Od nových pravidel pro rok 2017 si mnozí slibují především větší atraktivitu v podání širších vozů s mohutnějšími pneumatikami. Jsou však také skeptici, kteří se domnívají, že F1 výrazně nová tvář nečeká. Jedním z nich je i trojnásobný mistr světa Hamilton.
Vedoucí pilot průběžné klasifikace se domnívá, že v roce 2017 ani rychlejší auta nepřinesou podstastné změny pro piloty, protože pořád ještě bude nutné dbát na stav pneumatik a množství paliva. S odkazem na Alonsovo odhodlání odejít z F1, pokud nebude dostatečně atraktivní, Hamilton vyslovil obavy, že se Španělovi příští rok nedostane, co očekává.
"Fernando je jedním z nejlepších pilotů, které ve startovním roštu máme, ale má v posledních několika letech smůlu na nekonkurenceschopná auta. Kdyby seděl po mém boku v Mercedesu, určitě by bojoval o titul mistra světa. Jako piloti jsme po startu dost zpomalili, obecně nejedeme na 100 % jako dříve. Tehdy to byly extrémní závody - něco jako sprint. Teď není F1 příliš oblíbená, protože šetříme pneumatiky a palivo, a to lidé nechtějí vidět. Příští rok budou auta pořád ještě těžká. Budou mít dobrou přilnavost a tudíž o něco rychlejší, ale pořád se stejnými vlastnostmi jako letos. Myslím, že budeme nadále jezdit stejně: šetřit pohonné hmoty, pneumatiky, budeme opět dělat totéž," odhaduje Hamilton.
Alonso už několikrát naznačil, že pokud nebude cítit ve voze F1 závodní radost, nebude litovat odchodu. Příští rok má o jeho dalším setrvání rozhodnout. To potvrdil i v areálu okruhu Spa-Francorchamps.
"Myslím, že v několika posledních letech turboéry se auta pilotují odlišně. Neříkám lépe nebo hůře, protože každý na to může mít svůj názor. Já měl to štěstí, že jsem pilotoval vozy v sezónách 2004 a 2005, dokonce ještě v roce 2009 to byly extrémní vozy. Když dnes vidím monoposty GP2 jen o tři vteřiny pomalejší než F1, jsem z toho trochu smutný. Auta jsou těžká, nemají dostatečnou přilnavost, šetříme palivo, pneumatiky, což je proti instinktu pilotů. Pokud budou příští rok auta zábavnější a bude mnohem více vzrušující je pilotovat, pak můžu v F1 ještě několik let zůstat, ale pokud z nich budu mít pocit jako v několika posledních letech, pak skončím," říká Alonso.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.