Ambice týmu se sídlem ve Faenze byly nemalé a směřovaly k pátému místu v Poháru konstruktérů, takové byly plány před letošní sezónou. Jak je na tom tým teď hodnotí technický ředitel James Key.
Jedním z důvodů poklesu Toro Rosso na šestou příčku v Poháru konstruktérů, z níž tým ztrácí na Force Indii před sebou 36 bodů, může být výměna pilotů. O Kvjatově rozpoložení jsme toho napsali poměrně dost a je evidentní, že přes delší působení v F1 nedokázal po výměně Verstappena nahradit. James Key je navíc přesvědčen, že ačkoliv tým dosud velice tvrdě pracuje, dopustil se několika provozních chyb. A když se k tomu přidá pár drobných problémů, výsledek je evidentní.
"Prožili jsme nějaká zklamání. Je to ale pro Toro Rosso vlastní, že po velké snaze přijde pár maličkostí a ty nás srazí dolů. Co se týče výkonu, jsme na tom celkem dobře, ale nyní nás ohrožuje otázka motoru, budeme teď zcela vzadu, protože ostatní své pohonné jednotky rychle vyvíjejí.
Sice nemáme žádné velké problémy, jako tým se můžeme rovnat mnohem větším konkurentům, ale musíme se ujistit, že máme pokryté všechny detaily a za všech okolností. Může jít třeba o neplánovanou zastávku v boxech, nepředvídatelnou situaci v nějaké systémové proceduře na autě, prostě takové drobnosti," popisuje situaci Key.
Aby se podobným záležitostem předešlo, je podle Keye nutné zaměřit se na rozdělení zdrojů v celém týmu. "Je třeba dosáhnout větší rovnováhy, zlepšit přístup. Částečně nám chybí aktivita v oblasti výzkumu a vývoje - což je nutné chápat jako důsledek, nikoli pochybení. Někteří lidé v těchto oblastech jsou zkrátka přepracovaní. Proto je nutné najít způsob, jak přerozdělit určité aktivity, který nám pak pomůže se lépe vypořádat s některými věcmi," dodává Key.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.