Ambice týmu se sídlem ve Faenze byly nemalé a směřovaly k pátému místu v Poháru konstruktérů, takové byly plány před letošní sezónou. Jak je na tom tým teď hodnotí technický ředitel James Key.
Jedním z důvodů poklesu Toro Rosso na šestou příčku v Poháru konstruktérů, z níž tým ztrácí na Force Indii před sebou 36 bodů, může být výměna pilotů. O Kvjatově rozpoložení jsme toho napsali poměrně dost a je evidentní, že přes delší působení v F1 nedokázal po výměně Verstappena nahradit. James Key je navíc přesvědčen, že ačkoliv tým dosud velice tvrdě pracuje, dopustil se několika provozních chyb. A když se k tomu přidá pár drobných problémů, výsledek je evidentní.
"Prožili jsme nějaká zklamání. Je to ale pro Toro Rosso vlastní, že po velké snaze přijde pár maličkostí a ty nás srazí dolů. Co se týče výkonu, jsme na tom celkem dobře, ale nyní nás ohrožuje otázka motoru, budeme teď zcela vzadu, protože ostatní své pohonné jednotky rychle vyvíjejí.
Sice nemáme žádné velké problémy, jako tým se můžeme rovnat mnohem větším konkurentům, ale musíme se ujistit, že máme pokryté všechny detaily a za všech okolností. Může jít třeba o neplánovanou zastávku v boxech, nepředvídatelnou situaci v nějaké systémové proceduře na autě, prostě takové drobnosti," popisuje situaci Key.
Aby se podobným záležitostem předešlo, je podle Keye nutné zaměřit se na rozdělení zdrojů v celém týmu. "Je třeba dosáhnout větší rovnováhy, zlepšit přístup. Částečně nám chybí aktivita v oblasti výzkumu a vývoje - což je nutné chápat jako důsledek, nikoli pochybení. Někteří lidé v těchto oblastech jsou zkrátka přepracovaní. Proto je nutné najít způsob, jak přerozdělit určité aktivity, který nám pak pomůže se lépe vypořádat s některými věcmi," dodává Key.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.