Hamilton se obává, že rok 2017 žádné velké změny nepřinese

Lewis Hamilton má obavy, že se F1 příliš nezmění
Lewis Hamilton má obavy, že se F1 příliš nezmění, foto: Lewis Hamilton
Robert RoBertino Pavelka 26. srpna 2016 0:45
Sdílej:

Od nových pravidel pro rok 2017 si mnozí slibují především větší atraktivitu v podání širších vozů s mohutnějšími pneumatikami. Jsou však také skeptici, kteří se domnívají, že F1 výrazně nová tvář nečeká. Jedním z nich je i trojnásobný mistr světa Hamilton.

Vedoucí pilot průběžné klasifikace se domnívá, že v roce 2017 ani rychlejší auta nepřinesou podstastné změny pro piloty, protože pořád ještě bude nutné dbát na stav pneumatik a množství paliva. S odkazem na Alonsovo odhodlání odejít z F1, pokud nebude dostatečně atraktivní, Hamilton vyslovil obavy, že se Španělovi příští rok nedostane, co očekává.

"Fernando je jedním z nejlepších pilotů, které ve startovním roštu máme, ale má v posledních několika letech smůlu na nekonkurenceschopná auta. Kdyby seděl po mém boku v Mercedesu, určitě by bojoval o titul mistra světa. Jako piloti jsme po startu dost zpomalili, obecně nejedeme na 100 % jako dříve. Tehdy to byly extrémní závody - něco jako sprint. Teď není F1 příliš oblíbená, protože šetříme pneumatiky a palivo, a to lidé nechtějí vidět. Příští rok budou auta pořád ještě těžká. Budou mít dobrou přilnavost a tudíž o něco rychlejší, ale pořád se stejnými vlastnostmi jako letos. Myslím, že budeme nadále jezdit stejně: šetřit pohonné hmoty, pneumatiky, budeme opět dělat totéž," odhaduje Hamilton.

Alonso už několikrát naznačil, že pokud nebude cítit ve voze F1 závodní radost, nebude litovat odchodu. Příští rok má o jeho dalším setrvání rozhodnout. To potvrdil i v areálu okruhu Spa-Francorchamps.

"Myslím, že v několika posledních letech turboéry se auta pilotují odlišně. Neříkám lépe nebo hůře, protože každý na to může mít svůj názor. Já měl to štěstí, že jsem pilotoval vozy v sezónách 2004 a 2005, dokonce ještě v roce 2009 to byly extrémní vozy. Když dnes vidím monoposty GP2 jen o tři vteřiny pomalejší než F1, jsem z toho trochu smutný. Auta jsou těžká, nemají dostatečnou přilnavost, šetříme palivo, pneumatiky, což je proti instinktu pilotů. Pokud budou příští rok auta zábavnější a bude mnohem více vzrušující je pilotovat, pak můžu v F1 ještě několik let zůstat, ale pokud z nich budu mít pocit jako v několika posledních letech, pak skončím," říká Alonso.

Stalo se
Novinky
Charles Leclerc při testech v Barceloně (2025).

Jak se Charles Leclerc cítil po havárii Lewise Hamiltona? Brit zničil celý plán Ferrari

Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.

Novinky
Pascal Wehrlein při rozhovoru s Johnym Herbertem v Bahrajnu

Johnny Herbert končí v pozici komisaře FIA. Můžou za to jeho veřejná prohlášení

Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.

Novinky
Günther Steiner

Předpověď Günthera Steinera. Verstappen se letos šampionem nestane

Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.

Novinky
Nový prezident FIA Mohamed ben Sulajem

Nová pravidla neznají bratra: FIA může trestat jezdce nejen za politické výroky

Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.