Toro Rosso v Grand Prix Německa letos teprve potřetí nemělo v cíli ani jeden vůz na bodované pozici. Jak zástupci týmu oznámili, čeká je nyní zásadní úkol překonat nedostatky loňského motoru Ferrari.
Carlos Sainz jr. přiznal po německém závodě, že největším handicapem je pohonná jednotka Ferrari. Očekávalo se to, protože od začátku sezóny bylo jasné, že tým z Faenzy bude závodit celý rok s neaktualizovanou verzí, což nebyl případ ostatních deseti týmů, které měly k dispozici aktualizované verze. V Německu tak poprvé v této sezóně došlo k situaci, kdy oba vozy Toro Rosso dojely do cíle, ale ani jeden na bodované pozici.
"Od samého začátku bylo jasné, že budeme v průběhu sezóny postupně ztrácet výkon, protože ostatní výrobci motorů své pohonné jednotky vylepšovali. Proto se nyní musíme zaměřit především na vývoj v oblasti šasi, pak už jenom budeme čekat, jak se zlepší agregáty dalších dodavatelů. Úpravou šasi jsme schopni dosáhnout určité vyrovnanosti," domnívá se šéf týmu Franz Tost.
Toro Rosso použilo nový aerodynamický balíček právě na Hockenheimu a Tost je přesvědčen, že díky tomu je možné po letní přestávce dosáhnout většího výkonu.
"Aktualizace fungovaly, přestože jsme v Německu nebyli spokojeni s výsledkem. Ale se změnou to nemělo nic společného. Ve všech datech, která máme k dispozici, je velmi vysoká korelace, proto si můžeme říci, že to funguje. Zbytek se projeví v druhé polovině sezóny. Samozřejmě už se plně soustředíme na přípravu vozu pro následující sezónu, ale některé drobné úpravy ještě přijdou," dodává Tost.
Jestliže mělo Toro Rosso v plánu zaútočit na pátou příčku v Poháru konstruktérů, nyní je v ohrožení i jeho šestá pozice, na kterou se tlačí McLaren, ztrácí pouhé tři body.
"Z toho důvodu asi mnoho lidí v Toro Rosso neprojevuje velké nadšení. Navíc je zřejmé, že zásadní vývojové práce na voze nebudou následovat, takže to, co jsme viděli v Německu, by mohl být trend pro druhou polovinu sezóny. S McLarenem za zády to bude těžké. Určitě na tom bude lépe na tratích jako Spa nebo Monza, my bychom zase mohli mít navrch v Singapuru," hodnotí vyhlídky týmu Carlos Sainz jr.
Nicméně Franz Tost je nadále přesvědčen, že Toro Rosso má dobré šasi a to mu dává dobrý vstupní kapitál pro rok 2017, kdy opět přejde na motor Renault. "Do příštího roku vyhlížím optimisticky, budeme stejně konkurenceschopní jako letos. Náš podvozek je jedním ze tří nejlepších na startovním roštu. Také úzce spolupracujeme s Red Bull Technologies v oblasti kompletní převodovky, vestaveb, hydrauliky a jejích části přesně v rámci povolených pravidel," uzavírá Tost.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.