Toro Rosso v Grand Prix Německa letos teprve potřetí nemělo v cíli ani jeden vůz na bodované pozici. Jak zástupci týmu oznámili, čeká je nyní zásadní úkol překonat nedostatky loňského motoru Ferrari.
Carlos Sainz jr. přiznal po německém závodě, že největším handicapem je pohonná jednotka Ferrari. Očekávalo se to, protože od začátku sezóny bylo jasné, že tým z Faenzy bude závodit celý rok s neaktualizovanou verzí, což nebyl případ ostatních deseti týmů, které měly k dispozici aktualizované verze. V Německu tak poprvé v této sezóně došlo k situaci, kdy oba vozy Toro Rosso dojely do cíle, ale ani jeden na bodované pozici.
"Od samého začátku bylo jasné, že budeme v průběhu sezóny postupně ztrácet výkon, protože ostatní výrobci motorů své pohonné jednotky vylepšovali. Proto se nyní musíme zaměřit především na vývoj v oblasti šasi, pak už jenom budeme čekat, jak se zlepší agregáty dalších dodavatelů. Úpravou šasi jsme schopni dosáhnout určité vyrovnanosti," domnívá se šéf týmu Franz Tost.
Toro Rosso použilo nový aerodynamický balíček právě na Hockenheimu a Tost je přesvědčen, že díky tomu je možné po letní přestávce dosáhnout většího výkonu.
"Aktualizace fungovaly, přestože jsme v Německu nebyli spokojeni s výsledkem. Ale se změnou to nemělo nic společného. Ve všech datech, která máme k dispozici, je velmi vysoká korelace, proto si můžeme říci, že to funguje. Zbytek se projeví v druhé polovině sezóny. Samozřejmě už se plně soustředíme na přípravu vozu pro následující sezónu, ale některé drobné úpravy ještě přijdou," dodává Tost.
Jestliže mělo Toro Rosso v plánu zaútočit na pátou příčku v Poháru konstruktérů, nyní je v ohrožení i jeho šestá pozice, na kterou se tlačí McLaren, ztrácí pouhé tři body.
"Z toho důvodu asi mnoho lidí v Toro Rosso neprojevuje velké nadšení. Navíc je zřejmé, že zásadní vývojové práce na voze nebudou následovat, takže to, co jsme viděli v Německu, by mohl být trend pro druhou polovinu sezóny. S McLarenem za zády to bude těžké. Určitě na tom bude lépe na tratích jako Spa nebo Monza, my bychom zase mohli mít navrch v Singapuru," hodnotí vyhlídky týmu Carlos Sainz jr.
Nicméně Franz Tost je nadále přesvědčen, že Toro Rosso má dobré šasi a to mu dává dobrý vstupní kapitál pro rok 2017, kdy opět přejde na motor Renault. "Do příštího roku vyhlížím optimisticky, budeme stejně konkurenceschopní jako letos. Náš podvozek je jedním ze tří nejlepších na startovním roštu. Také úzce spolupracujeme s Red Bull Technologies v oblasti kompletní převodovky, vestaveb, hydrauliky a jejích části přesně v rámci povolených pravidel," uzavírá Tost.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.