Toro Rosso v Grand Prix Německa letos teprve potřetí nemělo v cíli ani jeden vůz na bodované pozici. Jak zástupci týmu oznámili, čeká je nyní zásadní úkol překonat nedostatky loňského motoru Ferrari.
Carlos Sainz jr. přiznal po německém závodě, že největším handicapem je pohonná jednotka Ferrari. Očekávalo se to, protože od začátku sezóny bylo jasné, že tým z Faenzy bude závodit celý rok s neaktualizovanou verzí, což nebyl případ ostatních deseti týmů, které měly k dispozici aktualizované verze. V Německu tak poprvé v této sezóně došlo k situaci, kdy oba vozy Toro Rosso dojely do cíle, ale ani jeden na bodované pozici.
"Od samého začátku bylo jasné, že budeme v průběhu sezóny postupně ztrácet výkon, protože ostatní výrobci motorů své pohonné jednotky vylepšovali. Proto se nyní musíme zaměřit především na vývoj v oblasti šasi, pak už jenom budeme čekat, jak se zlepší agregáty dalších dodavatelů. Úpravou šasi jsme schopni dosáhnout určité vyrovnanosti," domnívá se šéf týmu Franz Tost.
Toro Rosso použilo nový aerodynamický balíček právě na Hockenheimu a Tost je přesvědčen, že díky tomu je možné po letní přestávce dosáhnout většího výkonu.
"Aktualizace fungovaly, přestože jsme v Německu nebyli spokojeni s výsledkem. Ale se změnou to nemělo nic společného. Ve všech datech, která máme k dispozici, je velmi vysoká korelace, proto si můžeme říci, že to funguje. Zbytek se projeví v druhé polovině sezóny. Samozřejmě už se plně soustředíme na přípravu vozu pro následující sezónu, ale některé drobné úpravy ještě přijdou," dodává Tost.
Jestliže mělo Toro Rosso v plánu zaútočit na pátou příčku v Poháru konstruktérů, nyní je v ohrožení i jeho šestá pozice, na kterou se tlačí McLaren, ztrácí pouhé tři body.
"Z toho důvodu asi mnoho lidí v Toro Rosso neprojevuje velké nadšení. Navíc je zřejmé, že zásadní vývojové práce na voze nebudou následovat, takže to, co jsme viděli v Německu, by mohl být trend pro druhou polovinu sezóny. S McLarenem za zády to bude těžké. Určitě na tom bude lépe na tratích jako Spa nebo Monza, my bychom zase mohli mít navrch v Singapuru," hodnotí vyhlídky týmu Carlos Sainz jr.
Nicméně Franz Tost je nadále přesvědčen, že Toro Rosso má dobré šasi a to mu dává dobrý vstupní kapitál pro rok 2017, kdy opět přejde na motor Renault. "Do příštího roku vyhlížím optimisticky, budeme stejně konkurenceschopní jako letos. Náš podvozek je jedním ze tří nejlepších na startovním roštu. Také úzce spolupracujeme s Red Bull Technologies v oblasti kompletní převodovky, vestaveb, hydrauliky a jejích části přesně v rámci povolených pravidel," uzavírá Tost.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.