Od nových pravidel pro rok 2017 si mnozí slibují především větší atraktivitu v podání širších vozů s mohutnějšími pneumatikami. Jsou však také skeptici, kteří se domnívají, že F1 výrazně nová tvář nečeká. Jedním z nich je i trojnásobný mistr světa Hamilton.
Vedoucí pilot průběžné klasifikace se domnívá, že v roce 2017 ani rychlejší auta nepřinesou podstastné změny pro piloty, protože pořád ještě bude nutné dbát na stav pneumatik a množství paliva. S odkazem na Alonsovo odhodlání odejít z F1, pokud nebude dostatečně atraktivní, Hamilton vyslovil obavy, že se Španělovi příští rok nedostane, co očekává.
"Fernando je jedním z nejlepších pilotů, které ve startovním roštu máme, ale má v posledních několika letech smůlu na nekonkurenceschopná auta. Kdyby seděl po mém boku v Mercedesu, určitě by bojoval o titul mistra světa. Jako piloti jsme po startu dost zpomalili, obecně nejedeme na 100 % jako dříve. Tehdy to byly extrémní závody - něco jako sprint. Teď není F1 příliš oblíbená, protože šetříme pneumatiky a palivo, a to lidé nechtějí vidět. Příští rok budou auta pořád ještě těžká. Budou mít dobrou přilnavost a tudíž o něco rychlejší, ale pořád se stejnými vlastnostmi jako letos. Myslím, že budeme nadále jezdit stejně: šetřit pohonné hmoty, pneumatiky, budeme opět dělat totéž," odhaduje Hamilton.
Alonso už několikrát naznačil, že pokud nebude cítit ve voze F1 závodní radost, nebude litovat odchodu. Příští rok má o jeho dalším setrvání rozhodnout. To potvrdil i v areálu okruhu Spa-Francorchamps.
"Myslím, že v několika posledních letech turboéry se auta pilotují odlišně. Neříkám lépe nebo hůře, protože každý na to může mít svůj názor. Já měl to štěstí, že jsem pilotoval vozy v sezónách 2004 a 2005, dokonce ještě v roce 2009 to byly extrémní vozy. Když dnes vidím monoposty GP2 jen o tři vteřiny pomalejší než F1, jsem z toho trochu smutný. Auta jsou těžká, nemají dostatečnou přilnavost, šetříme palivo, pneumatiky, což je proti instinktu pilotů. Pokud budou příští rok auta zábavnější a bude mnohem více vzrušující je pilotovat, pak můžu v F1 ještě několik let zůstat, ale pokud z nich budu mít pocit jako v několika posledních letech, pak skončím," říká Alonso.
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.