Ambice týmu se sídlem ve Faenze byly nemalé a směřovaly k pátému místu v Poháru konstruktérů, takové byly plány před letošní sezónou. Jak je na tom tým teď hodnotí technický ředitel James Key.
Jedním z důvodů poklesu Toro Rosso na šestou příčku v Poháru konstruktérů, z níž tým ztrácí na Force Indii před sebou 36 bodů, může být výměna pilotů. O Kvjatově rozpoložení jsme toho napsali poměrně dost a je evidentní, že přes delší působení v F1 nedokázal po výměně Verstappena nahradit. James Key je navíc přesvědčen, že ačkoliv tým dosud velice tvrdě pracuje, dopustil se několika provozních chyb. A když se k tomu přidá pár drobných problémů, výsledek je evidentní.
"Prožili jsme nějaká zklamání. Je to ale pro Toro Rosso vlastní, že po velké snaze přijde pár maličkostí a ty nás srazí dolů. Co se týče výkonu, jsme na tom celkem dobře, ale nyní nás ohrožuje otázka motoru, budeme teď zcela vzadu, protože ostatní své pohonné jednotky rychle vyvíjejí.
Sice nemáme žádné velké problémy, jako tým se můžeme rovnat mnohem větším konkurentům, ale musíme se ujistit, že máme pokryté všechny detaily a za všech okolností. Může jít třeba o neplánovanou zastávku v boxech, nepředvídatelnou situaci v nějaké systémové proceduře na autě, prostě takové drobnosti," popisuje situaci Key.
Aby se podobným záležitostem předešlo, je podle Keye nutné zaměřit se na rozdělení zdrojů v celém týmu. "Je třeba dosáhnout větší rovnováhy, zlepšit přístup. Částečně nám chybí aktivita v oblasti výzkumu a vývoje - což je nutné chápat jako důsledek, nikoli pochybení. Někteří lidé v těchto oblastech jsou zkrátka přepracovaní. Proto je nutné najít způsob, jak přerozdělit určité aktivity, který nám pak pomůže se lépe vypořádat s některými věcmi," dodává Key.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.