohlášení deklaruje silnější bočnice, které by měly "chránit pneumatiky před možnými následky generovanými přejížděním obrubníků nebo jiných extrémních subjektů".
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.