Od nových pravidel pro rok 2017 si mnozí slibují především větší atraktivitu v podání širších vozů s mohutnějšími pneumatikami. Jsou však také skeptici, kteří se domnívají, že F1 výrazně nová tvář nečeká. Jedním z nich je i trojnásobný mistr světa Hamilton.
Vedoucí pilot průběžné klasifikace se domnívá, že v roce 2017 ani rychlejší auta nepřinesou podstastné změny pro piloty, protože pořád ještě bude nutné dbát na stav pneumatik a množství paliva. S odkazem na Alonsovo odhodlání odejít z F1, pokud nebude dostatečně atraktivní, Hamilton vyslovil obavy, že se Španělovi příští rok nedostane, co očekává.
"Fernando je jedním z nejlepších pilotů, které ve startovním roštu máme, ale má v posledních několika letech smůlu na nekonkurenceschopná auta. Kdyby seděl po mém boku v Mercedesu, určitě by bojoval o titul mistra světa. Jako piloti jsme po startu dost zpomalili, obecně nejedeme na 100 % jako dříve. Tehdy to byly extrémní závody - něco jako sprint. Teď není F1 příliš oblíbená, protože šetříme pneumatiky a palivo, a to lidé nechtějí vidět. Příští rok budou auta pořád ještě těžká. Budou mít dobrou přilnavost a tudíž o něco rychlejší, ale pořád se stejnými vlastnostmi jako letos. Myslím, že budeme nadále jezdit stejně: šetřit pohonné hmoty, pneumatiky, budeme opět dělat totéž," odhaduje Hamilton.
Alonso už několikrát naznačil, že pokud nebude cítit ve voze F1 závodní radost, nebude litovat odchodu. Příští rok má o jeho dalším setrvání rozhodnout. To potvrdil i v areálu okruhu Spa-Francorchamps.
"Myslím, že v několika posledních letech turboéry se auta pilotují odlišně. Neříkám lépe nebo hůře, protože každý na to může mít svůj názor. Já měl to štěstí, že jsem pilotoval vozy v sezónách 2004 a 2005, dokonce ještě v roce 2009 to byly extrémní vozy. Když dnes vidím monoposty GP2 jen o tři vteřiny pomalejší než F1, jsem z toho trochu smutný. Auta jsou těžká, nemají dostatečnou přilnavost, šetříme palivo, pneumatiky, což je proti instinktu pilotů. Pokud budou příští rok auta zábavnější a bude mnohem více vzrušující je pilotovat, pak můžu v F1 ještě několik let zůstat, ale pokud z nich budu mít pocit jako v několika posledních letech, pak skončím," říká Alonso.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.