Ambice týmu se sídlem ve Faenze byly nemalé a směřovaly k pátému místu v Poháru konstruktérů, takové byly plány před letošní sezónou. Jak je na tom tým teď hodnotí technický ředitel James Key.
Jedním z důvodů poklesu Toro Rosso na šestou příčku v Poháru konstruktérů, z níž tým ztrácí na Force Indii před sebou 36 bodů, může být výměna pilotů. O Kvjatově rozpoložení jsme toho napsali poměrně dost a je evidentní, že přes delší působení v F1 nedokázal po výměně Verstappena nahradit. James Key je navíc přesvědčen, že ačkoliv tým dosud velice tvrdě pracuje, dopustil se několika provozních chyb. A když se k tomu přidá pár drobných problémů, výsledek je evidentní.
"Prožili jsme nějaká zklamání. Je to ale pro Toro Rosso vlastní, že po velké snaze přijde pár maličkostí a ty nás srazí dolů. Co se týče výkonu, jsme na tom celkem dobře, ale nyní nás ohrožuje otázka motoru, budeme teď zcela vzadu, protože ostatní své pohonné jednotky rychle vyvíjejí.
Sice nemáme žádné velké problémy, jako tým se můžeme rovnat mnohem větším konkurentům, ale musíme se ujistit, že máme pokryté všechny detaily a za všech okolností. Může jít třeba o neplánovanou zastávku v boxech, nepředvídatelnou situaci v nějaké systémové proceduře na autě, prostě takové drobnosti," popisuje situaci Key.
Aby se podobným záležitostem předešlo, je podle Keye nutné zaměřit se na rozdělení zdrojů v celém týmu. "Je třeba dosáhnout větší rovnováhy, zlepšit přístup. Částečně nám chybí aktivita v oblasti výzkumu a vývoje - což je nutné chápat jako důsledek, nikoli pochybení. Někteří lidé v těchto oblastech jsou zkrátka přepracovaní. Proto je nutné najít způsob, jak přerozdělit určité aktivity, který nám pak pomůže se lépe vypořádat s některými věcmi," dodává Key.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.